Ik had dit ook met mijn toenmalige 850, bleek er een achterremklauw een beetje vast te blijven zitten soms.
De zuiger er voorzichtig uithalen, licht opschuren/gangbaar gemaakt en trilling weg!
Suc6 ermee!
Trilling V70 2.4T
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Ligt vaak aan banden, anders ook wel remmen, draagarmen, homokineet, velg, etc. Indien je het met name bij accelereren merkt is het meestal een aandrijfas.
@Voo7: wel melden hoor, anders krijg je spijt!
@Voo7: wel melden hoor, anders krijg je spijt!
V70 - 140pk - 2003
- Donic
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 10:06
- Locatie: Deventer
Zie mijn reactie enkele berichten hierboven.v007 schreef:Sinds een 1 1/2 maand een volvo v70 2.4 in bezit 165 dkm. Ook ik heb met Michelin premacy trilling vanaf 70 km p/u. Eerder was dat bij 120 km p/u, maar na nieuwe remschijven nu dus al bij lagere snelheid. Testrit was met sneeuwbanden en toen nooit gevoeld.
Ik heb nog een half jaar garantie, maar op een gegeven moment voel ik mij gwonnm bezwaard om weer langs te gaan bij de garage. Ook met de wetenscahp dat de auto gewoon goed is, maar met zoveel op de teller het logisch is dat er wel iets mankeert. Ze zinspelen daar ook een beetje op dat je een auto uit 2001 / inkoop 18.000 euro niet mag verwachten dat het perfect is.
Toch maar weer terugggaan bij deze bovaggarage denk ik, zo krijgen ze ook de kans om er wat mee te doen.
Ik heb er ook ruim 3/4 jaar l;ast mee gehad. Met winterbanden dus geen last, ALLEEN lagen hier nieuwe MIMAS-velgen omheen (actie VOLVO)
Trillen was er met de zomerbanden niet uit te krijgen. Alles gecontroleerd en geprobeerd etc. etc.
Toen heb ik als laatste truc de nieuwe MIMAS-velgen om mijn zomerbanden (Michelin Primacy) laten leggen en vanaf de eerste meter reed het als een zonnetje. Heb er nu enkele maanden mee gereden, waaronder op vakantie in Frankrijk. Puur genieten! Zo moet een V70 dus rijden. De oude velgen waren dus niet goed (zater er al onder toen ik de auto kocht)
Heb je dus andere velgen onder winterbanden dan die onder de zomerbanden??
Dus doorgaan, want een V70 rijdt absoluut als super, maar de frustatie die je hebt ken ik helaas maar al te goed.
Heel veel succes!!
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
- lkort
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 29.04.2007 - 08:10
- Locatie: Brabant
Ook ik heb last van de trillingen, al 4 keer terug geweest in 3 maanden.
Stuurkogels, achterremschijven en stuurhuis reeds vervangen.
Nog steeds speling op rechter voorwiel, zou zo horen vlgs de monteur. Auto trekt ook nog steeds overwegend naar rechts.
Over 2 weken gaat de auto weer terug, die trillingen accepteer ik in ieder geval niet bij een XC van nog geen 2 jaar oud met 70000 km op de teller.
Stuurkogels, achterremschijven en stuurhuis reeds vervangen.
Nog steeds speling op rechter voorwiel, zou zo horen vlgs de monteur. Auto trekt ook nog steeds overwegend naar rechts.
Over 2 weken gaat de auto weer terug, die trillingen accepteer ik in ieder geval niet bij een XC van nog geen 2 jaar oud met 70000 km op de teller.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Bij mij was het het rechter voorwiellager.
kan je voelen op een brug die de wielen vrij laat (dus niet zo'n oprij-brug). met de hand ronddraaien, dan voel je het in de veer achter het wiel. Zo vond mijn dealer het. ( €350,- of zoiets, maar hij gaat weer als een trein.......)
kan je voelen op een brug die de wielen vrij laat (dus niet zo'n oprij-brug). met de hand ronddraaien, dan voel je het in de veer achter het wiel. Zo vond mijn dealer het. ( €350,- of zoiets, maar hij gaat weer als een trein.......)
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 11:25
- Locatie: Boornbergum
Hah! ik ben dus niet gek!
Het ligt dus niet aan mij.
Ik heb exact hetzelfde probleem: ontzettend frustrerende trilling vanaf 80-100
,ook in lange fluawe bochten.
Trillling zit niet in het stuur, maar "in de auto".
Overigens als ik (veel) harder ga rijden(160+ is het nagenoeg verdwenen).
In een andere post las ik trouwens iets over "tweede vliegwiel resonantie", die heb ik hier nog niet voorbij zien komen als mogelijke oorzaak.
