Twee keer slecht nieuws en één keer goed

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frenz
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 24.05.2007 - 14:13
Locatie: Maarssen
Contacteer:

vorige week vrijdag ben ik gesandwiched :oops: kan heel lekker zijn, maar niet als het gaat om een Vectra voor & een V40 achter.
M'n 960 deed z'n reputatie eer aan (de "botssnelheid" op de snelweg was hooguit 10 km, dat wel) Voor koplamp rechts 5 cm naar achteren, gek genoeg zijn bumper en motorkap onbeschadigd, achter deukje precies op de rechtsachterhoek, lichtunit kaduuk en knalpijp eraf (eindstuk). De V40 kon niet meer verder, linksvoor zat in elkaar tot aan het wiel, motorsteun krom. Stevige auto zo'n 960, egwel

Aangezien ik toch teveel km's maakte wilde ik er toch al inruilen op een LPG of diesel 850/940/960. Een potentiele koper (waar ik vóór het ongelukje al mee had afgesproken) werd niet afgeschrikt en nadat de schadeexpert was geweest hadden we een deal.
Ergo: dinsdag ga ik deze sectie verlaten en ga één topic omhoog: ook vanaf dindsdag mag ik me de trotse eigenaar van een roffel noemen: Gisteren een 850 2.5 20V estate op LPG uit '94 gekocht, piccies volgen later......

Resumé:

Schade (voor het eerst in 20 jaar en meer dan 500K gereden km's eigen schuld, de voorkant dan) :cry:
Geen relaxte, comfortabele turbine 960 meer :cry:

Een echte Roffel :D
mhjvs
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57

Succes met je 850 en veel veilige km's toegewenst.
Gaat de nwe eigenaar van je 960 ook dit forum bezoeken?
Foto's zijn altijd welkom.
Bornfree
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 02.12.2004 - 22:54
Locatie: Västerbottens län

Volgens mij is het geen topic omhoog maar omlaag. van 900 naar 800.
Volvo 245 GLT 1988 (in Sweden)
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Bornfree schreef:Volgens mij is het geen topic omhoog maar omlaag. van 900 naar 800.
Ja, dat dacht ik ook en 1 cylinder minder.....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
scania164
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 12.02.2007 - 15:17

maar wel ff iets meer rijders auto!!
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

scania164 schreef:maar wel ff iets meer rijders auto!!
"meer rijders" auto? Wat versta je daar onder?
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Frenz
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 24.05.2007 - 14:13
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Nou, een auto die minder op comfort gericht is en strakker stuurt.

Met "omhoog" bedoelde ik simpelweg dat het 850 topic boven het 7/900 topic, nix beter of slechter.

Het is zeker niet m'n bedoeling om hier een discussie aan te zwengelen wat nou de betere Volvo is. Morgenvroeg schrijf ik de 960 over met weemoed (beetje overdreven, had de auto pas 3 maanden, maar toch). Zal de nieuwe eigenaar vragen zich hier aan te melden, kan ik ook zijn voorgang zien bij het herstel van de schade (niets onoverkomelijk overigens.

Wel wil ik kwijt dat ik vorige week noodgedwongen een Peugeot 206 moest huren (de 960 zijn neus was niet echt representatief zonder grill & een kapotte koplamp), rijdt prima hoor, beetje herriebanden eronder, maar mèn, de 960 was een verademing toen ik bij Europcar wegreed, de rust, het comfort, de kracht van 3 literblok, ik zal 'm missen.........
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”