CV op afstandbediening?!

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
kj
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 06.06.2007 - 10:42
Locatie: Den Haag

Ik lees "de servo met het slotknopje te verbinden door het geleverde staafje door het oogje van de servo te steken en deze parallel aan het staafje van het slotknopje te zetten en ze dan met het blokje aan elkaar te verbinden".

OK, ik heb nog nooit het paneel van de deur van mijn 460 afgehaald en kan me er zo dus niets bij voorstellen. Is het een idee om bij één van de volgende deuren een foto's te maken en deze ook op het forum te plaatsen?

Overigens: leuk voor je dat het wel gelukt is!

Klaas Jan
Zelfs een Volvo is toch maar een Volvo - sommige dingen zijn nog belangrijker in het leven!
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Uitleg-foto's zullen volgen!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Werkwijze zie foto's:
1) Demonteer interieurpanelen om aan te leggen kabels weg te werken (indien noodzakelijk) [DSC02378]
2) Demonteer deur, deze was bij mij compleet leeg [DSC02379]
3) Monteer unit: stokje door lusje op de servo steken, koppelblokje op stokje schroeven (losjes) [DSC02380]
4) Monteer unit in deur: zoek geschikte plek zo dicht mogelijk onder slot want de staafjes moeten parallel en direct naast elkaar gezet worden. Ik heb een gat hergebruikt, je kunt natuurlijk ook een nieuwe maken. [DSC02381, DSC02382]
5) Fixeer koppeling tussen de staafjes door de schroefjes strak te draaien [DSC02381, DSC02383]
6) Trek de kabels vanuit de auto door de rubberen "kabelgoot" naar de deur (krap!) en verbind de kabels [DSC02384]
7) Zet alles weer in elkaar en druk eindeloos op je afstandsbediening :)

PS: Ik had de bestuurderszijde, waar ik de ontvanger heb geplaatst, eerder gedaan dus de foto's zijn van de passagierszijde. Montage is daar natuurlijk voor de servo identiek, alleen is de ontvanger een extra te positioneren unit...

Edit: Ik zie dat de foto's ondersteboven zijn, maar zie niet direct een mogelijkheid die op de juiste volgorde te zetten...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

@Admin: misschien verplaatsen naar sectie handleidingen?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Hallo,

Ik heb voor jullie ook een leuke vraag. Sinds kort ben ik in het bezit van een 480GT, waarbij een afstandsbediening zit, origineel van Volvo. Ik vermoed dat deze voor het openen en sluiten van de auto is aangezien er zowel links als rechts een motortje zit voor de CV. De afstandsbediening werkt wel, alleen reageert er niets. Heeft iemand van jullie een idee waar de ontvanger zou kunnen zitten? Of is het misschien een goed idee om even bij de dealer langs te gaan?

Alvast bedankt,

Groet, Robbie
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

UIteraard hoort een vraag over een 480 hier niet thuis, echter is er niets te vinden in het 480 forum, vandaar dat ik het hier maar probeer
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Meest logische plek (lijkt mij) is bestuurdersdeur of tussen de panelen daar in de buurt. Als je hem daar niet direct op het oog vindt zou ik gewoon de kabels van de servo volgen. Dan zie je vanzelf wat waarop is aangesloten en waar mogelijke kabelbreuk is of dat er bijvoorbeeld simpelweg een stekkertje los zit.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Jaco S
4th Gear member
Berichten: 722
Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
Locatie: H´sluis

als je al een cv hebt dan hoef je toch alleen een motortje bij je bestuurderskant te plaatsen of moet je dan allemaal kabeltjkes trekken door je wagen??
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Ik snap je vraag niet helemaal - welke onderdelen heb je wel (en in welke deuren) en welke niet?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Jaco S
4th Gear member
Berichten: 722
Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
Locatie: H´sluis

ik heb een cv in me auto alleen bij me bestuuderkant geen motortje......nou weet ik dat je daar een motortje moet plaatsen om afstandbediening in te maken......moet je als je dat motortje dus plaats nog allemaal draaitjes gaan lopen verleggen of niet???of kan ik gewoon bij de sloop een van de bijrijderskant vandaan halen en plaatsen!?
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Kan het misschien zijn dat je de ontvanger voor een motor aanziet? Het systeem als geheel bestaat uit een zender (afstandsbediening) en een ontvanger en van deze ontvanger lopen draden naar alle vier de deuren met in elke deur apart een motor. Deze motortjes heten servo's en bevestig je aan het ijzeren staafje dat van het "knopje" naar beneden naar het slot gaat. De motortjes zijn [denk ik] zonder meer uitwisselbaar, want die lijken me niet specifiek. De ontvanger zou ook wel vervangen moeten kunnen worden met eentje van de sloop, maar dan moet je ook de afstandsbediening zien te scoren. Een zender/ontvanger-combinatie zal neem ik aan een bepaalde frequentie delen en ik durf niet te zeggen of dit instelbaar is (willekeurige afstandsbediening combineren met willekeurige ontvanger).
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

