Ik had gisteren al aan de lampen zitten knoeien enzo (en behalve de mistlampen doen ze het ook allemaal!) dus nadat ik vanmorgen eerst naar de gamma ben gegaan om water en startkabels te halen besloot ik dat het tijd was om mij voor het eerst naar een autosloperij te begeven. Ik opzoeken op internet, blijkt er eentje letterlijk om de hoek (misschien 500m) te zitten en laten die nou ook nog precies één 440 hebben!
Ik had mijn huiswerk al redelijk gedaan, wist wel ongeveer wat er kapot was in de mijne, en ik kon bijna alles wat ik nodig had aan plugjes, afdekknopjes en schroefjes opduikelen en ik had ook gelijk een nieuw exemplaar van dat stuk plastic dat tussen de onderkant van de deur en de mat van de bestuurder zit en zelfs was een van de dakstrips nog goed. Om het af te maken het deurtje van het dashboardkastje erbij en van de bestuurdersdeur de slotplaat van de deuropener en de handgreep van buiten. Toen ik zag dat het dashboardelement waar je de lichten regelt in tegenstelling tot de mijne niet bol stond nam ik die in een impulsieve bui ook maar mee

Een flinke berg onderdelen rijker en slechts 25 euri lichter (stond ik persoonlijk echt verbaasd van) verlieten Chris en zijn schroevedraaier het terrein

Thuisgekomen had ik geloof ik echt de smaak te pakken want niet alleen heb ik al die onderdelen vervangen danwel geïnstalleerd (m.u.v. handvat buiten, die doe ik wanneer de c.v. installatie met de post is aangekomen (A)) ik ben ook maar eens aan de grote schoonmaak gegaan. Is het jullie wel eens overkomen dat als je de kappen in de kofferbak verwijdert dat je nog glasscherven van drie inbraken geleden tegenkomt?

Volgens mij is het veilig om te zeggen dat ik de auto tot hobby heb gebombardeerd en dat ik er lekker van ga genieten!
Wordt vervolgd,
Chris