v70 met niveauregeling, trekhaak monteren

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
pure100
2nd Gear member

hallo allemaal, ik heb een v70 van 2005 met auto. niveauregeling. ik wil er graag een trekhaak onder hebben, liefst zelf monteren natuurlijk. ik lees overal dat er door de dealer eea moet worden gedaan qua software maar ik las ook dat er trekhaken compleet met "volvo"module geleverd worden waardoor een bezoek aan dealer overbodig wordt. iemand ervaringen met zelf monteren van een (afneembare) trekhaak op de v70 van dit bouwjaar en het aansluiten van de bekabeling? kabels doorlussen aan de achterlicht modulen is er niet meer bij begrijp ik, of wel?

bedankt alvast

gert
MM
2nd Gear member

Ik heb vaste haak zelf ondergebouwd. Helaas had de dealer verkeerde kabelboom meegeleverd waardoor ik hele tijd heb zitten zoeken naar de aansluiting. Met de juiste aanlsuiting klik je de kabelboom in een keer op de juiste plek van de centrale (inderdaad geen geklooi meer met doorlussen). Er zit duidelijke omschrijving bij. Prima zelf te doen (ik ben medium-handig). Ik zou dus adviseren originele haak te bestellen en goed te controleren of je juiste type hebt voor jouw auto. Ik heb AWD waardoor iets hoger op de pootjes en dus is de haak weer iets lager. Voor aanpassen software even langs de dealer, vaak nodig ivm schakeling mistachterlicht.
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
Gast

Let op dat je goede trekhaak krijgt, die voor niveauregeling.
Kabels zijn volgens mij plug en play, mogelijk dat je voor de mistlamp aansluiting software matig nog iets kan worden aangepast.
Rob2u
5th Gear member

Alex,

Is het niet zo dat alleen het laatste deel (de trekhaak-knobbel en de bocht daarna) specifiek is dus dat er bij Nivomats een iets "diepere" bocht in zit?

Ik heb pas ook Nivomats en de auto staat nu ca. 2,5cm hoger en dus de (standaard) trekhaak ook! Voor mij geen probleem want ik gebruik hem toch alleen maar voor een fietsendrager en een enkele keer een karretje.

Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gast

Rob2u schreef:Alex,

Is het niet zo dat alleen het laatste deel (de trekhaak-knobbel en de bocht daarna) specifiek is dus dat er bij Nivomats een iets "diepere" bocht in zit?

Ik heb pas ook Nivomats en de auto staat nu ca. 2,5cm hoger en dus de (standaard) trekhaak ook! Voor mij geen probleem want ik gebruik hem toch alleen maar voor een fietsendrager en een enkele keer een karretje.

Rob.
Klopt, alleen de trekhaakkogel is anders.
De ellende is alleen, dat die niet los te krijgen is.
Ik heb hem via via kunnen regelen in Zweden (was ooit de verkeerde gemonteerd, de sukkels).
De caravan hing aanmerkelijk achterover (alsof de as compleet versleten was).
Is ook leuk als je van de boot af komt, je wil niet weten hoe snel je dan aan de grond zit.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”