Roffel rijden, dure hobby, of goedkoop transport

Voor kenners: de "Roffel"
joost
7th Gear member

als ze "tussen het reguliere werk door" jou van advies gaan voorzien tikt de prikklok voor de wel normaal betalende klant waarschijnlijk gewoon door.
Dat is dan waarschijnlijk wel mooi oplichting... door een officiële dealer? En dat uit jouw mond, Bart? :wink:

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

joost schreef:
als ze "tussen het reguliere werk door" jou van advies gaan voorzien tikt de prikklok voor de wel normaal betalende klant waarschijnlijk gewoon door.
Dat is dan waarschijnlijk wel mooi oplichting... door een officiële dealer? En dat uit jouw mond, Bart? :wink:
snap jij nu waarom klanten in een werkplaats vaak niet op prijs gesteld worden?
volvoadventures
1st Gear member
Contacteer:

Ik begrijp niet waar jullie je zo druk over maken. Het is erg simple, er zijn mensen die niet handig zijn of niet aan hun auto willen werken voor verschillende redenen en daarom naar een garage gaan en daarvoor betalen. Andere zijn wel handig of hebben niet het geld (er voor over) om naar een garage te gaan en doen zo veel mogelijk zelf, hoe ze die kennis krijgen om het zelf te doen is hun zaak, als een monteur gratis advies wil geven, no problem. Andere leren erg veel op Volvo forums om zelf te werken aan hun Volvos en geld te besparen.
joost
7th Gear member

Vreemd genoeg ligt het bij jou altijd aan een ander. Eerlijk factureren heeft natuurlijk niets met anderen te maken...

Joost.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

joost schreef:
Vreemd genoeg ligt het bij jou altijd aan een ander. Eerlijk factureren heeft natuurlijk niets met anderen te maken...
Eerlijk factureren vind bij ieder garagebedrijf plaats op basis van geklokte tijd of VST (Volvo Standaard Tijd) als een willekeurige (niet)klant zomaar de werkplaats inloopt en een monteur van zijn werk staat te houden is die monteur niet bezig met de klant waarvoor hij bezig had moeten zijn, dat is helaas iets dat diegene die de facturen maakt nooit kan zien.
Eerlijk zou het ook zijn om iemand die niet bereid is voor dealeronderhoud en dealerkennis te betalen maar wel om adviezen komt vragen daarvoor ook gewoon te laten betalen.
joost
7th Gear member

En dan vergeet je nog het geouwehoer tussen monteurs onderling of elkaar helpende monteurs... die worden dus dubbel betaald? Blijkbaar weet men hier vanaf en dan vind ik dat je dat moet beperken door scherp te controleren. Ik snap best dat die dealer dat voor lief neemt en de uren (ten onrechte) op een factuur van een ander plaatst, dat wil niet zeggen dat het goed is.

De Volvodealer is en blijft een vertegenwoordiger van het merk en dat betekent dat ie desgevraagd informatie kan verstrekken over bepaalde zaken. Ik noem dat service. Jammer dat jij er gelijk weer euro´s voor moet hebben en dat duidt er voor mij op dat we er weer niet uit gaan komen...

Troost je met de gedachte dat het er bij andere merken niet anders aan toe gaat.

Joost.
plim
4th Gear member

joost schreef:De Volvodealer is en blijft een vertegenwoordiger van het merk en dat betekent dat ie desgevraagd informatie kan verstrekken over bepaalde zaken. Ik noem dat service.
Joost, ik denk dat die service terug te vinden is in het tarief (een component)
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
plim
4th Gear member

@volvoadventures, Jim, ik denk dat je helemaal gelijk hebt ! Daarom is dit forum ook belangrijk voor zowel sleutelaars als voor niet sleutelaars. We leren van elkaar.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
volvoadventures
1st Gear member
Contacteer:

Het feit is dat mensen die op dit forum aktief zijn willen leren over hun Volvo en bereid zijn indien mogelijk in de toekomst wat zelf te doen. Een andere groep is op dit forum om anderen te helpen met hun kennis en ervaring.

Volvo eigenaars die er niet over denken om maar iets zelf te doen komen gewoon niet op dit forum.

