CV op afstandbediening?!

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
jlubberdink
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 18.07.2007 - 10:25
Locatie: Utrecht

Wie kan mij helpen;
ik heb een 460 met centrale vergrendeling, maar helaas geen afstandbediening. Wie weet er wat dat kost om te kopen en hoe moeilijk is dat om erin te zetten? ben zelf niet erg technisch aangelegd, maar zou het graag zelf kunnen.
Mensen met ervaring?!?!
Fiat Cinquecento 0.9, zwart en gesport, nada electrica, nice though!
Volvo 460, 1.8 GLE, since 7-7-7, mucho electrico! NICE! R.I.P.
Volvo 240, 2.3 GL station, sinds 03-12

Wie 'A' zegt moet ook 'NUS' zeggen!
Gebruikersavatar
vierzestig
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 02.06.2007 - 21:21
Locatie: Eindhoven

Ik heb er ook voor gekeken, ik kwam via marktplaats terecht bij www.cargoods.nl

Ze kosten daar Eur. 29,95 voor de hele set

Alle aangeboden afstandbedieningen met klapsleutels schijnen ook op de volvo 440 - 460 te werken, ik weet alleen niet of ik zo technisch ben om het ook werkend te krijgen maar ik denk dat ik binnenkort toch de gok maar ga wagen.
Volvo 460 2.0i sports-line dark grey november 1995
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Je hebt geen bedienig wel ontvanger?
Of alleen cv?

In het laatste geval gaat er een hoop werk in zitten omdat je ook de sensor in de bestuurders deur moet vervangen voor een motor.
en het relais negtief gestuurd is :?

Ik kan je eventueel een beschrijving geven als je die nodig hebt, moet daar voor wel even kijken hoe ik het ook al weer aan gesloten had (is al weer 4 jaar terug.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
jlubberdink
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 18.07.2007 - 10:25
Locatie: Utrecht

dank u allen, ze zeggen dat het makkelijk te monteren is op die cargoods.nl. Als je nog een handleiding hebt dan zou dat fijn zijn, hij zit zo te zien ook meegeleverd met die set (alleen natuurlijk niet specifiek voor de volvo), hopelijk kom ik eruit!
thanks all
Fiat Cinquecento 0.9, zwart en gesport, nada electrica, nice though!
Volvo 460, 1.8 GLE, since 7-7-7, mucho electrico! NICE! R.I.P.
Volvo 240, 2.3 GL station, sinds 03-12

Wie 'A' zegt moet ook 'NUS' zeggen!
Laptom
2nd Gear member
Berichten: 191
Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52

Weet iemand zeker of dat deze klapsleutels kan werken met het contactslot? Gewoon even naar de sleutelmaker en de sleutels over laten veilen?

Ik heb namelijk ook wel interesse in dit setje.
Gebruikersavatar
vierzestig
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 02.06.2007 - 21:21
Locatie: Eindhoven

Naar wat ik begrepen heb moet je even aangeven om wat voor merk auto en sleuteltype het gaat, de klapsleutels ontvang je dan als blanco waarna je bij de sleutelmaker de jouwe na laat maken.
Volvo 460 2.0i sports-line dark grey november 1995
Laptom
2nd Gear member
Berichten: 191
Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52

Dan ga ik ook een setje bestellen. Ben toch benieuwd. Ik heb nog ergens een nieuw cv-motortje liggen om deze aan bestuurders kant erin te bouwen. En dan nog even de afstandbediening erin zetten.
Gebruikersavatar
jlubberdink
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 18.07.2007 - 10:25
Locatie: Utrecht

Dan heb je mooi alles in een keer te pakken ja. Ik moet het volgens mij ook maar gewoon bestellen en dan lekker gaan pielebakken!
Fiat Cinquecento 0.9, zwart en gesport, nada electrica, nice though!
Volvo 460, 1.8 GLE, since 7-7-7, mucho electrico! NICE! R.I.P.
Volvo 240, 2.3 GL station, sinds 03-12

Wie 'A' zegt moet ook 'NUS' zeggen!
Gebruikersavatar
vierzestig
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 02.06.2007 - 21:21
Locatie: Eindhoven

Laten jullie weten hoe het gegaan is?

Want ik ben benieuwd hoe moeilijk (of makkelijk natuurlijk) dat het is om het in te bouwen met mijn twee linkerhanden
Volvo 460 2.0i sports-line dark grey november 1995
boontje
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 09.02.2007 - 13:56
Locatie: Leende

vierzestig schreef:Laten jullie weten hoe het gegaan is?

