Hallo,
Ik heb mijn c30 2.0D nu al enkele weken en ben er erg tevreden over , het enige wat ik minder vind is het windruis boven de 130 km/h
Het is alsof mijn venster niet goed dicht is.
Hebben jullie hier ook last van?
windruis
-
- 2nd Gear member
Ik heb inderdaad ook dat idee, terwijl ik gelaagde zijruiten heb. Ik heb dit met name aan de bestuurderszijde, ik denk dat het probleem een niet helemaal correct afgehangen portier is.
V60 T4 Powershift Ocean Race, Ocean Race Blue II, Driver Support Line, Business Pack Pro, Family Line, Exterior Styling Kit, Off-Black interior, Sunblinds
Audi S4 Avant
Audi S4 Avant
-
- 1st Gear member
geen last van heb wel gelaagde zijruiten
wat wel ruis is de opendak als hij open staat :eggface:
wat wel ruis is de opendak als hij open staat :eggface:
C30,Momentum/CosmicWhite/FlintGreybodykit/Dynamic/Seasonline/DynaudioPremium/Diamantcut17Velgen/Pegasus19Winterbanden/Loadcover//Jaloeziebekerhouder/osramdiadem
-
- 2nd Gear member
Alhowel windgeruis erg subjectief is, denk ik te weten wat er wordt bedoeld. Het lijkt inderdaad of het raam op een heel klein kiertje staat, wat natuurlijk niet zo is. Ik had het ook bij mijn S40, zelfs wat meer dan bij de C30. Er is waarschijnlijk niets aan te doen, in mijn S40 kregen ze het in ieder geval niet opgelost. Ze hebben de ramen opnieuw afgesteld op advies van Volvo maar dat hielp niets. Denk ook niet dat het daarmee te maken heeft, want als je het raam iets laat zakken, zonder dat een echte kier onstaat, maakt dat geen verschil. Ik ben er nog steeds niet achter waar het precies vandaan komt en dan kan je ook natuurlijk ook niet zeggen dat het niet op te lossen is. Een mogelijkheid is dat het tussen de rubbers van de bovenrand van de deur ontstaat. Een andere mogelijkheid is dat het buiten de auto ontstaat en gewoon binnen te horen is. Moet wel zeggen dat met de radio op een lekker volume, niet te hard, er weinig te horen is.
Volvo C30 T5 Momentum, Silver Metallic, Dynamic Line met 17";Mestra velgen en sportpedalen, dat rijdt als een sportauto!
-
- 1st Gear member
Ook ik heb de windruis met mijn C30. Ben al meerdere malen bij de dealer geweest en het is nu wel iets verbeterd maar blijft irritant. Radio harder zetten is natuurlijk een optie maar het zou niet moeten. Bij mijn V40 had ik er in ieder geval geen last van.
Mijn collega die een V50 rijdt had er ook last van maar dat is door zijn dealer wel goed opgelost
Mijn collega die een V50 rijdt had er ook last van maar dat is door zijn dealer wel goed opgelost
- kmser
- 4th Gear member
Heb er ook last van in een V50 en boven de 180 fluit het soms als er tegenwind is, ik kan het manueel verhelpen door mijn raam te openen, het dichtingsrubber goed te steken en dan het raam te sluiten, maar je denkt er niet altijd aan.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
-
- 1st Gear member
Grappig, mijn vriendin haalde het toevallig gisteravond aan. Ik heb er aan mijn zijde geen last van. Sterker nog, ik merk helemaal niets :roll:
dat de iPOD op volume keihard staat is wellicht subjectief
Nee, zonder dollen, ik ga de dealer er wel over aanspreken. Wel gek dat het een volvo breed probleem is (als ik zo de reacties lees).
dat de iPOD op volume keihard staat is wellicht subjectief

Nee, zonder dollen, ik ga de dealer er wel over aanspreken. Wel gek dat het een volvo breed probleem is (als ik zo de reacties lees).
-
- Starter
- Contacteer:
Ook last van windruis bij wat hogere snelheden aan de kant van de bestuurder.
Zal eens moeten binnenwippen bij de dealer, kan hij nog eens kijken naar mijn lekkende rechterdeur
Zal eens moeten binnenwippen bij de dealer, kan hij nog eens kijken naar mijn lekkende rechterdeur
Volvo C30 2.0D Summum,Electric Silver, 17"; Zaurak, High Performance Sound, Sportchassis, ...
- Paul
- Geartronic member
Hi All,
Degene die het topic over mijn auto wel eens gelezen hebben, weten dat ik last had van windgeruis bij de portieren.
Nu is dat keurig opgelost door mijn dealer, door eerst de rubbers te vervangen, vervolgens nog een keer omdat de rubbers vanuit Zweden beschadigd waren overgekomen.