Advies vragen bij een garage aan een monteur (Technician heet dat geloof ik tegenwoordig) of hoofd monteur of aan iemand bij de reception of zelfs telefonish is inderdaad verwerkt in de overheads van een staff member. Dus niemand hoeft zich benadeeld te voelen dat een ander advies voor niets krijgt bij een garage.
Quota
6th Gear member

volvoadventures schreef:Het feit is dat mensen die op dit forum aktief zijn willen leren over hun Volvo en bereid zijn indien mogelijk in de toekomst wat zelf te doen. Een andere groep is op dit forum om anderen te helpen met hun kennis en ervaring.

Volvo eigenaars die er niet over denken om maar iets zelf te doen komen gewoon niet op dit forum.
Moet ik hieruit afleiden dat ik hier eigenlijk niet behoor te zijn?? :roll:

Ik kan me je reactie voorstellen, al vindt ik hem wat kort door de bocht, ik zelf vindt het namelijk wel prettig om hier te komen, om bijvoorbeeld ideeen op te doen en te bepalen of er een reparatie is die ik zelf zou kunnen doen, of om navraag te doen wanneer ik meen dat er iets vreemds is met de auto (alvorens ik daarmee naar de garage ga en daar "non billable" uren ga lopen creeeren bij de monteurs. :wink:
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
plim
4th Gear member

Quota schreef:
volvoadventures schreef:Volvo eigenaars die er niet over denken om maar iets zelf te doen komen gewoon niet op dit forum.
Moet ik hieruit afleiden dat ik hier eigenlijk niet behoor te zijn?? :roll:

Ik kan me je reactie voorstellen, al vindt ik hem wat kort door de bocht, ik zelf vindt het namelijk wel prettig om hier te komen, om bijvoorbeeld ideeen op te doen en te bepalen of er een reparatie is die ik zelf zou kunnen doen, of om navraag te doen wanneer ik meen dat er iets vreemds is met de auto
Nee joh, je zegt toch zelf al dat je ideeen op doet en dan bepaalt of het een reparatie is die je zelf zou kunnen doen, of om na vraag te kunnen doen.
Je hoort hier gewoon thuis !

Dus bij deze alsnog: Welcome, make yourself at home ! :P
volvoadventures
1st Gear member
Contacteer:

He Quota, jij bent al op dit forum , dus je wil wat leren. :D
daytonawim
2nd Gear member
Contacteer:

Ik denk dat een klant die bij zijn auto wil kijken als er aan gefreubeld wordt best een paar euro extra wil betalen.
Tevens voor de monteur een aanwijzing dat iemand echt met zijn auto bezig is. ( m.u.v. de echte kosten janker die wil weten of ook alles echt gedaan is)

Ik zat vroeger altijd bij de Ford, en daar kon je altijd komen kijken en vragen stellen, de eigenaar van de garage stelde dat zelfs wel op prijs.
Tips en adviesen kreeg je (gratis) van de monteur :-)))
Kreeg toen ook het advies en de juiste tips om de kleine beurt zelf te doen ( tijds en kosten besparing) auto kwam elke 4 weken voor een 10.000 km beurt :-))))
Daar kan je tenminste wat mee.
Hathu
3rd Gear member

Mijn trouwe TDI heeft zijn grote beurt en de APK weer gehad, kosten 323 euro inclusief btw. Onderhoudskosten sinds aanschaf 1 jaar geleden, voor kleine beurt en nu de grote beurt + rechtsachter rem in orde maken en nog wat kleine prutswerkjes zoals een lampje etc ongeveer 425 euro. Uitgevoerd door BOVAG garage ROY CAR in Doetinchem.
Auto heeft vanaf zijn geboorte alle onderhoudsbeurten volgens Volvo voorschriften gehad, staat nu 352000 km op de teller en rijd nog als nieuw. :P
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
blue nautic
3rd Gear member

bij de dealer achter portier deukje wegwerken en het gehele portier spuiten 289,- euro incl. kleur kan je wel raden.....
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
plim
4th Gear member

blue nautic schreef:bij de dealer achter portier deukje wegwerken en het gehele portier spuiten 289,- euro incl. kleur kan je wel raden.....
paars...;-)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”