Nieuwe V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Mike_V50
2nd Gear member

Afgelopen week toestemming gekregen om een nieuwe Volvo V50 te bestellen. Het gaat de volgende worden:

V50 24i Edition II
Black sapphire of barents blue/ Off black interieur
17''spartacus
RTI navigatiesysteem
Plus Line
Zilveren roofrails
Dakspolier
iPOD adapter
Uitschakelbare passagiersairbag
Parrot 3100 (jammer/misser dat Volvo geen af fabriek bluetooth levert)

Eigenlijk twijfel ik nog over de volgende zaken, misschien kan iemand mij hier meer informatie over geven.

Dit wordt mijn eerste ervaring met lederen bekleding, wat zijn jullie ervaringen hiermee in de zomer? Is dit niet te warm? Of kan ik misschien beter de Dalarö bekleding zonder minderprijs bestellen?

Omdat de auto 's zomers een boottrailer moet trekken zit ik eraan te denken om niveauregeling te bestellen, wat zijn jullie ervaringen hiermee? is het echt nodig?

De edition II heeft geen armsteun achterin, wanneer ik deze zou bijbestellen zit er dan ook een skiluik achter?

Omdat ik nog een beetje zit te twijfelen over de kleur zou ik graag wat kleuren naast elkaar zien, het valt me op dat de volvodealers weinig auto's hebben staan, weet iemand toevallig ergens een dealer die wat meer heeft staan, of kan men misschien bij de importeur gaan kijken?

Is de kuip voor het reservewiel hoog genoeg om een volwaardig reservewiel in te leggen, of moet ik gewoon het noodreservewiel bijbestellen?
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Boottrailer? Gewicht? Maximaal 1500 kg.
Een niveauregeling is zeker aan te raden. Ik trek met mijn 2.4 i een beladen caravan van 1350 kg met gemak. Na het aankoppelen komt de combinatie mooi recht te staan. Dit in tegenstelling tot vele ander combi's die vaak in een "punt" staan. Ik wil niet anders meer. Was in 2006 de estate-line, samen met roofrails en parkeersensoren.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Mike_V50
2nd Gear member

zweuds schreef:Boottrailer? Gewicht? Maximaal 1500 kg.
Een niveauregeling is zeker aan te raden. Ik trek met mijn 2.4 i een beladen caravan van 1350 kg met gemak. Na het aankoppelen komt de combinatie mooi recht te staan. Dit in tegenstelling tot vele ander combi's die vaak in een "punt" staan. Ik wil niet anders meer. Was in 2006 de estate-line, samen met roofrails en parkeersensoren.
Inderdaad, ledig gewicht plus laadvermogen van de trailer is 1500kg. Helaas wat aan de krappe kant, maar er zijn weinig auto's is deze klasse die meer kunnen trekken. Ik heb ook veel met caravan gereden, maar je merkt wel dat een boot meer gestroomlijnd is.
NOS
7th Gear member

Ik zou leder altijd nemen; het is iig niet te warm in de zomer. Hoogstens een beetje koud in de winter. (Maar daar hebben we stoelverwarming voor)
Poolrev
5th Gear member

Qua exterieurkleur kan ik je barentz blue zeker aanraden. Onze familiewagen thuis (V70) is ook in die kleur. Foto's hiervan kan je elders op dit forum vinden. Persoonlijk vind ik het een stuk mooier dan een 'gewone' zwarte. :)

Verder zou ik ook voor het leer gaan, erg mooi en praktisch (makkelijker schoon te houden). Alleen zou ik niet voor zwart leer gaan, zomers kan dit wel (erg) warm worden en persoonlijk vind ik een donkere exterieurkleur met een licht(er) interieur een stuk sjieker staan :wink: .
xc90t6
4th Gear member
Contacteer:

Fantastische combi.

Leer zeker doen (zeker als je kinderen hebt (pappa heb wiki op de achterbank gemorst).
Niveau regeling - zou ik zeker doen (persoonlijk vind ik het zo spuug lelijk als auto's zo bijna helemaal met hun uitlaatpijp tegen de grond staan)
Armsteun is erg prettig achterin. Maar niet noodzakelijk. (ik weet niet of er dan ook een ski luik bij zit (even aan de dealer vragen)

Ik hoop dat je veel plezier van je auto hebt.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
bas80
1st Gear member

Dat klinkt als een hele mooie en fijne auto die je gaat bestellen!

Persoonlijk heb ik voor zwart leer gekozen (met een wat lichtere buitenkleur) omdat licht leer mijns inziens vrij besmettelijk is (twee kinderen en we dragen ook vaak blauwe spijkerbroeken).

Qua buitenkleur is het moeilijk kiezen maar je moet uiteindelijk gewoon kiezen wat je zelf mooi vindt.

Voor wat betreft de niveauregeling: handig als je vaak met zware aanhangwagens rijdt. Er bestaan verschillende technische mogelijkheden om een niveauregeling te verwezenlijken. Sommige zakken bij de eerste belasting van de kogel net zo ver weg als een standaard wagen zonder regeling. Die komen dan pas omhoog als je gaat rijden (dan wel enige meters hebt gemaakt). Bij mijn V70 was dat bijvoorbeeld zo. Ga bij twijfel na bij je dealer wat voor systeem het betreft en hoe het in de praktijk functioneert.