Toen zijn meteen de tweede keer de deuren beter afgesteld en had ik geen windgeruis meer aan de bestuurderskant.
Nu had ik de dag voor de C30 Meeting het probleem dat mijn raam niet meer dicht ging, rubber was los gegaan (zat niet goed in de rails) waardoor alles ging klemmen etc. Met veel getrek en gezeur mijn raam dichtgekregen. Zaterdags meteen 2 uur bij de garage gestaan en hebben ze gemaakt dat mijn raam weer dicht kon.
Nu is maandag mijn auto weer bij de garage geweest om dit rubber dus goed in de rails te zetten, auto terug.
EN jawel, weer windgeruis!
Nu gaat de dealer dit natuurlijk zonder problemen maken, maar ik voel me een ongelooflijke zeurpiet dat ik dus nu voor de 4de keer terug ga met de auto. En ik was zo blij dat het aan mijn kant van de auto goed was.
Nu blijkt overigens na een ritje Antwerpen heen en weer met mijn vriendin dat haar kant toch ook nog wat geluid maakt.
Nu is het volgens mij het raam wat net iets meer naar boven moet gaan. Zijn er meer mensen hier die een oplossing hebben?
Overigens is het bij mij al hoorbaar bij 40-60km/u
Degene die het topic over mijn auto wel eens gelezen hebben, weten dat ik last had van windgeruis bij de portieren.
Nu is dat keurig opgelost door mijn dealer, door eerst de rubbers te vervangen, vervolgens nog een keer omdat de rubbers vanuit Zweden beschadigd waren overgekomen.
Toen zijn meteen de tweede keer de deuren beter afgesteld en had ik geen windgeruis meer aan de bestuurderskant.
Nu had ik de dag voor de C30 Meeting het probleem dat mijn raam niet meer dicht ging, rubber was los gegaan (zat niet goed in de rails) waardoor alles ging klemmen etc. Met veel getrek en gezeur mijn raam dichtgekregen. Zaterdags meteen 2 uur bij de garage gestaan en hebben ze gemaakt dat mijn raam weer dicht kon.
Nu is maandag mijn auto weer bij de garage geweest om dit rubber dus goed in de rails te zetten, auto terug.
EN jawel, weer windgeruis!
Nu gaat de dealer dit natuurlijk zonder problemen maken, maar ik voel me een ongelooflijke zeurpiet dat ik dus nu voor de 4de keer terug ga met de auto. En ik was zo blij dat het aan mijn kant van de auto goed was.
Nu blijkt overigens na een ritje Antwerpen heen en weer met mijn vriendin dat haar kant toch ook nog wat geluid maakt.
Nu is het volgens mij het raam wat net iets meer naar boven moet gaan. Zijn er meer mensen hier die een oplossing hebben?
Overigens is het bij mij al hoorbaar bij 40-60km/u
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
@Paul
Ik ken het gevoel ( dat je je een zeur voelt ) maar bedenk je dat je niets onterechts vraagt h`e.....
Eerder de garage zou een soort schaamtegevoel moeten hebben dat jij 4x terug moet komen ( hebben ze waarschijnlijk ook wel want ik ken zulke dingen van de andere kant
en dan vind je 't ook rot voor zo'n klant )
Zelf ben ik ook een paar keer gemoeten voordat ze de resonantie die ik in mijn stuurkolom had hadden gevonden en opgelost!
En jou probleem moet ook op te lossen zijn want ik heb echt geen last! ( hoor alleen iets op hoge snelheid en als het echt veel waait maar dat hebben volgens mij bijna alle auto's wel )
Succes ermee hoor!
Ik ken het gevoel ( dat je je een zeur voelt ) maar bedenk je dat je niets onterechts vraagt h`e.....
Eerder de garage zou een soort schaamtegevoel moeten hebben dat jij 4x terug moet komen ( hebben ze waarschijnlijk ook wel want ik ken zulke dingen van de andere kant
Zelf ben ik ook een paar keer gemoeten voordat ze de resonantie die ik in mijn stuurkolom had hadden gevonden en opgelost!
En jou probleem moet ook op te lossen zijn want ik heb echt geen last! ( hoor alleen iets op hoge snelheid en als het echt veel waait maar dat hebben volgens mij bijna alle auto's wel )
Succes ermee hoor!
- sbv
- 6th Gear member
Ik zal binnekort ook eens bij dealer langsgaan. Aan de bestuurderszijde hoor ik windgeruis
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Paul
- Geartronic member
Ga dan ff niet naar mijn dealer, ze moeten nog even denken dat ik de enige ben met het probleem, volvo herkent het probleem namelijk niet in het systeem
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- sbv
- 6th Gear member
Nope, wordt waarschijnlijk Lelystad bij Jacob Schaap waar auto ook vandaan komt.