Na eerst gedacht te hebben dat het aan de banden lag, benik er nu ook van overtuigd dat ik het ergens anders moet zoeken.
Ook ik vindt dat een dergelijke auto niet dit rijgedragmag vertonen.
(ik heb hiernaast nog een '92-er 245 met 450k op de teller, en die rijdt als een trein)
Toch maar eens terug naar de verkopende garage met bovenvermelde oplossingen.
Ik laat het weten zodra het opgelost is.
V70 D5 2002 230k met rondom gloednieuwe Turanza's ER300.
Het ligt dus niet aan mij.
Ik heb exact hetzelfde probleem: ontzettend frustrerende trilling vanaf 80-100
,ook in lange fluawe bochten.
Trillling zit niet in het stuur, maar "in de auto".
Overigens als ik (veel) harder ga rijden(160+ is het nagenoeg verdwenen).
In een andere post las ik trouwens iets over "tweede vliegwiel resonantie", die heb ik hier nog niet voorbij zien komen als mogelijke oorzaak.
Na eerst gedacht te hebben dat het aan de banden lag, benik er nu ook van overtuigd dat ik het ergens anders moet zoeken.
Ook ik vindt dat een dergelijke auto niet dit rijgedragmag vertonen.
(ik heb hiernaast nog een '92-er 245 met 450k op de teller, en die rijdt als een trein)
Toch maar eens terug naar de verkopende garage met bovenvermelde oplossingen.
Ik laat het weten zodra het opgelost is.
V70 D5 2002 230k met rondom gloednieuwe Turanza's ER300.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 11:30
- Locatie: Antwerpen
Ook ik heb dezelfde problemen, inderdaad met name tussen 75-100km/u, ook wel rond 140-150km/u. Mijn probleem: hoe frustrerend ik het ook vaak vind, het is niet erg genoeg om handen vol geld aan uit te geven aan allerlei probeersels/experimenten. De oorzaak is kennelijk zeer moeilijk vast te stellen, en de enige manier - zoals ik hier zo lees - is om gewoon te beginnen met van alles en nog wat te vervangen, het hele lijstje aflopen, en hopen dat één van die dingen het probleem verhelpt. Kan niemand iets concreets vinden??
Nog een vraagje: als ik hiermee naar de Volvo dealer, of zelfstandig Volvo specialist ga, kan ik dan niet zeggen dat ze onderdelen mogen vervangen en factureren, op VOORWAARDE dat het vervangen inderdaad nodig blijkt te zijn geweest voor het verhelpen van het probleem...? Maw: "no cure, no pay". Dat zou toch eigenlijk logisch zijn.. Ik betaal ze om hun kennis en kundigheid...
Graag jullie gedachten, mening & advies hieromtrent
Nog een vraagje: als ik hiermee naar de Volvo dealer, of zelfstandig Volvo specialist ga, kan ik dan niet zeggen dat ze onderdelen mogen vervangen en factureren, op VOORWAARDE dat het vervangen inderdaad nodig blijkt te zijn geweest voor het verhelpen van het probleem...? Maw: "no cure, no pay". Dat zou toch eigenlijk logisch zijn.. Ik betaal ze om hun kennis en kundigheid...
Graag jullie gedachten, mening & advies hieromtrent
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 17.08.2007 - 15:02
no cure no pay is een heel eerlijk systeem en ik zou voorstellen een bonus als het probleem verholpen is. gisteren heb ik een ritje gemaakt met de chef werkplaats. hij geeft aan dat de auto gewoon goed rijdt en dat de vorige eigenaar, heel precies was en nooit geklaagt heeft. Ik neem dat aan en heb geen zin in verdachtmaking.
Het voorstel is nu om de banden rondom nogmaals te balanceren. Het gaat immers om een kleine trilling die bij snelheden vanaf 40 km p/u continue voelbaar is.
Mocht het trillen voortkomen uit de aandrijfassen (speling) of homokineet (eerder in dit forum genoemd) dan ervaren zij dit niet als zijnde BOVAG garantie. Dit onder het mom van de 165 dkm die de auto heeft gereden.
Ik heb aangegeven het niet hoog te willen spelen, als ik ontevreden ben geef ik het aan en zoek ik een andere garage als ze het niet adquaat op willen lossen. Ik heb ook aangegevn dat ik dat doe en als het 1000 euro kost bij de dealer dat ik het dan daar laat doen.
Tenslotte zit ik er aan te denken een onderzoek bij de ANWB te laten doen.
