Hallo, wij zijn van plan een Volvo V40 1.8 benzine uit 1999 aan te schaffen.
Wij willen graag ervaringen van andere volvo-rijders horen over het rijden met een caravan. Wij hebben een caravan, beladen 1000 kg en willen ermee naar het buitenland.
alvast bedankt,
Rojo.
ervaring met caravan
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
1,8 sterk zat! en anders een 2.0 niet iets meer 
licht er natuurlijk aan tot wat jullie buget gaat... maar 1,8 lijkt me voldoende
auto mag dacht ik 1200 kg hebben

licht er natuurlijk aan tot wat jullie buget gaat... maar 1,8 lijkt me voldoende
auto mag dacht ik 1200 kg hebben
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
een Phase II heeft wel een veel betere wegligging dan een Phase I waar jullie nu naar zoeken.
Ik zou je toch aan raden om voor deze te gaan. Ik heb een 1.8 uit 1999 gehad en nu een 1.9 Diesel uit 2001, er zit een wereld van verschil tussen!
maar ik zou voor mijzelf voor een 2.0 gaan als je er een caravan achter wil hangen, Ik vond de 1.8 voldoende voor de auto, maar geen trekpaard, en als je er een 1000 kg achterhangt zal het vrees ik niet veel beter worden.
Ik zou je toch aan raden om voor deze te gaan. Ik heb een 1.8 uit 1999 gehad en nu een 1.9 Diesel uit 2001, er zit een wereld van verschil tussen!
maar ik zou voor mijzelf voor een 2.0 gaan als je er een caravan achter wil hangen, Ik vond de 1.8 voldoende voor de auto, maar geen trekpaard, en als je er een 1000 kg achterhangt zal het vrees ik niet veel beter worden.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 25.04.2007 - 10:40
- Locatie: Zwolle
Ik heb een 1.8 ph1 uit '99. Die mag met een BE 1500KG trekken.DeNNiS_ schreef:1,8 sterk zat! en anders een 2.0 niet iets meer
licht er natuurlijk aan tot wat jullie buget gaat... maar 1,8 lijkt me voldoende
auto mag dacht ik 1200 kg hebben
V40 1.8 Europa '99
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ik heb een V40 1.8 uit `97. Ik trek met deze auto een Hobby caravan van 1200 Kg. De wegligging is perfect als je er maar verzwaarde veren onderzet aan de achterkant.
Ik heb rondom nieuwe schokdempers en achter verzwaarde veren eronder gezet. Er is geen Phase II die lekkerder rijd. Ik heb het zelf ondervonden door in verschillende Phase II V40 rond te rijden.
Je zal met zo`n combinatie hoger in de toeren moeten gaan rijden, dan kom je overal. Voor de duidelijkheid, ik heb deze zomer bijna 4000 Km gereden, met als hoogtepunt de brennerpas. Als je die kan nemen dan kom je overal. Ik heb een grote boog door Europa genomen, heb bijvoorbeeld ook in Italie gereden met bijna 40C buiten temperatuur. Airco op de hoogste stand en dan door de bergen heen. De auto gaf geen krimp, Temperatuur bleef constant.
Waarom het hele jaar rijden met een zware motor die je maar een aantal weken in het jaar nodig hebt. Het is vakantie, je hoeft niet met 130 met een caravan achter je aan naar je vakantie adres je scheuren. En de rest van het jaar rijd je ook nog wat zuiniger.
Ik heb rondom nieuwe schokdempers en achter verzwaarde veren eronder gezet. Er is geen Phase II die lekkerder rijd. Ik heb het zelf ondervonden door in verschillende Phase II V40 rond te rijden.
Je zal met zo`n combinatie hoger in de toeren moeten gaan rijden, dan kom je overal. Voor de duidelijkheid, ik heb deze zomer bijna 4000 Km gereden, met als hoogtepunt de brennerpas. Als je die kan nemen dan kom je overal. Ik heb een grote boog door Europa genomen, heb bijvoorbeeld ook in Italie gereden met bijna 40C buiten temperatuur. Airco op de hoogste stand en dan door de bergen heen. De auto gaf geen krimp, Temperatuur bleef constant.
Waarom het hele jaar rijden met een zware motor die je maar een aantal weken in het jaar nodig hebt. Het is vakantie, je hoeft niet met 130 met een caravan achter je aan naar je vakantie adres je scheuren. En de rest van het jaar rijd je ook nog wat zuiniger.
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
het is net wat je van de auto verwacht. 1.8 zijn gangbaarder dan een 2.0
Het is dat ik bij mijn eerste de eis had dat er LPG in zat, en deze in een 2.0 nog zeldzamer zijn dan in een 1.8.
Zoals ik zei, voor mijn gevoel was de 1.8 voldoende voor de auto, maar niet als trekpaard om vlot door het verkeer te komen. (maar hij trekt het gewicht wel)
Standaard vering bij de Phase I heeft gewoon een groot verschil met een Phase II, en tuurlijk is er wat aan te doen, maar dat kost ook genoeg.