Want ik ben benieuwd hoe moeilijk (of makkelijk natuurlijk) dat het is om het in te bouwen met mijn twee linkerhanden
Complete sets zijn zeer makkelijk in te bouwen, kwestie van een paar uurtjes werken en het functioneert prima.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik heb ook nog een (ongebruikt, nieuw in doos) setje liggen van Waeco (MT-350). Dat is bewezen kwaliteit, en dat weet ik van cargoods zo net nog niet. Wat kun je immers verwachten van een prijs van 29 euro. Er zitten 2 AB's bij en is universeel te gebruiken. Er kunnen verschillende opties worden aangesloten. Als je interesse hebt moet je maar even een PB sturen. Mag voor een vriendelijk prijsje weg.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
boontje
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 09.02.2007 - 13:56
Locatie: Leende

edraket schreef:Ik heb ook nog een (ongebruikt, nieuw in doos) setje liggen van Waeco (MT-350). Dat is bewezen kwaliteit, en dat weet ik van cargoods zo net nog niet. Wat kun je immers verwachten van een prijs van 29 euro. Er zitten 2 AB's bij en is universeel te gebruiken. Er kunnen verschillende opties worden aangesloten. Als je interesse hebt moet je maar even een PB sturen. Mag voor een vriendelijk prijsje weg.
Met deze setjes is niks mis mee, ze zijn alleen niet erkend door verzekeringsmaatschappijen.
Andere gerenormeerde merken zijn dit wel maar hebben hierdoor aanzienlijk hogere ontwikkeling- en productiekosten waardoor hun setjes aanzienlijk duurder zijn.
Laptom
2nd Gear member
Berichten: 191
Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52

Het is besteld. Ik laat het nog weten of het setje van Cargoods goed te installeren is. Ben zelf vrij handig (al zeg ik het zelf). Mijn grootste obstakel lijkt het om de sleutel passend te maken voor de klapsleutel. Maar daar mag de sleutelmaker zelf mee gaan stoeien.
boontje
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 09.02.2007 - 13:56
Locatie: Leende

Ik heb zelf al enkele van deze setjes in diverse auto's gemonteerd, het wijst zich allemaal vanzelf.
Tot op heden van nog stteds geen klachten gehoord over deze setjes (cargoods, camco, brinkscarstyling, enz.)
Gebruikersavatar
jlubberdink
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 18.07.2007 - 10:25
Locatie: Utrecht

Jongens wat een feest,
zondag eerst maar eens op vakantie en daarna zie ik wel verder met mn afstandbedieningkjes! Laat me weten hoe het allemaal gegaan is!
Fiat Cinquecento 0.9, zwart en gesport, nada electrica, nice though!
Volvo 460, 1.8 GLE, since 7-7-7, mucho electrico! NICE! R.I.P.
Volvo 240, 2.3 GL station, sinds 03-12

Wie 'A' zegt moet ook 'NUS' zeggen!
Gebruikersavatar
vierzestig
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 02.06.2007 - 21:21
Locatie: Eindhoven

Is er al iemand die het setje in huis heeft?
Volvo 460 2.0i sports-line dark grey november 1995
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Ik heb hem ook maar besteld en gelijk de elektrische ramen erbij - ik laat weten of het lukt :)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Ok, ik heb het setje dus ontvangen, ik heb de deur gedemonteerd, en na enige tijd vruchteloos in de oneindigheid staren heb ik mijn meerdere moeten erkennen. Wie weet hoe dit te installeren?
Het pakket bevat naast de ontvanger, vier servo's en een hoop kabels vier ijzeren staafjes, en een paar ijzeren blokjes met een hoop gaatjes (bij twijfel kan ik foto maken). Mijn slot heeft twee "uitgangen": een staafje naar boven naar het 'knopje' waarmee je de deur op slot doet en een naar rechts naar de deuropener. Verder zit er trouwens (behalve de speakers) geen enkele kabel in de deur.
Waar sluit ik nu de servo op aan? Moet die naar de verticale ijzeren staaf (knopje) of moet ik een nieuwe aansluiting maken hiervoor (zeg maar splitsen)? Ik hoop dat als iemand me kan helpen met de aansluiting servo --> slot dat de rest me dan wel lukt :)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

PS: De "handleiding" is een enkel a4'tje dat aan de ene zijde de tekst heeft (letterlijk !!)
---
INSTRUCTIOU SHEET
FOR
CAR CENTRAL DOOR
LOCKING SYSTEM
---
en aan de andere zijde vertelt dat als je op de knop lock drukt dat de auto op slot gaat... met willekeurige positionering van spaties en prachtige woordenboekvertalingen als "exert excelent capacity", "If the door been ope ned lawlessly at the moment"

Wie is nu de grotere oen: hij die dit goedkeurt voor distributie of hij die zijn auto hieraan toevertrouwt? :p
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Na een ingeving van (kortstondige?) genialiteit is het me (iig bij 1 deur, rest nog niet geïnstalleerd) gelukt! De oplossing was uiteindelijk om de servo met het slotknopje te verbinden door het geleverde staafje door het oogje van de servo te steken en deze parallel aan het staafje van het slotknopje te zetten en ze dan met het blokje aan elkaar te verbinden en ze met schroefjes vast te zetten (ongeveer zoals je met een kroonsteentje doet). Toen ik dat principe door had was het lastigste om een monteerplek te vinden en om de kabels in de deur te krijgen. Niet moeilijk maar wel krap :p
Iemand die met hetzelfde of een soortgelijk setje montageproblemen ondervindt kan ik dus bij deze van dienst zijn!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”