Engelse koplampen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
jan weemering
4th Gear member

Beste Allen,

ik heb een volvo (960/S90) met Engelse koplampen.
kan ik voor de nederlandse wet (lees rdw) volstaan met het vervangen van het glas, of moet ik de hele koplamp vervangen.

De e e n zegt de hele koplamp, maar het lijkt mij zo dat het glas is voorzien van een prisma welke ervoor zorgt dat de lichtbundel een bepaalde kant op schijnt.

wie weet het juiste antwoordt ?

groet
Jan Weemering
Walter
Geartronic member
Contacteer:

volgens mij zit het verschil ook in de afstelling. De lens geeft inderdaad het beeld maar het afstelmechaniek is volgens mij ook iets anders.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
jan weemering
4th Gear member

VolvoMafia schreef:volgens mij zit het verschil ook in de afstelling. De lens geeft inderdaad het beeld maar het afstelmechaniek is volgens mij ook iets anders.
met andere woorden, ik heb gewoon de komplete koplampen nodig ??
zoja, dan zoek ik er 2.
ik weet zwe wel te koop op onderdelen zoeker voor 225 per 2 maar ik wilde het iets goeiekoper doen eigenlijk

groet
jan
eigenaar volvo 780 + 960 executive level 1 + S90 executive level 2 (engels)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”