Kan iemand helpen?
Mijn V70 2.5 T aut. 1999 (clasic). heeft sinds paar weken last van startproblemen waarbij de lampjes ETS / motormanagment branden en niet uitgaan. Wanneer deze branden reageert de auto niet op gasgeven. Wegrijden lukt dan dus niet. Na enkele malen herstarten van de motor gaat het meestal wel weer goed, maar enkele dagen geleden (op vakantie in fankrijk met hele gezin) bleef de auto weigeren. De lolale dealer had computer uitgelezen en kwam met verhaal 'printplaat / computer Euro 1100'. Vanwege taalbarriere helaas geen duidelijker verhaal. Mijn V70 komt over enkele dag naar nederland terug. Wij gelukkig met leenauto terug.
Het probleem trad ook een keertje op tijdens rijden, maar meestal met starten. Gasgeven en rijden lukte dan niet. Weet iemand wat dit kan zijn? Is dit het beruchte ETM gasklephuis wat weigert (ik heb e.e.a. gelezen in dit forum) ?
Kan ik dit zelf reviseren (heb toch nog ff vakantie)?
Ik hoop dat iemand advies kan geven wat minder kost dan bij de dealer.
Storing ETS / motormanagment
- Rogier64
- 5th Gear member
Ik vraag me af of het hier de beruchte ETM betreft. Is toch alleen van toepassing op de eerste modeljaren van het nieuwe model V70, bouwjaar 2000 t/m 2002?
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- Starter
Aanvulling:
het was inderdaad het gasklephuis. Helaas. Ik heb het laten repareren bij de Volvo dealer in Oss. Kosten ruim 750 eurotjes
. 1 jaar garantie en helemaal geen sprake van korting of coulance (maar mijn V70 is ook al 8 jaar).
Ik heb het oude gasklephuis meegenomen. Ik wil het eens openschroeven om te kijken hoe het werkt en wat er kapot is.
Frankrijk lijkt dus veel duurder dan hier. Maar in Vannes moest ik ook al 80 euro afrekenen voor uitlezen van de computer.... afzetters! :-x
het was inderdaad het gasklephuis. Helaas. Ik heb het laten repareren bij de Volvo dealer in Oss. Kosten ruim 750 eurotjes

Ik heb het oude gasklephuis meegenomen. Ik wil het eens openschroeven om te kijken hoe het werkt en wat er kapot is.
Frankrijk lijkt dus veel duurder dan hier. Maar in Vannes moest ik ook al 80 euro afrekenen voor uitlezen van de computer.... afzetters! :-x
- Oceanracer
- Geartronic member
Troost je met de gedachte dat mijn V70 3 jaar oud was toen mijn ETM kuren ging vertonen en er toen ook geen sprake was van enige coulance. Welkom bij Volvo.TheGiant schreef:Aanvulling:
het was inderdaad het gasklephuis. Helaas. Ik heb het laten repareren bij de Volvo dealer in Oss. Kosten ruim 750 eurotjes. 1 jaar garantie en helemaal geen sprake van korting of coulance (maar mijn V70 is ook al 8 jaar).
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Dat is nu jammer, want je had zeker korting kunnen bedingen.TheGiant schreef:Aanvulling:
het was inderdaad het gasklephuis. Helaas. Ik heb het laten repareren bij de Volvo dealer in Oss. Kosten ruim 750 eurotjes. 1 jaar garantie en helemaal geen sprake van korting of coulance (maar mijn V70 is ook al 8 jaar).
Openschroeven hoeft niet, heb ik al voor je gedaan.

Zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=50