Nu zit ik alleen met één "dilemma" Qua budget

Haha laat ik daar nou net iets anders in zijn!Als ik 19 zou zijn dan zou ik geen S80 kopen, Als ik het geld er al voor had.
Als ik zoveel geld te besteden heb zou ik een cabrio kopen.
Ik denk dat iemand die hier de vraag stelt of het een 2.9 of een 2.4T moet worden, niet met omslag punten van benzine vs. diesel bezig is.... of dat benzine verbruik uberhaupt een issue is.ufovolvo schreef:Ik zou m'n keuze voor een volgende laten afhangen van het jaarkilometrage en gewoon gaan voor de voordeligste oplossing. Bij lage kilometrages is de benzine in het voordeel en ik denk (niet gerekend hebbende) dat boven de 25.000 kM per jaar de Diesel het wint. Voor het "rijden" hoef je het niet te laten, al denk ik: als je een "roffel" zoekt heb je meer kans die in de Diesel te vinden dan in de Benzine.
Alsof hij dan wel zit te wachten op het advies om in een oude auto te blijven rijden... Hij besloot al voor een S80 en dan herhaal ikAls je een echte roffel wil (horen) moet je een 850 blijven rijden ! Liefst een NON turbo versie, want daar hoor je hem het best. In een S80 is het allemaal zo goed geisoleerd dat je die roffel slecht hoort.
Het mooiste is natuurlijk een zes in lijn met die mooie turbo's.
Juist omdat ik de geluiddemping in de diesel nou niet echt alles vind.Voor het "rijden" hoef je het niet te laten, al denk ik: als je een "roffel" zoekt heb je meer kans die in de Diesel te vinden dan in de Benzine.
Voor zover ik weet heeft een t6 slechts vier versnellingen. Misschien is dat wel een nadeel. Voor mij was het een van de redenen om een s60 t5 Geartronic met 5 versnellingen te kopen. Verder is deze toch qua uiterlijk wat sportiever. Maar zo'n s80 t6 is ook heel mooi. Dat doe ik wel als ik wat ouder ben.plim schreef:De "roffel" hoor je niet zo goed in een S80 als in een 850. En met een turbo is het nog meer gedempt.
Daarom zou ik als het benzine verbruik niet zo'n issue is lekker voor de 6 cylinder gaan (wel met automaat he ?).
Uhmm die snap ik niet helemaal, dit gaat toch over een automaatdie 4 bak is integendeel een nadeel, juist fantastisch om mee te rijden, bijna schakel lui te rijden zelfs
Het gaat mij dan ook niet om de 2.4 170pk (die heb ik nu al in me 850) maar om de 2.4T met 200 pk.niet met die 2.4 gaan rijden, die 2.9 is een feest
Quote 1 Gaat zeker over de automaat inderdaad, bedoelde ermee te zeggen dat je al op zeer lage snelheid in de hoogste versnelling zit en er altijd trekkracht voorhanden is (via kickdown, maar ook gewoon door je voet 1 mm te laten zakken springt de auto weg)irwin480 schreef:Uhmm die snap ik niet helemaal, dit gaat toch over een automaatdie 4 bak is integendeel een nadeel, juist fantastisch om mee te rijden, bijna schakel lui te rijden zelfs.
Ik heb gister dan ook met de 4 traps automaat gereden en ik heb ook inderdaad geen enkele keer een 5e gemist, ook inderdaad heel fijn laag in de toeren eenmaal op snelheid, en ohw ohw ohw wat trekt ie ontzettend lang door in de versnelling, in 1 woord geweldig!
Het gaat mij dan ook niet om de 2.4 170pk (die heb ik nu al in me 850) maar om de 2.4T met 200 pk.niet met die 2.4 gaan rijden, die 2.9 is een feest
Hij geeft toch zelf aan dat hij bang is om de typische 5 cylinder roffel te gaan missen ?! Daar kun je twee dingen aan doen:ufovolvo schreef:Alsof hij dan wel zit te wachten op het advies om in een oude auto te blijven rijden... Hij besloot al voor een S80 en dan herhaal ikAls je een echte roffel wil (horen) moet je een 850 blijven rijden ! Liefst een NON turbo versie, want daar hoor je hem het best. In een S80 is het allemaal zo goed geisoleerd dat je die roffel slecht hoort.
Het mooiste is natuurlijk een zes in lijn met die mooie turbo's.
Juist omdat ik de geluiddemping in de diesel nou niet echt alles vind.Voor het "rijden" hoef je het niet te laten, al denk ik: als je een "roffel" zoekt heb je meer kans die in de Diesel te vinden dan in de Benzine.
.... de vraagsteller is iets eerder aan een S80 toe (hij is 19).gertsan schreef:Voor zover ik weet heeft een t6 slechts vier versnellingen. Misschien is dat wel een nadeel. Voor mij was het een van de redenen om een s60 t5 Geartronic met 5 versnellingen te kopen. Verder is deze toch qua uiterlijk wat sportiever. Maar zo'n s80 t6 is ook heel mooi. Dat doe ik wel als ik wat ouder ben.