V50 op LPG-G3

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Hugo75
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.09.2007 - 08:07

Ik zie enorm veel onderwerpen betreffende de V70 op LPG, maar zijn er mensen met ervaringen met de V50 op LPG-G3?

Ik rijd nu nog een Skoda Fabia Combi waar ik 70.000 km geleden een Vialle heb ingebouwd, geen enkele problemen mee gehad tot dusver. Ik heb een goed bod gehad voor deze auto, en overweeg nu een V50 (1.8L) aan te schaffen en daar ook een LPI systeem in te zetten.

Gezien de vele problemen van de eerste modellen waar ik (o.a. op dit forum) over lees, zal dit waarschijnlijk een model worden van NA Juni 2005.

Is er een Vialle systeem voor de V50, en hoe zijn de ervaringen tot dusver? Is Volvo's goede LPG reputatie ook van toepassing voor de V50?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Volvo ondersteund het niet, de kop kan problemen geven en veel inbouwers leveren het daardoor niet, fabrieksgarantie kan in voorkomende gevallen een probleem worden.
De restwaarde zal negatief beinvloed worden.
Waarom geen 1.6D?
Volvo for life
Hugo75
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.09.2007 - 08:07

Bart, ik heb (in tegenstelling tot jou als ik de diverse topics zo lees) goede ervaringen met LPG, dus je zult met betere argumenten moeten komen om mij terug te krijgen naar een dieselversie :)

Ik heb nu 3 diesels gereden, en twee keer LPG ingebouwd. Mijn ervaring is dat je de LGP auto's met 100.000 - 120.000 km juist heel goed aan particulieren weet te verkopen, beter dan de diesels. Waarschijnlijk omdat LPG-G3 al goedkoper is vanaf 3000 km per jaar, en diesel t.o.v benzine pas rendabel wordt bij minimaal 25.000 km.

Een V50 diesel 2005 met 60.000 km gaat weg voor rond 24 duizend, de benzine versie 2005 met 30.000 km voor 21 duizend. Dus ik heb zelfs na inbouw voor minder geld dezelfde auto met de helft van de kilometers. Bovendien krijg je 2 of 3 jaar volledige garantie op de LPG installatie.

De fabrieksgarantie voor model 2005 zal sowieso (bijna) verlopen zijn, die is immers maar 2 jaar.

Rijden op LPG is stukken voordeliger, zowel in de brandstofkosten (2-3 cent per kilometer) als in belasting (300-400 euro/jaar).

Tot zover de voordelen..... Dit kan allemaal teniet gedaan worden als de auto niet compatible is met LPG. Bij mijn Mazda en Skoda is LPG probleemloos geweest, maar niet elke auto is geschikt voor inbouw... Ik heb ook de Honda CRV overwogen, maar de kleppen van de 2.0 VTEC motor schijnen dramatisch op LPG te renderen.

Ik selecteer mijn auto's dus zorgvuldig alvorens er LPG in te bouwen... Volvo heeft volgens mij een goede LPG reputatie, maar mijn grote en specifieke vraag is dus of dat ook voor de V50 geldt....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Met de wetenschap dat jouw auto niet meer in de garantie zit juig ik je gasoverwegingen eerder toe dan dat ik ze je af raad, zo'n kop vervangen is voor een dealer ook veel lucratiever en de waardevermindering komt uit jouw zak en niet uit de mijne.
Het is dan ook een misverstand dat ik slechte ervaringen heb met gas, het waren (teveel) klanten die dat hadden.
Volvo heeft tot aan 2000 een goede gasreputatie, maar je hebt jezelf duidelijk al met de verkeerde (jou goed passende) argumenten overtuigt, dus mij hoor je niet meer, succes!
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Bart, ik vraag me af waarom jij steeds reageert in een topic waar totaal andere vragen gesteld worden dan waar jij antwoord op geeft.
de vraag luid:
Hugo75 schreef: Is er een Vialle systeem voor de V50, en hoe zijn de ervaringen tot dusver?
weet jij of er een Vialle systeem bestaat voor de V50?.
en heb je daar zelf ervaringen mee?.
waarom gaat je antwoord dan over het financiële aspect?.

