even voorstellen

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Hallo na een tijdje op dit forum gezworven te hebben is het tijdom mezelf is voor te stellen.

De naam is Rene Minnebo uit Krommenie. 34 jaar oud. Ik heb een volvo amazon combi met een B18D motor van '66. Gekocht bij Bas de Koning in Wognum. De combi is een originele calafornia car. Wit met een vleugje groen.

De auto was bij aanschaf niet mooi, hemel gescheurd wat oppervlakte roest bij de bekende plekken maar verder een lasvrije auto en daar ging het bij om.

De volvo is niet mijn eerste oldie ik heb er 5 gehad en wel:

Seat 850 creme wit 1973
Seat 850 donker rood 1974
Fiat 850 spacial 1968 (deze is nog steeds in de familie)
Fiat 127 1300 sport
Opel admiral 2.8 H 6 cill lijn met dubb carb en automaat uit 1974

De eerste 2 fiats zijn geeindigd als donor voor de Gerestaureerde Fiat 850 special. Deze fiat is tot op het bot uitelkaar geweest en opgebouwd met nieuw plaatwerk. De techniek lag al klaar dit kwam van de andere fiats dit was allemaal al door mij in het verleden voorzien van nieuwe componenten. Mijn vader want daar is de auto nu van heeft alles laten doen bij een bedrijf die klassiekers restaureert maar ook nieuwe auto's hersteld.

Afbeelding

Afbeelding

De Fiat 127 1300 sport heb ik in een dolle bui gekocht en is na 2 jaar weer verkocht om plaats te maken voor de Big Opel, zo ook de Fiat 850 special deze heeft mijn vader toen overgenomen.

De fiat 127 1300 sport is toch wel een bijzonder autootje en als de portomenee het een keer toelaat komt er zeker weer 1.

Afbeelding

De Big Opel Admiral is een verhaal apart.

Deze zag ik al geruime tijd in AMK te koop staan, alleen de vrpr vond ik te hoog, toch maar contact gezocht en erheen met mijn schoonvader. Opzich geen verkeerde auto, interieur in nieuwstaat nergens maar dan ook neergens rot. De bodem was gewoon aal en aal strak geen dikke lagen tectyl, had alleen een vervelende parkeerschade. Het enige nadeel was dat de auto al 12 jaar in een goed ventilerende stalling stond, en dat kan slecht zijn voor de auto. Affijn de auto werd geprepareerd om gestart te worden en warempel het ding liep gelijk op alle 6 cill geen overbodige rook en rare geluiden, kijk dit ging goed dacht ik. Ik kon geen proerritje maken omdat 1 remcillinder lek was en daardoor zat er geen olie meer in het reservoir, dus ik kon de automaat ook niet uit proberen. Op basis van deze gegevens heb ik toen een bod uitgebracht en ik kon de auto meenemen naar huis. Alleen moest ik dus de fiat 850 special eerst verkopen (deze heeft mijn vader nu, fiat 127 1300 sport en mijn dagelijkse nissan sunny) de eigenaar zei geef me 500 voorschot we zetten alles op papier en de auto blijft in de stalling staan en je krijgt een half jaar de tijd om je eigen auto's te verkopen, dat ging wel lukken dus. In nov 2004 stond de Admiral in mijn garage. Om de auto door de apk te krijgen en een kleine cosmetische beurt te geven is het volgende gedaan.

vinyl dak laten vervangen
4 nwe white wall banden
4 Ronal alu velgen (optie in die tijd)
nwe gas install
voor en achterraam opnieuw in laten lijmen
hemelbekl verv.
nwe middendemper rechts
twee nwe einddempers (later weer weggelaten voor de sound)
Twee carb's voorzien van nwe pakkingen
alle slangen vernieuwd
alle vloeistoffen
ontsteking, rotor, verdeler, bougies en kabels
ruitensproeier vat en sproeier
ruitenwissers
renschijven en blokken
remcill en remschoenen L+R
hoofdremcill

ongetwijfeld zal ik wel iets vergeten zijn maar dit is het gros.

