Boren in de S40
- New S40
- 2nd Gear member
Een paar dagen geleden kwam ik van me werk, en tot mijn groote verbaazing zat er een man voor mijn auto. Niet omdat ie ziek was of aangereden. Maar om mijn nummerbord het zijne te maken. Gelukkig was ik er op tijd bij. Na deze toch wel niet allerdaagse ontdekking, zou ik de platen 'vast' op de auto willen hebben! Alleen het boren in de auto. Tja ik weet het niet, zou daar wat achter zitten, bedrading? Voor komt wel goed denk, maar achter? iemand ervaring misschien? anders wordt het toch ff naar de dealer.
S40 2.0D editionII. Titanium Grey pearl 17'' Zaurak Offblack
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Je hebt die vent toch wel meteen aangegeven voor poging tot diefstal?
Maar ON TOPIC: er zitten vast al gaatjes op de plekken wij hij nu zit vastgeschroefd. Draai de schroeven er uit en zet ze opnieuw vast met popnagels.
Oh ja, wel eerst even een forumplaat monteren natuurlijk:

Maar ON TOPIC: er zitten vast al gaatjes op de plekken wij hij nu zit vastgeschroefd. Draai de schroeven er uit en zet ze opnieuw vast met popnagels.
Oh ja, wel eerst even een forumplaat monteren natuurlijk:

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- New S40
- 2nd Gear member
Ik heb aangifte gedaan ja. Maar of dit echt zin zou hebben, ik vraag het me tegenwoordig nog af. Was al blij dat de plaat er nog was.
Het is alleen zo dat de plaat voor en achter er met dubbelzijdig tape op zit. Ik vraag me dus af of ik er zou in kan boren, en dan met een popnagel.
Het is alleen zo dat de plaat voor en achter er met dubbelzijdig tape op zit. Ik vraag me dus af of ik er zou in kan boren, en dan met een popnagel.
S40 2.0D editionII. Titanium Grey pearl 17'' Zaurak Offblack
- kennethbril
- 3rd Gear member
Ik had die man vastgehouden tot de politite er was . Is waarschijnlijk om diefstal te plegen of een overval . Zat mischien in een netwerk . Je weet maar nooit . Bij mij zou hij er niet zo goed van af komen .
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
- BeePke
- 3rd Gear member
Bij mij ook niet. "Pollekes van mijnen otto" om het op zijn mooi Vlaams te zeggen. Btw van 't weekend vastgesteld dat een of andere onnozelaar met zijn sleutelbos eens mijn wagen geaaid heeft, valt gelukkig niet te veel op, maar toch, wat is da toch met die mensen, hebben zij dat graag of wat?
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
-
- 7th Gear member
Ook voor een nummerbord proppen ze een mes in je rug tegenwoordig en zelfs voor minder nog.
- patrice
- 3rd Gear member
hallo
nooit aan gedacht om super glue te gebruiken, ik denk dat dit nog het beste systeem is tegenwoordig, heb ik vroeger gedaan nadat ze de nr plaat van mijn moto hadden gestolen!
tot nu toe geen last meer!
nooit aan gedacht om super glue te gebruiken, ik denk dat dit nog het beste systeem is tegenwoordig, heb ik vroeger gedaan nadat ze de nr plaat van mijn moto hadden gestolen!
tot nu toe geen last meer!
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
- Goliath
- 3rd Gear member
Al gedacht aan schroeven die alleen te bevestigen en niet meer los te maken zijn? Het kenteken hoort in NL toch bij de auto...
- Goliath
- 3rd Gear member
Al gedacht aan schroeven die alleen te bevestigen en niet meer los te maken zijn? Of enkel met speciaal gereedschap? Het kenteken hoort in NL toch bij de auto...
Zoals bijvoorbeeld:

Er zijn bitsets te koop met de volgende inhoud:

Je moet er dan wel zelf een schroevendraaier bij kopen, maar misschien dat je dealer hierin kan voorzien? Zal vast niet de eerste keer zijn dat iemand met een dergelijke vraag komt...
Zoals bijvoorbeeld:

Er zijn bitsets te koop met de volgende inhoud:

Je moet er dan wel zelf een schroevendraaier bij kopen, maar misschien dat je dealer hierin kan voorzien? Zal vast niet de eerste keer zijn dat iemand met een dergelijke vraag komt...
- kennethbril
- 3rd Gear member
Ik denk vorig jaar een internetfilmpje gezien te hebben waar een jonge kerel met zijn leatherman ( all in one tool ) alle vijsjes losmaakte . De fabrikant geloofde zijn ogen niet .
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
- Goliath
- 3rd Gear member
Als je voor bovenstaande schroefjes zorgt met een verzonken- ipv bolkop, wordt ook dat lastiger. Maar het kan altijd, natuurlijk...
Bovendien ga ik er van uit dat als ze iets echt willen hebben, ze er genoeg moeite voor zullen doen. Als ze niet op precies de jouwe uit zijn, schrikt dit voldoende af voor hen om door te lopen naar een volgend potentieel slachtoffer (met op voorhand al excuses voor die persoon).
Bovendien ga ik er van uit dat als ze iets echt willen hebben, ze er genoeg moeite voor zullen doen. Als ze niet op precies de jouwe uit zijn, schrikt dit voldoende af voor hen om door te lopen naar een volgend potentieel slachtoffer (met op voorhand al excuses voor die persoon).
-
- 7th Gear member
in utrecht rukken ze hem met schroeven en al van je auto af..
-
- 2nd Gear member
Er zijn speciale schroefsetjes voor verkrijgbaar. Kun je met een gewone schroevendraaier alleen maar rechtsom (vast) draaien. Linksom is er geen grip. Er zitten ook nog mooie gele afdekdopjes bij. Geloof dat ik er een Euro of 4 voor heb betaald bij de Halfords.
Otto
- wouterve
- 1st Gear member
Vorig jaar wilde ik de nummerplaten van mijn auto vervangen voor exemplaren waarvan de letters wel te lezen waren en moesten de oude platen er dus af. Aan de voorkant was het niet zo moeilijk: die zaten vast met popnagels en een accuboormachine met een klein boortje was genoeg om ze er na 30 seconden af te laten vallen. Achter was lastiger: die plaat bleek vastgekit met siliconenkit en zat daarmee bijzonder stevig vast. Uiteindelijk heb ik de plaat pas na een halfuur losgekregen met hulp van een föhn en een plamuurmes.
Ik denk dat dit veruit de meest effectieve manier is om diefstal van je nummerplaat tegen te gaan, een dief kan vasthoudend zijn, maar een halfuur in het openbaar aan andermans nummerplaat gaan lopen trekken zullen ze waarschijnlijk niet snel doen
.
Aan de andere kant: als ze je platen ècht willen hebben, zullen ze ze toch wel krijgen. Misschien zijn gewone schroeven of 'klik-plaathouders' vanuit die optiek zo gek nog niet: dan veroorzaken ze bij het verwijderen in ieder geval geen schade aan je auto.
Ik denk dat dit veruit de meest effectieve manier is om diefstal van je nummerplaat tegen te gaan, een dief kan vasthoudend zijn, maar een halfuur in het openbaar aan andermans nummerplaat gaan lopen trekken zullen ze waarschijnlijk niet snel doen

Aan de andere kant: als ze je platen ècht willen hebben, zullen ze ze toch wel krijgen. Misschien zijn gewone schroeven of 'klik-plaathouders' vanuit die optiek zo gek nog niet: dan veroorzaken ze bij het verwijderen in ieder geval geen schade aan je auto.