Succes met alle opties overwegen en nu alvast veel plezier straks met de auto!
Volvo S70 2.5D 1999
Volvo 440 CVT 1995
Volvo V70 2.5D 1999
Volvo V40 2.0 1996
Volvo S80 2.5D DTI Aut. 1999
Volvo V50 D5 GearTronic
Poolrev
5th Gear member

bas80 schreef:Persoonlijk heb ik voor zwart leer gekozen (met een wat lichtere buitenkleur) omdat licht leer mijns inziens vrij besmettelijk is (twee kinderen en we dragen ook vaak blauwe spijkerbroeken).
Dat over die spijkerbroeken geloof ik niet zo. onze V70 heeft ook licht leer, en dat hebben we al meer dan een jaar niet hoeven schoon te maken vanwege 't afgeven van spijkerbroeken e.d. De kleur is nog als nieuw. En ook bij ons zitten regelmatig 2 kleinere kinderen (2 broertjes van 6 & 8) achterin en kliederen er ook aardig op los. De bekleding is net zo makkelijk schoon te houden als zwart leer, nooit problemen mee eigenlijk :wink: .
patrice
3rd Gear member

hallo, algemeen vraagje voor de bezitters van een wagen met leer interieur, vooral lichte kleuren zoals calcacite cream en dergelijke, met wat onderhouden jullie het leer, wat zijn volgens jullie de beste middelen om dat leer zo lang mogelijk mooi te houden?
groetjes
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
kennethbril
3rd Gear member

Gewoon kitje gaan halen bij je locale volvodealer. Bij het magazijn of de receptie staan ze soms ook . Het is een doos met 2 producten , een sponsje en een doek. Het eerste flesje maakt het leder proper, in draaiend beweging met de spons. Het tweede flesje voed en beschermd het leder. 4 uur goed laten drogen. Werkt heel goed en is niet zo duur .En het is een officieel volvo product
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

en zo heb je dan ook garantie dacht ik op je zetels ? niet ?

hoe dikwijls moet je dit eigenlijk doen ?
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
Guestuser

--text verwijderd--
Mike_V50
2nd Gear member

Pretender schreef:
Parrot 3100 (jammer/misser dat Volvo geen af fabriek bluetooth levert)
Volvo levert af fabriek wel een bluetooth carkit.
Afbeelding

http://www.volvocars.nl/All-Cars-MY08/V ... ipment.htm
Communicatie - Bluetooth Handsfree Systeem

Ik heb zelf van mijn dealer wel de tip gekregen om een parrot carkit te laten plaatsen (heb ik ook gedaan), omdat de volvo bluetooth carkit geen nummerweergave zou hebben.
Dit is geen af fabriek carkit, maar een achteraf gemonteerd exemplaar. staat wel in de volvofolder. Hij kan helaas niet worden aangesloten op stuurbediening of het display van de auto. Ik had het er met de dealer nog over, maar ze hebben blijkbaar de nodige problemen met de originele carkit van de S80, dat ze het bij de S40/V50 voorlopig nog niet leveren.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

De originele blue tooth functioneerd op dit moment zeker zo goed als een parrot
Volvo for life
Mike_V50
2nd Gear member

bart simpson schreef:De originele blue tooth functioneerd op dit moment zeker zo goed als een parrot
Jammer dat hij dan niet leverbaar is op de S40/V50, vind zo'n geïntrgeerd systeem met stuurbediening toch wel mooi, en achteraf zal het wel niet meer te monteren zijn.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Mike_V50 schreef:
bart simpson schreef:De originele blue tooth functioneerd op dit moment zeker zo goed als een parrot
Jammer dat hij dan niet leverbaar is op de S40/V50, vind zo'n geïntrgeerd systeem met stuurbediening toch wel mooi, en achteraf zal het wel niet meer te monteren zijn.
Ben het met je eens, maar Volvo´s wegen zijn wel vaker ondoorgrondelijk, achteraf kan er tegenwoordig ook vrijwel niets meer.
MartijnP
2nd Gear member

Werd net gebeld door de Volvo dealer.. Aankomende dinsdag kan ik 'm (eindelijk) komen ophalen! Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de combi offblack interieur met offblack leder en nordic light oak zal ik wat foto's schieten...

Alleen jammer dat ik m'n v50 nog niet meteen op de nieuwe iPod touch kan aansluiten. Die wordt pas na de 27e geleverd. We doen het zolang maar even met een MP3 cdtje!
Vorige wagen: Audi A4 1.9TDI (130pk)
Huidige wagen: Volvo V50 2.0D MY08 | Blackstone Solid | Edition II | Edition Plus | Family Line | Interieur Offblack | Leder Offblack | Nordic Light Oak |17"; Zaurak Diamond Cut | Adaptive Bi-Xenon | High-Performance Audio | iPod Connector | Parrot 3100
Dulcis
1st Gear member

MartijnP schreef:Werd net gebeld door de Volvo dealer.. Aankomende dinsdag kan ik 'm (eindelijk) komen ophalen! Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de combi offblack interieur met offblack leder en nordic light oak zal ik wat foto's schieten...

Alleen jammer dat ik m'n v50 nog niet meteen op de nieuwe iPod touch kan aansluiten. Die wordt pas na de 27e geleverd. We doen het zolang maar even met een MP3 cdtje!
Ben zeker geinteresserd in enkele foto's! Ik heb een soortgelijke combi besteld;
  • Volvo V50 2.0D MY08
  • Black Saphire Metallic
  • Edition II
  • Interieur Offblack
  • Leder Quartz
  • Aluminium inleg
  • 17" Zaurak Diamond Cut
Maar moet nog wachten tot week 42........

Ben wel beneiuwd naar het interieur, heb nog getwijfeld tussen offblack leder maar het is toch Quartz geworden omdat je dat wat minder vaak ziet en het wel een mooi contrast geeft.
BeePke
3rd Gear member

Zeker benieuwd naar de foto's, heb ook Offblack interieur besteld...
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”