In de eerste week ontving ik het bericht SRS AIRBAGSERVICE SPOED, waarvan ik een beetje schrok. In het handboek is aangegeven dat de airbag eens vervangen moet worden, of althans onderhoud nodig heeft, maar een volvo-garage weersprak dat. De airbag was nu uitgeschakeld en hij bood aan uit te lezen wat er mankeerde. Dat lukte mij niet bij hem en ik ben naar een dealer gegaan. Bleek de linker voorpoot van de gordelhouder, foutje in de zekering, wist niet dat daar ook een Airbag zat

Omdat ik nog een service van de bijzonder vriendelijke importeur tegoed had, heb ik het niet laten oplossen. Hij heeft vervolgens ook een leesoefening bij een dealer uitgevoerd, maar stelde vast dat er niets mankeerde :? .
Ben nu drie maanden en 15.000 kilometer verder, heerlijke auto, ik wordt niet moe. Onlangs wel de mededeling gehad dat remlicht links het niet deed. Hield aan nadat ik deze had vervangen, maar is na een paar dagen spontaan opgelost :? . Ach en de achterruitenwisser trekt soms op en de auto walmt bij optrekken, maar dat is het wel.
Vanochtend kreeg ik weer SRS AIRBAGSERVICE SPOED. Vermoed dat het weer een zekering is. De airbag is weer uitgeschakeld. Overweeg desondanks de mededeling met een korreltje zout te nemen en te wachten op de volgende beurt over 7000 kilomter (2 maanden)
Mijn vraag is of dit verstandig is en of ik dit vaker kan gaan verwachten?