Auto heeft op gas gelopen?

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
StefanCJ
2nd Gear member

Ik heb vandaag volgens mij een minder plezierige ontdekking gedaan.

Ik was vloeistoffen van mijn 440 2.0i 1997 met 150k op de teller aan het controleren totdat mijn oog op twee stickers viel;
- zekering gasinstalliesytsteem bevindt zich achter de zekeringkast
- type gasinstallatie (met enkele gegevens)

Zou mijn 440 op gas gelopen hebben? Hoe kan ik dat ergens checken? Is dit nadelig voor de auto?
MaGNeT
3rd Gear member

Hey, jij ook al hier? ;)
Repareer je kwakkelende km-teller zelf!

Volvo 740 GL - sedan - 1986 - >375.000km - B230K - LPG
mada
1st Gear member

zit er nergens een gasvulnippel of een gat waar die gezeten heeft. overigens op gas rijden is niet erg , gas is schoner dan benzine. en door de hogere verbrandings temperatuur blijft er minder vuil in de motor achter.
Jan460
1st Gear member

mada schreef:zit er nergens een gasvulnippel of een gat waar die gezeten heeft. overigens op gas rijden is niet erg , gas is schoner dan benzine. en door de hogere verbrandings temperatuur blijft er minder vuil in de motor achter.
Is het niet zo dat door de hogere verbandingstemperatuur de motor meer te lijden heeft? Een hogere werktemperatuur brengt natuurlijk allerlei effecten met zich mee...
StefanCJ
2nd Gear member

Inderdaad, dat is ook wat ik meer heb gelezen op dit forum en waar ik ook een beetje bang voor ben. De auto is van mei 1997 en heeft in 10 jaar gemiddeld 14k gelopen volgens de km-teller. Ik heb ook ergens mijn twijfels of de huidige stand van 155k wel klopt.
nvdw
2nd Gear member

Als je niet zeker bent of je kilometerhistorie klopt, kun je deze achterhalen bij een autobedrijf dat aangesloten is bij de Nationale Autopas. Het enige wat je nodig hebt is je auto en het originele kentekenbewijs. Daar krijg je - voorzover ik weet gratis - inzage in de historie, voorzover die bekend is natuurlijk. Voor een x bedrag (8 euro ex btw ofzo) printen ze het zelfs op een officieel certificaat, maar dat lijkt me alleen handig op het moment dat je de auto wilt verkopen.
Afbeelding
YannickvanRooyen
4th Gear member

trek je kofferbak open! Als er gas in gezeten heeft dan heeft er een gastank in gezeten en dan is de plaats waar je reservewiel zit een gatenkaas! :) (ws heb je dan ook een thuiskomertje ipv een volledig reservewiel)

Dan zullen ook de gasleidiningen nog onder de auto hangen, wie weet zelfs de verdamper (onder je bumper bij je linker voorwiel)

Wat je auto er onder lijd? Klepzetels slijten sneller, dus vaker kleppen stellen en uiteindelijk een nieuwe kop/nieuwe klepzetels..
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”