Aanschaf V40 T4 10-1997

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
tjin
Starter

Beste mensen,

Ik ben van plan deze V40 T4 te gaan kopen.

Kan iemand een opsomming geven van zaken waar ik zowiezo goed op moet letten. Ik ben technisch aangelegd, maar niet echt thuis op het gebied van auto techniek.

Bvd
sjoebert
2nd Gear member

de ophanging bij deze type`s (t4) willen nog wel eens slijtage krijgen. vooral de voorschokbrekers. let ook op een bonkend geluid rechtsvoor in de motorruimte. heel vaak gaat de motorsteun rechts voor lam worden bij een t4.

verder goed warmrijden bij een proefrit en kijken of er bij het overschakelen geen blauwe pluimpjes uit de uitlaat komen.

en vooral kijken of hij bij afremmen niet trilt in het stuur (kromme schijven zijn ze ook gevoelig voor.

ook heb ik al diverse v40`s gehad (vooral t4`s) waar de achterste veer (gekgenoeg steeds rechtsachter) gebroken was.
eventueel bijklussen.... voor weinig aan alle volvo`s :)
tjin
Starter

Dank voor de snelle reactie.
sjoebert schreef:de ophanging bij deze type`s (t4) willen nog wel eens slijtage krijgen. vooral de voorschokbrekers. let ook op een bonkend geluid rechtsvoor in de motorruimte.

heel vaak gaat de motorsteun rechts voor lam worden bij een t4.

verder goed warmrijden bij een proefrit en kijken of er bij het overschakelen geen blauwe pluimpjes uit de uitlaat komen.

en vooral kijken of hij bij afremmen niet trilt in het stuur (kromme schijven zijn ze ook gevoelig voor.

ook heb ik al diverse v40`s gehad (vooral t4`s) waar de achterste veer (gekgenoeg steeds rechtsachter) gebroken was.
Zijn dit allemaal zaken waar bij een grote beurt (en apk) door een volvodealer aandacht aan gegeven wordt?

- motorsteun: dat kan je toch moeilijk zonder brug checken niet?
- Bonkend geluid rechtsvoor in de motorruimte: is dat ook te horen als ie stationair loopt? Moet zeggen dat mijn gehoor niet meer is wat het geweest is. :P
- blauwe pluimpjes: waar duidt dat ook weer op? Versnellingbak?

Dan zit ik nog met de prijs. Is 7500 euro (incl. nieuwe apk en grote beurt) een redelijke prijs voor deze auto?

Dat het een V40 gaat worden daar ben ik wel uit, of het deze wordt nog niet helemaal.
sjoebert
2nd Gear member

deze dingen (motorsteun en schokbrekers en blauwe rook) zijn geen apk afkeur.

schokbrekers mogen van de apk gewoon "zweten". en als ze lekken dat wordt het alsnog goedgekeurd danwel met adviespunten.

het mooiste zou zijn als je de auto gewoon zelf even na laat kijken voordat je hem eventueel koopt. gewoon bij de dealer een controle laten doen of een anwb/dekra keuring laten doen.

die motorsteun kan je trouwens horen als je een beetje flink optrekt.
eventueel bijklussen.... voor weinig aan alle volvo`s :)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”