Inhouden bij vol gas

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
sanderarts
Starter

Hallo,

Ik heb een S60 2.5T AWD uit 2003. Na het chiptunen merk ik dat bij vol gas de auto niet mooi vloeiend accelereert, het schokt een beetje.
Mijn automonteur zegt dat misschien de turbodruk te hoog is, maar het gaat om een 'standaard' chiptuning, niet iets extreems. Ik kan de chiptuning ongedaan laten maken, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen?
rvdgaag
1st Gear member

Duidelijk een voorbeeld van slechte chiptuning, ongedaan laten maken (garantie ??) en door een goed tuner zoals Rica laten doen.

Als je hier mee door blijft rijden ben je waarschijnlijk aan de beurt voor een stevige motorschade.
v700r
5th Gear member

Is Rica zo goed!!??
Groeten van Frans.
rvdgaag
1st Gear member

Alle auto's van de KLPD worden daar gechipt, mijn beste vriend zit bij de eenheid die bescherming van het koningshuis oa doet, die mannen trappen wat met die auto's af je staat verbaasd als je ziet wat die man met een auto kan. Nooit problemen gehad volgens hem.
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Maar de KLPD parkeert de wagens wel naast, zo niet in de eigen onderhoudsgarage. Die heb ik thuis niet!
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
STS-135
2nd Gear member

rvdgaag schreef:Alle auto's van de KLPD worden daar gechipt, mijn beste vriend zit bij de eenheid die bescherming van het koningshuis oa doet, die mannen trappen wat met die auto's af je staat verbaasd als je ziet wat die man met een auto kan. Nooit problemen gehad volgens hem.
Je bedoel de DKDB?
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
v40jlt4
2nd Gear member

Beetje zwart/witte reactie, duidelijk voorbeeld van slechte tuning. Kan ook een duidelijk voorbeeld van een probleem elders zijn (bougies, benzinepomp, benzinefilterfilter, etc), dat pas aan het licht komt NA chiptuning. Of het nu een goede of "slechte" is.
Door chiptuning vraag je wel meer van omliggende onderdelen, dus problemen die onopgemerkt blijven kunnen ineens aan het licht komen.

Zowel mijn V40 als 940 laten hortend en stotend weten dat ze nieuwe bougies willen b.v. Bij de 940 werd het pas merkbaar,..... nadat ie gechipt was.....

Zeker standaard tunes, wat voor iets geweldigs is dat nu? beetje meer benzine, beetje meer turbodruk en (soms) de timing aanpassen. Geen rakettenwetenschap.
Een tune-op-maat, tsja, dan is het wellicht raadzaam om naar iemand te gaan die de auto's van binnen en buiten kennen, maar anders.
Even oppassen dat dit niet weer een welketunermagjenaartoemetjevolvo discussie wordt, maar even relativeren is mijns inziens wel aan de orde.

Maar je zou eens terug kunnen gaan naar de tuner, vragen hoe het kan.
Verder is het sowieso niet echt verkeerd een turbodrukmeter in je auto te hebben, dan krijg je iig wat meer info.
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”