- Paul
- Geartronic member
Nou kleine update:
Vandaag is hij weer onder het mes gegaan, weer alles eraf en dergelijke. Proefrit gemaakt niks veranderd. Nog steeds aan de bestuurderskant erger dan passagierskant.
Verder dus geen oplossing, maar godszijdank geven ze bij de garage ook aan dat dit echt niet kan, dat het niet hoort zo.
Wordt een heel verhaal over getypt, met het feit dat ik er al 6x voor ben langs geweest etc etc. Waarschijnlijk binnenkort mee naar Beesd!
Vandaag is hij weer onder het mes gegaan, weer alles eraf en dergelijke. Proefrit gemaakt niks veranderd. Nog steeds aan de bestuurderskant erger dan passagierskant.
Verder dus geen oplossing, maar godszijdank geven ze bij de garage ook aan dat dit echt niet kan, dat het niet hoort zo.
Wordt een heel verhaal over getypt, met het feit dat ik er al 6x voor ben langs geweest etc etc. Waarschijnlijk binnenkort mee naar Beesd!
- sbv
- 6th Gear member
Het is bij mij enkel bestuurderskant. Ik ga van de week bellen of ik binnen nu en 2 weken terecht kan. Afgelopen 2 weken weer veel gereden en me eraan gestoord als radio zachter staat
- Paul
- Geartronic member
Of als je aan het bellen bent, dan valt het mij ook het meest op. Ik heb nog even geduld nodig...
-
- 2nd Gear member
Ik ben sinds 9 mei de gelukkige berijder van een C30 2.0D, maar ook ik heb last van windruis, alsof het raam net niet helemaal goed dicht zit. Bij mij begint het hoorbaar te worden boven ongeveer 60 km/u, aan beide deuren. Ik heb de deuren al opnieuw laten afstellen, maar dat heeft geen enkel verschil gemaakt. Een ingeving die ik zelf had was om even wat proppen keukenpapier tussen de twee deurrubbers te doen, omdat ik dacht dat het misschien daartussen ontstond, maar die noodoplossing lijkt ook geen enkel effect te hebben. Wat me wel opviel is dat de deuren niet exact gelijk afgehangen zijn, en dat het rubber aan het bestuurdersportier hele lichte beschadigingen lijkt te hebben. Maar dat verklaart dan weer niet waarom ik het ook aan de andere kant hoor.
Paul, weet jij wat ze gedaan hebben toen het bij jou wel gefixed was? Alleen nieuwe rubbers?
Paul, weet jij wat ze gedaan hebben toen het bij jou wel gefixed was? Alleen nieuwe rubbers?
May 9th: C30 2.0D Momentum Cosmic White & Flint Grey / Zaurak Diamond Cut 17"; / off black and aluminium interior / Audio Line / sports steering wheel, gear knob, pedals and floor mats
- Paul
- Geartronic member
Auto weggebracht er weer voor, ze hadden vanuit volvo nederland weer wat aanpassingen doorgestuurd die ze kunnen proberen.
Verder heb ik nu een MY07 C30 1.6d mee, super! Geen windgeruis zoals bij mij, maar je hoort het beetje waaien als je 150 rijdt, nou vind ik dat redelijk normaal, dus er is hoop!
Overigens dus gereden in een MY07 1.8 geen windgeruis
Wel in een MY08 1.6 benzine maar nog niet zo erg als in mijne.
Dus misschien zijn ze overgestapt op een ander rubber winkeltje?
Verder heb ik nu een MY07 C30 1.6d mee, super! Geen windgeruis zoals bij mij, maar je hoort het beetje waaien als je 150 rijdt, nou vind ik dat redelijk normaal, dus er is hoop!
Overigens dus gereden in een MY07 1.8 geen windgeruis
Wel in een MY08 1.6 benzine maar nog niet zo erg als in mijne.
Dus misschien zijn ze overgestapt op een ander rubber winkeltje?
- sbv
- 6th Gear member
Paul,
Weet je al concreet wat het is, indien ja, dan ga ik daarmee ook weer terug. Ik dacht dat het wat minder was, maar laatste dagen weer wat op pad geweest en helaas het stoort me wederom.
Waar is je auto nu heen, weer naar Hooftman of naar Volvo Nederland?
Weet je al concreet wat het is, indien ja, dan ga ik daarmee ook weer terug. Ik dacht dat het wat minder was, maar laatste dagen weer wat op pad geweest en helaas het stoort me wederom.
Waar is je auto nu heen, weer naar Hooftman of naar Volvo Nederland?