Spijt heb ik wel een beetje dat ik deze auto verkocht heb maar we zochten een oldtimer met meer ruimte en dat had deze auto ook wel maar dan niet in de kofferbak, dit werd grotendeels door de gastank ingenomen waardoor er met de vakantie weinig plek op de achterbank overbleef voor onze zoon. Dus viel mijn oog op een volvo amazon combi een paar stappen terug maar met meer ruimte. En voor een Opel Admiral geld er komt er zeker weer 1.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mod-edit: titel aangepast, ABN graag!
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Mooi man die 850!!
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

v700r schreef:Mooi man die 850!!
Dank je wel mijn vader is er ook erg trots op, en dan te bedenken dat deze auto al op de sloop in Velsen (bij auto sloperij Rutte) stond met een verrot blok in de auto en een achterraam wat eruit lag. Je ziet wat er nog van gemaakt kan worden met wat energie en de nodige punica's want die zijn er zeker in gegaan.
Gebruikersavatar
Weesje
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 29.03.2006 - 13:19
Locatie: (GLD)

Welkom!
maaru ik mis wel de foto's van de amazon :)
proud owner of a:
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
Gebruikersavatar
wolfman
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 14.08.2006 - 14:53
Locatie: Velp (gld)

Van harte welkom!
mooie auto's!
ik ben vooral benieuwd naar de amazon.
wil je foto's laten zien?
groeten
jaap
AMAZON ROCKS, 121, B20, LPG
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Shit het belangrijkste vergeet ik :oops:. Moet je ook maar naar de kroeg gaan :D

Goed het is een dus een ama combi uit '66 met een B18D motor. Komt uit amerika en dit is een echte californische auto zonder laswerk, rijd al een paar jaar in Nederland en heeft kort na aankomst een uitgebreidde dinitrol behandeling bij Jan van Egmond gehad. Heb de auto bij Bas de Koning vandaan en ben hem weer cosmetisch aan het upgraten.

Als eerste is het hele front er af geweest om de beruchte balkjes te inspecteren, deze bleken nog klokgaaf te zijn en dit zijn ook nog de originele. De schermen mankeerde op wat opprvlakteroest na niets aan. Het frontje had een keer een aanvaring gehad met een vliegend schepsel en had alle vorm die het had verloren overigens het vliegende schepsel ook :? .

Goed de schermen zijn goed ontroest en van 2 lagen zinkspray en 2 lagen primer en 2 lagen zwarte lak voorzien, toen een lekkere dikke rul shellkit op de balkjes en de schermen konden weer op hun plek (zie foto's).

Het front nieuwe gebruikte frontje is gestraald (zelf gedaan wat een troep geeft dat) en voorzien van diverse lagen roestwerende zinkspray en primer en waar nodig een beetje plamuur.

Het interieur is er uitgehaald omdat de vloer een beetje roestig was, hoe dat komt weet ik niet, voorraam sponning is roestvrij, bij de kachel lekt het niet, de toekomst zal het uitwijzen.

Affijn de vloer is ontroest en in de zinkspray gezet toen in de hammerrite primer en toen in de primer en toen in de voorsmeer (verdund teer bijna waterdun) en toen is er vanaf bovenkant schutbord antidreun materiaal in gebrand, vandaar die voorsmeer dit hecht goed op het antidreunmateriaal. Daarna zijn alle naden met Shellkit afgekit dus eventueel lekwater kan dan niet meer tussen de kieren kruipen

Bumper steunen gericht voor was er eentje een beetje ontzet en dit gestraald en in ja je raad het al goed in de verf gezet. op de uiteinden een stukje binnenband om beschadigingen te voorkomen tijdens het passen en stellen van de bumper.

De auto is nu zeer lichtgroen bijna wit en hij wordt noctorne bleu (donker blauw)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
wolfman
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 14.08.2006 - 14:53
Locatie: Velp (gld)

Kijk hier snap ik meer van, hahaha.
Ziet er goed uit! ben benieuwd hoe hij er uitziet als je er klaar mee bent.
Veel succes ermee en nogmaals welkom!
jaap
AMAZON ROCKS, 121, B20, LPG
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

wolfman schreef:Kijk hier snap ik meer van, hahaha.
Ziet er goed uit! ben benieuwd hoe hij er uitziet als je er klaar mee bent.
Veel succes ermee en nogmaals welkom!
jaap
Als het allemaal mee zit gaan we volgende zomer naar zweden met de combi dus moet ie rond feb 2008 klaar zijn om eventuele problemen te verhelpen, dus misschien komen we mekaar wel tegen bij een rit. Ik ga wel elk jaar met mijn schoonouders naar de Zeelandrit dus daar is ie in 2008 zeker en anders een keer een rit bij jullie in de buurt.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”