Nieuwe S60 problemen - trilling in stuur (over 120km)

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
justroll
2nd Gear member

beste

ik heb mij S60 nu twee maanden en merkte al na 2-3 weken een licht trillen in het stuur tijdens het rijden op de autoweg. (a 130km/h)

dit probleem is constant en is dus niet afhankelijk van het wegdek. Mijn stuur stond toen op de verste positie (dus zo ver mogelijk van het dashboard) en het stuur trilde. Je kan het vergelijken alsof je stuur op en neergaat in de hoogte maar dan natuurlijk ZO minimaal maar wel tegen een hoge frequentie. Als je aan het rijden bent voelt het of het stuur stilletjes tegen je handen drukt en dan weer weggaat, en dan weer drukt Etc..

hebben er nog mensen dit probleem ? Ik rij met de standaard uitrustingen van de wagen (dus geen andere velgen noch banden). De garaga gaf als oplossing (tijdelijke welliswaar) van het stuur zo dicht mogelijk naar binnen te duwen (dus tegen het dashboard), dat helpt welliswaar maar ik denk niet dat je dit kan menen voor een auto over de 30000 EUR.

Ik heb een S60 met sport pack, dus het stuur is wel wat groter als de normale uitrusting, mss is dit een issue ? Ik zit nu aan de 12000km en heb het gevoel dat het erger wordt.

iemand met een gelijkaardig probleem ?
Billy Road
4th Gear member

ik heb wel 's ochtends met koude banden een lichte stuurtrilling (stuur gaat dan nauwelijks merkbaar op- en neer). Als de banden warm zijn is dit over. Wel heb ik op slecht wegdek ook het gevoel dat de voortrein trilling in het stuur veroorzaakt. Kwestie van banden (225/45/17) denk ik i.c.m. 17 inch velgen.

Liever achterwielaandrijving, voel je nagenoeg geen "aandrijfkrachten".....
als ik dan toch een minpunt moet opnoemen van de S60, dan vind ik dit eentje....
";Life in the fast lane";

S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
justroll
2nd Gear member

ik rij dagelijks 200 a 300km .. en de trilling blijft :(

ik zit met de standaard 16" velgen te rijden
Billy Road
4th Gear member

Tsja, toch maar even naar laten kijken, kunnen zo veel dingen zijn.....type banden, uitlijning, balanceren etc.

Wissel eerst de wielen maar n's van achter naar voor, of probeer nieuwe banden...

Omdat het vanaf nieuw aanwezig was? verdenk ik toch de banden.
Ook kan uitlijnen helpen, ook auto's af fabriek zijn vaak niet goed uitgelijnd.....

Als ik flink gasgeef, voel ik ook een minimale trilling in het stuur, maar dat komt ook door de banden en de aandrijflijn die je voelt in de voortrein...

justroll
2nd Gear member

balanceren noch uitlijnen heeft geholpen

helaas :(

dat je af en toe een trilling voelt is natuurlijk normaal :)

maar constant een getril lijkt me niet normaal
Billy Road
4th Gear member

Ik heb ooit op het forum gelezen van iemand die een nieuwe V70 had gekocht met hetzelfde probleem. Misschien even de zoekfunctie gebruiken en ervaringen uitwisselen met deze persoon?

Wat zegt de dealer ervan?

justroll
2nd Gear member

ik heb gezocht en helaas gaat het allemaal over tweedehands wagen en met al ettelijke km's op de teller

het zal toch niet dat een nieuwe wagen problemen met de aandrijfas zou hebben he ? (althans dat hoop ik)

de dealer heeft al eens gekeken.. het lijkt net of hij denk dat ik zot ben want zelf voelt hij het niet .. dit vind ik ECHT spijtig aangezien ik al al met mijn 2 volvo's iedere keer bij hun gekocht heb :( (en ook met mijn 3de op onderhoud ga)

ik moest volgende week nog eens bellen ze gingen een horen bij de importeur, er is nog een klant die hetzelfdep probleem heeft.

om de trilling ZOO gering is maar enorm storend tijdende lange ritten is het net of ik voor een pietluttigheid naar de dealer ga.
Billy Road
4th Gear member

Hmm, moeilijk inschatten zo. Ik zou er toch op aandringen dat de dealer eea oplost. Anders hogerop zoeken bij Volvo...dit kan toch niet bij zo een nieuwe auto

Verder zou ik het ook niet weten, knap frustrerend is het wel....

Johan s60
6th Gear member

welk merk banden? probeer michelin banden te krijgen dit zijn absoluut de stilste als het om trillingen gaat.

Ik heb overigens ook wat lichte trillingen als de banden (fulda) koud zijn voor de rest ben ik er wel tevreden over

trillingen kunnen/ mogen, absoluut niet in een nieuwe volvo
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Johan s60
6th Gear member

Ja wat ze bij volvo zeggen lijkt wel een standaard antwoord, als ik bij een dealer kom ergens voor dan is het ook altijd van, dat komt nooit voor of van dat is voor het eerst dat we dit horen.

Het gekke is dat je dat bij veel dealers hoort, zouden ze dat moeten zeggen van volvo nl. het valt gewoon op
Johan s60
6th Gear member

Ik zou zeker niet voorbijgaan aan de aandrijf-assen (kan een productie fout in zitten)

In eerste instantie moet je het zoeken in de draaiende delen
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”