Het is dat ik bij mijn eerste de eis had dat er LPG in zat, en deze in een 2.0 nog zeldzamer zijn dan in een 1.8.
Zoals ik zei, voor mijn gevoel was de 1.8 voldoende voor de auto, maar niet als trekpaard om vlot door het verkeer te komen. (maar hij trekt het gewicht wel)
Standaard vering bij de Phase I heeft gewoon een groot verschil met een Phase II, en tuurlijk is er wat aan te doen, maar dat kost ook genoeg.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Ik ben het volledig eens met Turbodesk het hoeft allemaal niet zo groot.
Het rijden met een caravan moet je leren.
Ik ben ook met mijn s40 1.8 1999 op vakantie geweest en je gelooft het niet maar ik ben mercedes en bmw voorbijgereden (en ik stiekem lachen)in de bergen, een kwestie van op tijd terug schakelen en ook weer niet zodanig dat je op volle toeren moet rijden, een kwestie van aanvoelen.
Als je dat eenmaal in de vingers/ voeten hebt zal je auto niet zo vlug oververhitten.
Ik zou zeggen met 1.8 zit je redelijk goed, alleen is hij dan niet echt zuinig in zijn gebruik, maar ja je hebt vakantie en dat mag wat kosten toch?
Gr. huub.
Het rijden met een caravan moet je leren.
Ik ben ook met mijn s40 1.8 1999 op vakantie geweest en je gelooft het niet maar ik ben mercedes en bmw voorbijgereden (en ik stiekem lachen)in de bergen, een kwestie van op tijd terug schakelen en ook weer niet zodanig dat je op volle toeren moet rijden, een kwestie van aanvoelen.
Als je dat eenmaal in de vingers/ voeten hebt zal je auto niet zo vlug oververhitten.
Ik zou zeggen met 1.8 zit je redelijk goed, alleen is hij dan niet echt zuinig in zijn gebruik, maar ja je hebt vakantie en dat mag wat kosten toch?
Gr. huub.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20787
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
De basiswegligging van een PhaseII is beduidend beter dan die van een PhaseI.
De 1.8 motor, niet de GDI, kan makkelijk een caravan van 1200 kg aan. Geen probleem.
Wel in dat geval, verzwaarde veren laten monteren!.
Ervaring zelf met een 1.9D 115 pk uit 2000: Een Beyerland van 950 kg. Ik kon iedereen uitlachen, en de diesel was ook met 110 km/h in Frankrijk niet onzuiniger dan 1 op 11.0.
.
De 1.8 motor, niet de GDI, kan makkelijk een caravan van 1200 kg aan. Geen probleem.
Wel in dat geval, verzwaarde veren laten monteren!.
Ervaring zelf met een 1.9D 115 pk uit 2000: Een Beyerland van 950 kg. Ik kon iedereen uitlachen, en de diesel was ook met 110 km/h in Frankrijk niet onzuiniger dan 1 op 11.0.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Ik heb toevallig zo een kl....gdi motor en die is dus een stuk royaler met zijn verbruik.
Ook een Beyerland maar een kleine, totaal gewicht van de sleurhut met alles er op en er aan 1000 kg.
Huub
Ook een Beyerland maar een kleine, totaal gewicht van de sleurhut met alles er op en er aan 1000 kg.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- mx driver
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25.04.2005 - 13:11
- Locatie: boxmeer
Hallo
heb zelf een v40 uit 2001 met een 1.8 motor.Als ik nu mocht kiezen zou ik een 2.0T aan schaffen.rij in in het weekend met een redelijk zware aanhangwagen en ook regelmatig met een Hobby caravan met een max gewicht van 1050kg.De auto trekt het wel maar heeft dan niet veel over.je kunt beter een aantal pk's meer over hebben,en het verbruik van 1.8 t.o.v een 2.0t zal niet zoveel schillen.vind de 1.8 redelijk schadelijk 1 op 10 zonder aanhanger.Maar dat zal wel aan mijn rechtervoet liggen.
Succes
heb zelf een v40 uit 2001 met een 1.8 motor.Als ik nu mocht kiezen zou ik een 2.0T aan schaffen.rij in in het weekend met een redelijk zware aanhangwagen en ook regelmatig met een Hobby caravan met een max gewicht van 1050kg.De auto trekt het wel maar heeft dan niet veel over.je kunt beter een aantal pk's meer over hebben,en het verbruik van 1.8 t.o.v een 2.0t zal niet zoveel schillen.vind de 1.8 redelijk schadelijk 1 op 10 zonder aanhanger.Maar dat zal wel aan mijn rechtervoet liggen.
Succes
vast is vast,na vast komt los
- Henk
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
- Locatie: West-Brabant
Volgens caravantrekker.nl
Algemene conclusie:
Volvo V40 - 1.8 16v (85 kW/116 pk), bouwjaar: juni 1996 - mei 1999
64%
Trekt u met de Volvo V40 - 1.8 16v een beladen Burstner Premio 400 TS van 1000 kg dan is de gewichtsverhouding tussen auto en caravan 64%. Dit betekent dat deze auto en caravan - bij zorgvuldige belading en uiteraard correcte bandenspanning, ook van de auto - een goed bij elkaar passende combinatie vormen.