PS: draden hoef je sowieso niet te vervangen als ze er al liggen. Liggen ze er (nog) niet, dan moet je natuurlijk wel draden gaan trekken... Belangrijk is dat je het kwartet gewoon compleet hebt: alle draden en alle onderdelen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
duthoy
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 02.02.2007 - 08:23

ik heb mij een volledige nieuwe set besteld bij cargoods,
vrijdag betaald, dinsdag in de bus, helemaal naar België!
écht goede communicatie!

moeten mijn bestaande servo's eruit gesloopt worden? en enkel de nieuwe aangekoppeld worden?
waarschijnlijk wel?
heb nu zo'n centrale vergrendeling, maar sleutel in chauffeursdeur en dan gaat alles open, sleutel in passagiersdeur, enkel pasagiersdeur die open gaat.

hoe zit het met de koffer?
Volvo 460 1.6 1996 2007 -- 2013
V40 2001 2013 -->????
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Je kunt waarschijnlijk de oude servo's wel hergebruiken als je dit wilt [misschien even de stekkers passend maken], maar als je toch al nieuwe hebt kun je ze ook vervangen, dan weet je iig zeker dat ze functioneel 100% zijn. Als je ervoor kiest enkel de ontvanger te installeren kun je de servo's laten zitten, maar dan zou ik wel als ik jou was even de bedrading nakijken naar je passagiersdeur - klinkt als kabeltje los/gebroken.
Overigens zit in de cargoods-set geen kofferbakservo [iig bij mij niet] dus als je die al hebt moet je die laten zitten.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
duthoy
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 02.02.2007 - 08:23

dat ik alleen mijn CV kan laten werken via de bestuurderskan is normaal, dit komt zo af fabriek als je CV hebt zonder afstandsbediening.

hoe gaat de koffer werken, als je deze set inbouwt? niet meer samen met de CV? of kan ik de bestaande stuurmotor aan de koffer mee aansluiten aan de sturing van bv één van de achterportieren? of is het niet zo eenvoudig?

waar zit de bestaande stuurunit? zodat ik deze eruit kan slopen (en eventueel de nieuwe daar de plaatsen, zo moet ik geen 12V gaan aftakken van de radio of dergelijke)
Volvo 460 1.6 1996 2007 -- 2013
V40 2001 2013 -->????
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Ik heb zelf enkel ervaring met de (cargoods) aftermarket dus af fabriek weet ik niets. Bij de set van mij werkt het ook met de passagiersdeur, dus vandaar dat ik daarvan uitging ;)
Op het bedradingsblaadje dat bij de set zit staat als ik me goed herinner aangegeven dat er een draad is gereserveerd richting kofferbak en dat die open moet gaan als je 2 sec op de knop open drukt. Ik neem dus aan dat dit wel te combineren is als je het oude slot koppelt aan de nieuwe unit, maar heb dit zelf niet gedaan dus geen garantie...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
duthoy
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 02.02.2007 - 08:23

ik ga het eens bekijken wanneer ik het eerst gewoon plaats, wat het hele systeem doet. anders zet ik de koffer er mee op (dacht niet dat er bij mijn cargoods set een kofferdraad was?) zal wel posten wanneer ik de set installeer!
(wss donderdagavond beginnen)
Volvo 460 1.6 1996 2007 -- 2013
V40 2001 2013 -->????
Gebruikersavatar
duthoy
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 02.02.2007 - 08:23

ben er aan begonnen,
nu is het bijna niet te doen om in mijn 460 aan de achterdeuren de servo in te bouwen, geen plaats te vinden om deze logisch in te bouwen.
heb al wel in m'n bestuurdersdeur de servo ingestoken, nu de andere kant nog, en dan unit nog ergens wegsteken. ga achteraan de bestaande units laten steken.

was er bij jullie ook een plastieken kap achter de binnenbekleding?
Volvo 460 1.6 1996 2007 -- 2013
V40 2001 2013 -->????
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Daar zat ik ook over te twijfelen en daarom heb ik ze ook nog niet in de achterdeuren ;) Als het goed is moet het mogelijk zijn om ze direct aan het slot aan te sluiten (ipv via trekkabel) maar misschien moet het raam er dan even uit --> geen zin in, en aangezien ik vaak alleen of met een passagier rijd ook nog niet nodig...
Je bedoelt een zacht (wit) plastic vel die met een soort kit aan het metaal vast zit? Dat is normaal.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
duthoy
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 02.02.2007 - 08:23

de achterdeur is een probleem om aan de motor te komen,
een groot gedeelte van de deur (achter de plastieken kap) is een grote dichte plaat. je kan enkel aan de trekkabel aan het eerste stuk achter je "dopje" en dit plooit dan ook nog horizontaal om naar achteren te gaan.
de motor zelf, zit ook verborgen achter deze plaat net naast je slot (in de kop van de deur) hier kan je alleen aan via een klein open stuk ietsje naar onder, dus met een schroevendraaier dit losmaken is onmogelijk.
verder is de trekkabel voorzien van een volledige hoes, vanaf 5 cm. na je dopje.
de motor vertikaal onder je dopje plaatsen is geen optie daar je interieurpaneel daar volledig TEGEN aansluit.
hieronder een snelle schematische schets van de opbouw van mijn achterdeur (460 bouwjaar 1996)

Afbeelding

grote afbeelding te vinden op onderstaand adres
(copy & paste)
http://img296.imageshack.us/img296/5093 ... oa4ju5.jpg
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”