Ha mensen,
Ik had in het oude draadje met dezelfde titel er al iets over gezegd maar daar kwam weining respons op vandaar dit "nieuwe" item.
Resultaat van de dealeractiviteiten:
-koppakking, niets aan te zien
-kop "licht" krom en inmiddels gevlakt
-kop afgeperst en geen scheurtjes
De werkplaatschef heeft eigenlijk geen goede verklaring en hoopt dat het toch in die licht kromme kop heeft gezeten. Volvo Nederland had dit nog niet meegemaakt en wist het ook niet.
Ik heb afgesproken dat ik er weer mee ga rijden en dat ze de rekening in afwachting van het resultaat nog maar even bij zich moeten houden.
Mijn Volvo gevoel heeft wel een deuk(je) opgelopen wat enigszins is goed gemaakt door 3 dagen C30 rijden als leenauto.
Iemand nog??
NIek
olie in koelvloeistof "vervolg"
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Misschien een stomme vraag, maar ik neem aan dat het hele koelsysteem nu wel schoongemaakt is en voorzien is van nieuwe vloeistof? Anders zou een restant nu nog steeds olie in het koelsysteem op kunnen leveren terwijl het euvel al wel verholpen is...
Just my 2 cents..
Just my 2 cents..
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- ronald ce
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 20:33
- Locatie: veere
kop vlakken?
licht krom getrokken?
als de kop nieuw is worden de lagerkappen voor de nokkenassen gelijnboord.
als de kop een klein beetje krom is trek je die gewoon recht door de aantrekvolgorde(van binnen naar buiten)
nu is de kop aan het pasvlak met onderblok wel vlak,maar je nokkenassen zitten er nu onder spanning in.
ik ben altijd voorzichtig met vlakken
is jouw auto soms uitgevoerd met een automatische transmissie?
licht krom getrokken?
als de kop nieuw is worden de lagerkappen voor de nokkenassen gelijnboord.
als de kop een klein beetje krom is trek je die gewoon recht door de aantrekvolgorde(van binnen naar buiten)
nu is de kop aan het pasvlak met onderblok wel vlak,maar je nokkenassen zitten er nu onder spanning in.
ik ben altijd voorzichtig met vlakken
is jouw auto soms uitgevoerd met een automatische transmissie?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Kop mag inderdaad maar beperkt gevlakt worden, ik meen uit mijn hoofd tot max 0,4 mm.
Zijn nu alle punten van het vorige topic gechecked? Ik heb daar geen bevestiging van gezien. Met name de koeler achter de carterpan.
Zijn nu alle punten van het vorige topic gechecked? Ik heb daar geen bevestiging van gezien. Met name de koeler achter de carterpan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- herbie5251
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 01:35
- Locatie: borculo
ben er mee met naar de dealer geweest,die zei me dat de vorige
eigenaar 2 soorten koelvloeistof erin gedaan heeft,en dat i daarom zwart is,
kan dit,ik vertrouw het maar niet dat de koelvloeistof zwart is
eigenaar 2 soorten koelvloeistof erin gedaan heeft,en dat i daarom zwart is,
kan dit,ik vertrouw het maar niet dat de koelvloeistof zwart is
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 20:49
Een paar antwoorden
- Ja het systeem is gespoeld en er zit nieuwe koelvloeistof in
- Er zit geen oliekoeler achter het carter
- Dat verhaal van die twee soorten koelvloeistof lijkt me onwaarschijnlijk. bovendien bij mij zat er echt duidelijk olie in.
Niek
- Ja het systeem is gespoeld en er zit nieuwe koelvloeistof in
- Er zit geen oliekoeler achter het carter
- Dat verhaal van die twee soorten koelvloeistof lijkt me onwaarschijnlijk. bovendien bij mij zat er echt duidelijk olie in.
Niek
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zit de auto alweer in elkaar? Is het probleem nu over? Vraag de dealer in elk geval hoeveel de kop krom was.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het verhaal dat Volvo Nederland dit niet eerder heeft mee gemaakt,verwijs ik naar het land der fabelen.
Ik heb dit probleem al meerdere keren meegemaakt namelijk.
driemaal met een gescheurde cylinderbus waardoor er olie in het koelsysteem komt,
en een aantal malen na het vervangen van de koppakking,waarbij bij het aanhalen van de kopbouten niet de goeie voorschriften zijn opgevolgd en waarbij de cylinders gedeformeerd zijn geraakt,met als gevolg lekkage.
Ik heb dit probleem al meerdere keren meegemaakt namelijk.
driemaal met een gescheurde cylinderbus waardoor er olie in het koelsysteem komt,
en een aantal malen na het vervangen van de koppakking,waarbij bij het aanhalen van de kopbouten niet de goeie voorschriften zijn opgevolgd en waarbij de cylinders gedeformeerd zijn geraakt,met als gevolg lekkage.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 20:49
Ik meen 0.12, de chefmonteur vond het in ieder geval niet veel.
Na 600 km lijkt het alsof er toch weer een lichte vetaanslag op de koelvloeistof komt. (Ik ben er nog niet zeker van) Als het probleem nog niet over is wat dus betekent dat er waarschijnlijk langzaam toch olie in de koelvloeistof blijft komen moet dit dus ergens in het onderblok gebeuren (denk ik). Ramon, hoe diagnostiseer je een gescheurde cilinderbus of gedeformeerde cylinders?
Niek
Na 600 km lijkt het alsof er toch weer een lichte vetaanslag op de koelvloeistof komt. (Ik ben er nog niet zeker van) Als het probleem nog niet over is wat dus betekent dat er waarschijnlijk langzaam toch olie in de koelvloeistof blijft komen moet dit dus ergens in het onderblok gebeuren (denk ik). Ramon, hoe diagnostiseer je een gescheurde cilinderbus of gedeformeerde cylinders?
Niek
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dat kan alleen door een cylinder meting,ik weet niet of ze dat gedaan hebben,ik denk van niet!
dan moet hij weer uit elkaar en daar zit je niet op te wachten vrees ik!
de kop mag eigenlijk niet gevlakt worden,dat er 0,4mm af mag is een misverstand,hij mag 0,4 mm krom zijn maximaal,dat is een ander uitgangs punt dan dat er verteld werd.
dan moet hij weer uit elkaar en daar zit je niet op te wachten vrees ik!
de kop mag eigenlijk niet gevlakt worden,dat er 0,4mm af mag is een misverstand,hij mag 0,4 mm krom zijn maximaal,dat is een ander uitgangs punt dan dat er verteld werd.