De centrale deurvergendeling met afstandsbediening van mijn gisteren aangeschafte V40 (Phase I) werkt uitstekend, maar het rechter achterportier blijft op slot. Wellicht is het motortje naar de haaien, maar om dat te kunnen verifiëren, moet de deurbekleding eraf. Het is niet mijn eerste jaren '90-Volvo, dus de eerste paar schroefjes waren snel gevonden: twee in de zijkant, een achter de deurklink en een onder een plastic kapje in de handgreep. Zo te zien zit de rest vastgeklikt, behalve het slingertje van het raam (helaas geen elektrieke ramen achter). Op het eerste gezicht lijkt er een rond afdekplaatje op te zitten waarachter dan een schroefje zou moeten huizen, maar ik krijg het er met geen mogelijkheid vanaf (oké, met een slijptol zal het best lukken). Ook op de as in de deur is geen voordehandliggende optie te zien.
Zoek ik op de verkeerde plek of moet ik minder schijterig zijn en nóg meer kracht zetten op het fragiele plastic geval?
Raamslingertje achterportier wil er niet af
-
zwolly
- 4th Gear member
achter de slinger om de as/slinger zit een klein klemmetje, ,tussen de slinger en het deurpaneel, haal die los en hij is los.
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
- Vliegende Baksteen
- 2nd Gear member
Hartelijk dank voor de tip. Vanavond meteen proberen...
- Vliegende Baksteen
- 2nd Gear member
Gelukt!
Mechaniek en servomotortje schoongemaakt en ingespoten met teflon. Het werkt weer als een trein. Mocht het motortje alsnog de geest geven, dan ligt er vervangend motortje bij Elferink à 20 euro.
Mechaniek en servomotortje schoongemaakt en ingespoten met teflon. Het werkt weer als een trein. Mocht het motortje alsnog de geest geven, dan ligt er vervangend motortje bij Elferink à 20 euro.
V70 D5 Summum ('02) Cosmos Blue metallic (full color), DVD RTi, 18inch Nebula (wintermaanden 16inch Ursa), iMIV + RVCAM, blokjesgrille, off black sport leder, MY05 koplampen + achterlichten