Hugo, ik weet dat er hier in Belgie zat S40 en V50 op LPi rijden.
stel je vraag gewoon bij een goeie gasspecialist.
die zet immer iedere auto probleemloos op lpg.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Laat ik me toch nog tot de afsluiter verleiden, het is idd ook zo, alleen pro-gaservaringen worden hier op prijs gesteld.
Hugo75
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.09.2007 - 08:07

Ludo schreef:Hugo, ik weet dat er hier in Belgie zat S40 en V50 op LPi rijden. stel je vraag gewoon bij een goeie gasspecialist.
die zet immer iedere auto probleemloos op lpg
Ludo, bedankt voor je reactie. Ik heb mijn vorige LPI bij een erkende gasfx dealer laten inbouwen. Van hem krijg ik te horen dat er voor de V50 inderdaad een Vialle systeem bestaat. Hij heeft tot dusver nog geen V50 gehad, dus heeft geen relevante ervaring. Vandaar mijn hoop dat iemand hier iets meer kan vertellen over de combinatie V50 - LPI.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bart simpson schreef:Laat ik me toch nog tot de afsluiter verleiden, het is idd ook zo, alleen pro-gaservaringen worden hier op prijs gesteld.
geen aannames doen Bart!. :wink:
maar doe jezelf dan eens een plezier om de pro ervaringen uit de wereld te helpen.
organiseer er een meeting voor, (zoveel moeite is dat niet) bv waar alle mensen in onze Volvo's met negatieve lpg ervaringen worden bijeen gebracht met de mensen met de goeie ervaringen.
maar doe er dan ook de gasinbouwers/specialisten bij, zodat we allen de verhalen van 2 kanten kunnen horen en/of bekijken.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Hugo, gasfx ben ik persoonlijk geen voorstander van.
puur omwille voor (eventuele) service achteraf.
een gasfx inbouwer krijgt een vast bedrag voor de inbouw betaald.
het gaat er dan om, om een installatie in te bouwen in zo weinig mogelijk tijd.
dat kan goed gebeuren, maar ook tegenvallen.
als je dan achteraf moet teruggaan, kost het je uiteindelijk hetzelfde of meer...
Gebruikersavatar
lucardie lpg
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
Locatie: zuid-holland

Hugo, ik ben het met Ludo eens, Gasfx maakt gebruik van het Vialle lpi systeem , service kun je erbij kopen d.m.v. garantieuitbreiding tot 3 jaar
hierdoor is de prijs vaak meer als een ander perfect werkend systeem, zoals BRC of Eurogas ( Landi) Vialle LPI werkt ook perfect , maar pas op , vrij dure onderdelen die regelmatig stukgaan is onze ervaring; o.a. lpi pomp , ( 350 - 700 Euro) injectoren ( 130 Euro p.st) advies: neem de ruimste garantiemogelijkheid als het gasfx wordt
Alle andere voor Volvo geschikte G3 installaties hebben standaardprijzen en 2 jaar volledige garantie.
Zelf rij ik net ook een V70 2,42005 daar gaat een BRC G3 installatie in.
met Flashlube.
V70 freak
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

lucardie lpg schreef:Vialle LPI werkt ook perfect , maar pas op , vrij dure onderdelen die regelmatig stukgaan is onze ervaring; o.a. lpi pomp , ( 350 - 700 Euro) injectoren ( 130 Euro p.st)
ik denk dat de tijd dat deze onderdelen veel stukgaan voorbij is met de nieuwe installaties.
ook Vialle werkt constant aan productverbetering!.
je mag deze onderdelen van pakweg 5 jaar terug dus niet vergelijken met de huidige.
gasinjectie systemen zullen ook wel goed functioneren, maar persoonlijk blijf ik erbij, er gaat niets boven Vialle's vloeibaar ingespoten lpg.
Hugo75
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.09.2007 - 08:07

Ludo schreef:maar persoonlijk blijf ik erbij, er gaat niets boven Vialle's vloeibaar ingespoten lpg.
Dat is wat ik van de meeste mensen hoor, Vialle heeft volgens mij een goede naam.

Het is overigens een gasfx erkende inbouwer, maar het loopt niet via gasfx zelf. Ik doe dus zaken met de LPG specialist zelf (LPG Allround Spijkenisse), en ook mijn garantie loopt via hen. Ik zou ook zeker weer Flashlube installeren, die 80 euro t.o.v ruim 2000 euro maakt het verschil niet.

Ondanks alle reacties (waarvoor dank !), nog steeds niemand met 'V50 op LPG' ervaring? ;)
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”