:smilecolros:
Dit stond er op de site:
Stuurinrichting en wielophanging
Uw auto stuurt niet helemaal lekker en u vermoedt dat er iets met de banden, wielophanging of stuurinrichting aan de hand zou kunnen zijn? Tijdens een proefrit worden de schokdempers getest en beoordeeld, en wordt er gekeken naar mogelijke slijtage bij de diverse onderdelen. En ook de banden (profieldiepte, beschadigingen en slijtage) worden uitvoerig geïnspecteerd.
Prijs voor ANWB-leden: € 51,50.
:bday:
niet gek lijkt me en je hebt daarmee een verslag zo door te spelen aan de garage.
we houden elkaar op de hoogte en succes
PS: IS ER NOU HELAMAAL GEEN VOLVOMONTEUR DIE HIER OP HET FORUM EEN STRAK ANTWOORD KAN GEVEN?
Het voorstel is nu om de banden rondom nogmaals te balanceren. Het gaat immers om een kleine trilling die bij snelheden vanaf 40 km p/u continue voelbaar is.
Mocht het trillen voortkomen uit de aandrijfassen (speling) of homokineet (eerder in dit forum genoemd) dan ervaren zij dit niet als zijnde BOVAG garantie. Dit onder het mom van de 165 dkm die de auto heeft gereden.
Ik heb aangegeven het niet hoog te willen spelen, als ik ontevreden ben geef ik het aan en zoek ik een andere garage als ze het niet adquaat op willen lossen. Ik heb ook aangegevn dat ik dat doe en als het 1000 euro kost bij de dealer dat ik het dan daar laat doen.
Tenslotte zit ik er aan te denken een onderzoek bij de ANWB te laten doen.
:smilecolros:
Dit stond er op de site:
Stuurinrichting en wielophanging
Uw auto stuurt niet helemaal lekker en u vermoedt dat er iets met de banden, wielophanging of stuurinrichting aan de hand zou kunnen zijn? Tijdens een proefrit worden de schokdempers getest en beoordeeld, en wordt er gekeken naar mogelijke slijtage bij de diverse onderdelen. En ook de banden (profieldiepte, beschadigingen en slijtage) worden uitvoerig geïnspecteerd.
Prijs voor ANWB-leden: € 51,50.
:bday:
niet gek lijkt me en je hebt daarmee een verslag zo door te spelen aan de garage.
we houden elkaar op de hoogte en succes
PS: IS ER NOU HELAMAAL GEEN VOLVOMONTEUR DIE HIER OP HET FORUM EEN STRAK ANTWOORD KAN GEVEN?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ik wil wel is een rondje rijden met die Volvo!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
je weet maar nooit,gezien de ervaring!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 17.08.2007 - 15:02
Dat lijkt me een goed plan en mail je mijn nummer door voor een afspraak. Ik heb volgende week vrijdag een afspraak met de garage en laat het graag doorgaan als het niet goed is.
groeten
V007
V70 2.4 Aut. 170pk, bouwjaar feb 2001, 165000 km
groeten
V007
V70 2.4 Aut. 170pk, bouwjaar feb 2001, 165000 km
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Tja, daar zou ik dus absoluu thelemaal NIET akkoord mee gaan, oplichterij eersteklas. Slijtage onderdelen vallen er misschien niet onder, maar zelfs die onderdelen worden vaak vooraf of tijdens de garantieperiode nog wel vervangen.v007 schreef:Mocht het trillen voortkomen uit de aandrijfassen (speling) of homokineet (eerder in dit forum genoemd) dan ervaren zij dit niet als zijnde BOVAG garantie. Dit onder het mom van de 165 dkm die de auto heeft gereden.
Aandrijfas en homokineet moeten gewoon worden vervangen indien niet orde.
ANWB: lijkt me goed plan voor weinig geld. Bij mij vond de anwb een oplossing voor een probleem waar een officiele dealer na 3x kijken niets voor kon vinden. (zegt overigens meer over de dealer)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
heeft niets met oplichterij van doen vrees ik.
het zijn nu eenmaal slijtage gevoelige onderdelen,je kunt nu eenmaal niet levenslang garantie krijgen op onderdelen,lees de bovag bepalingen maar is goed door,bij de meeste garantiegevallen moet de klant altijd bij betalen.
op electra enz zit meestal geen garantie.
het zijn nu eenmaal slijtage gevoelige onderdelen,je kunt nu eenmaal niet levenslang garantie krijgen op onderdelen,lees de bovag bepalingen maar is goed door,bij de meeste garantiegevallen moet de klant altijd bij betalen.
op electra enz zit meestal geen garantie.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
- ALLE onderdelen slijten uiteindelijk, dus dat zou betekenen dat je nergens garantie op kunt krijgenRamon&Ramon schreef:het zijn nu eenmaal slijtage gevoelige onderdelen,je kunt nu eenmaal niet levenslang garantie krijgen op onderdelen.
