stoelverwarming gaat te hard??

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Marc Lenssen
2nd Gear member

Hallo Allemaal,

Kwam gisteravond terug van het strand en het was fris. Dus om snel te ontdooien heb ik voor het eerst de stoelverwarming gebruikt. De passagiers kantging prima, de bestuurders stoel werd ook lekker warm maar daar begon het na een paar minuten naar schroeilucht te ruiken, alsof het rubber in de stoel aan het branden was. Hoe kan dit? Lang niet gebruikt of slaat dat ding gewoon op hol???

Thanks,

Marc
Fijn boosten met mijn zwarte T5.............
Quota
6th Gear member

Marc Lenssen schreef:Hallo Allemaal,

Kwam gisteravond terug van het strand en het was fris. Dus om snel te ontdooien heb ik voor het eerst de stoelverwarming gebruikt. De passagiers kantging prima, de bestuurders stoel werd ook lekker warm maar daar begon het na een paar minuten naar schroeilucht te ruiken, alsof het rubber in de stoel aan het branden was. Hoe kan dit? Lang niet gebruikt of slaat dat ding gewoon op hol???

Thanks,

Marc
[flauwe modus/]

Geen methaan achtige dampen vrijlaten terwijl de stoelverwarming aanstaat, zou dat het niet kunnen zijn? ;-)
[flauwe modus\]

Maar even alle gekheid op een stokje, ik zou het niet weten, bij ons werkt de stoelverwarming gewoon zonder rare luchtjes. Kan het zijn dat er wat vuil onder de stoel licht/lag wat misschien ook wat te warm werd?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Marc Lenssen
2nd Gear member

Aan zoiets daqcht ik ook (niet die methaan dan, die lucht ken ik redelijk goed :-). Of misschien te lang niet gebruikt. Ik heb de vraag ook op het Engelse forum gesteld. Daar zeiden ze dat er op de 850 uit 1996 een recall zat op de stoelverwarming, dus allicht op de mijne (1997 s70) ook. Ik denk dat ik een van de eersten heb en veel onderdelen van de 850 zijn gelijk aan de s70. Ik zal de dealer eens vragen.

Bedankt,

Marc
Marc Lenssen
2nd Gear member

Recall gevonden op de late modellen 850. Kennelijk kan de zitting doorzitten en teveel druk uitoefenen op de verwarmings elementen. Resultaat is een kortsluiting met brand als gevolg...echte stoelverwarming dus. Oplossing was nieuwe bedrading en een electronische thermostaat. Ik dacht dat die thermostaat al in de S70 zat....nou goed,...de volgende keer dat ik bij de dealer ben zal ik eens navragen. Ik gebruik die stoelverwarming nou niet echt veel..:-)
Ik wil alleen weten of ik de stekkers er beter uit kan halen.
Marc Lenssen
2nd Gear member

Nou,..alles laten doormeten bij de Volvo. niks aan de hand volgens hen....op hoop van zegen dan maar.....
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Roasted "Nuts" doen het tegenwoordig best goed volgens de tv-reclames :wink:
Volvo for life
Winnox
2nd Gear member

bart simpson schreef:Roasted "Nuts" doen het tegenwoordig best goed volgens de tv-reclames :wink:
:D
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”