- De BOVAG garantie is een bepaalde periode (6 maanden), niet levenslang
"http://www.bovag.nl/BOVAG2006/Documente ... rantie.pdf"
Waar haal je uit dat het niet gedekt zou zijn???? De voorwaarden lijken me redelijk helder, zie bv ook punt 2:
"2. De garantie betreft zowel het herstel van gebreken die ten tijde van de koop niet waarneembaar waren, als het herstel van gebreken die tijdens de garantieperiode ten gevolge van normaal gebruik zijn ontstaan. De kosten van herstel zijn geheel voor rekening van de verkoper."
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
maar dan komt de bewijslast om de hoek kijken
als na aankoop je motor na een maand in elkaar loopt en je hebt Bovag garantie,dan draai je voor een groot deel zelf voor de kosten op,ik heb dagelijks met deze materie te maken gehad.
neem anders even contact op met de Bovag en informeer is.
als na aankoop je motor na een maand in elkaar loopt en je hebt Bovag garantie,dan draai je voor een groot deel zelf voor de kosten op,ik heb dagelijks met deze materie te maken gehad.
neem anders even contact op met de Bovag en informeer is.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 17.08.2007 - 15:02
Ik denk dat JJDD hierin voornamelijk gelijk heeft. De auto is 1 1/2 maand in bezit en normaal gebruik zeker. (2000km) Ik heb de auto deztijds op winetrbanden getest, maar toen heb ik e.e.a. neit gevoeld. Wat neit wil zeggen dat het probleem niet bestond.
Een eerst ritje in je eerste V70 is erg indrukwekkend en dan let je op dat soort zaken niet, je wordt immers meegenomen in een flow.
to be continued;
v007
Een eerst ritje in je eerste V70 is erg indrukwekkend en dan let je op dat soort zaken niet, je wordt immers meegenomen in een flow.
to be continued;
v007
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 11:25
- Locatie: Boornbergum
En toch blijf ik het frusterend vinden.
Ik dacht eerst dat het in de banden zat; na 4x vers rubber/balanceren was het probleem nog steeds daar.
Het voelt als een "gestuiter"; eigenlijk bij alle snelheden wel voelbaar, maar bij 80-100 het sterkst.
Op lange ritten en mooi glad asfalt ga je er steeds meer aan ergeren.
Van de week terug geweest met de D5 naar waar ik hem heb gekocht (laatste dag van de garantie)
en alles gechecked.
Aandrijfassen gecontroleerd op axiale speling, en alles weer dik in het vet gezet.
Nix te vinden natuurlijk.
Ik ben nog steeds van mening dat dit niet mag voorkomen bij een auto van dit kaliber.
Ik heb ook nog een amazone van 40 jaar oud en een 245 met 450.000 km; beide rijden als op rails en
stuiteren niet.
Ik wil graag uitsluiten dat het in de banden/velgen zit; het mooiste zou zijn als ik een keer een andere set
zou kunnen proberen.
Is er misschien iemand (liefst in Friesland) die een set wielen heeft liggen die
ik een keer onder die van mij kan proberen? (of is dit een onfatsoenlijke vraag...)
Staat natuurlijk wel een goede fles wijn tegenover
Met een ritje van max. 1/2 uur kan ik dan bepalen of het aan mijn velgen/banden ligt.
Ik ben benieuwd.
Ik dacht eerst dat het in de banden zat; na 4x vers rubber/balanceren was het probleem nog steeds daar.
Het voelt als een "gestuiter"; eigenlijk bij alle snelheden wel voelbaar, maar bij 80-100 het sterkst.
Op lange ritten en mooi glad asfalt ga je er steeds meer aan ergeren.
Van de week terug geweest met de D5 naar waar ik hem heb gekocht (laatste dag van de garantie)
en alles gechecked.
Aandrijfassen gecontroleerd op axiale speling, en alles weer dik in het vet gezet.
Nix te vinden natuurlijk.
Ik ben nog steeds van mening dat dit niet mag voorkomen bij een auto van dit kaliber.
Ik heb ook nog een amazone van 40 jaar oud en een 245 met 450.000 km; beide rijden als op rails en
stuiteren niet.
Ik wil graag uitsluiten dat het in de banden/velgen zit; het mooiste zou zijn als ik een keer een andere set
zou kunnen proberen.
Is er misschien iemand (liefst in Friesland) die een set wielen heeft liggen die
ik een keer onder die van mij kan proberen? (of is dit een onfatsoenlijke vraag...)
Staat natuurlijk wel een goede fles wijn tegenover
Met een ritje van max. 1/2 uur kan ik dan bepalen of het aan mijn velgen/banden ligt.
Ik ben benieuwd.