U kunt voldoende prestaties verwachten van deze combinatie. U moet behoorlijk veel schakelen en onder ongunstige omstandigehden rijden met hogere toerentallen waardoor het gemak en comfort wellicht wat minder is. Op de vlakke weg kunt u goed met het normale verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling bij 80 km/u nauwelijks bruikbaar zal zijn.
Op autobaan hellingen (zoals bij Luik) kunt u goed met het overige verkeer meekomen. Op de meeste steile hellingen heeft u voldoende kracht om te blijven rijden. Komt u tot stilstand op een echt steile helling dan kunt u moeite hebben om weer op gang te komen.
Om met deze combinatie te mogen rijden heeft u een B - rijbewijs nodig (zie verder het gedetailleerd trekkrachtrapport).
kijk maar even op die site, kan je juiste caravan in type en/of auto keuze maken,
suc6
Henk.
Algemene conclusie:
Volvo V40 - 1.8 16v (85 kW/116 pk), bouwjaar: juni 1996 - mei 1999
64%
Trekt u met de Volvo V40 - 1.8 16v een beladen Burstner Premio 400 TS van 1000 kg dan is de gewichtsverhouding tussen auto en caravan 64%. Dit betekent dat deze auto en caravan - bij zorgvuldige belading en uiteraard correcte bandenspanning, ook van de auto - een goed bij elkaar passende combinatie vormen.
U kunt voldoende prestaties verwachten van deze combinatie. U moet behoorlijk veel schakelen en onder ongunstige omstandigehden rijden met hogere toerentallen waardoor het gemak en comfort wellicht wat minder is. Op de vlakke weg kunt u goed met het normale verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling bij 80 km/u nauwelijks bruikbaar zal zijn.
Op autobaan hellingen (zoals bij Luik) kunt u goed met het overige verkeer meekomen. Op de meeste steile hellingen heeft u voldoende kracht om te blijven rijden. Komt u tot stilstand op een echt steile helling dan kunt u moeite hebben om weer op gang te komen.
Om met deze combinatie te mogen rijden heeft u een B - rijbewijs nodig (zie verder het gedetailleerd trekkrachtrapport).
kijk maar even op die site, kan je juiste caravan in type en/of auto keuze maken,
suc6
Henk.
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Ik heb dan een 2.0-16v fase 1 maar met die niveau regelende veren achter (ben even de naam kwijt) gaat het rijden met aanhanger of caravan helemaal top.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
verdorie dubbel geplaats met mijn dikke vingers.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- timvandoorn
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 26.08.2005 - 10:11
Ben net terug van vakantie, was naar Zuid Frankrijk 1330 km met een caravan beladen 900 kg ongeveer. Ik heb een volvo uit '97 1.8 16v.
Naar mijn mening trekt de auto de caravan prima, ik rijd overal 100 km/h want 80 rijden doe ik wel als ik 80 ben. Sommige heuvels bij Luik en in Frankrijk moest ik soms wel 80 gaan rijden, anders moest de motor zo veel toeren draaien. Bij de écht flinke heuvels dus 80 km/h in vierde versnelling en soms derde.
Maar ik probeerde wel is voor de gein of de auto nog harder kon bij flinke stijgingspercentages en dat gaat prima. In principe kon ik overal 100 á 120 km/h ertegen op maar dan moest ik wel in de 4 á 5000 toeren gaan zitten.
De motor en de auto kan het dus prima aan, je hoeft dus nooit om kracht verlegen te zitten, het is maar net hoeveel toeren je de motor laat draaien.
Qua vering gaat het ook prima, maar ik heb wel onlangs mn auto verlaagt met stuggere vering en sportschokdempers. Toen die er nog niet opzaten zakte de auto met de caravan wel iets verder door, maar viel nog mee. Gewoon zorgen dat de druk op trekhaak niet te hoog is.
Mijn advies gewoon doen, want ben het eens met Turbodesk, over wat betreft de rest van het jaar, dan is een 1.8 wel voordeliger.
Naar mijn mening trekt de auto de caravan prima, ik rijd overal 100 km/h want 80 rijden doe ik wel als ik 80 ben. Sommige heuvels bij Luik en in Frankrijk moest ik soms wel 80 gaan rijden, anders moest de motor zo veel toeren draaien. Bij de écht flinke heuvels dus 80 km/h in vierde versnelling en soms derde.
Maar ik probeerde wel is voor de gein of de auto nog harder kon bij flinke stijgingspercentages en dat gaat prima. In principe kon ik overal 100 á 120 km/h ertegen op maar dan moest ik wel in de 4 á 5000 toeren gaan zitten.
De motor en de auto kan het dus prima aan, je hoeft dus nooit om kracht verlegen te zitten, het is maar net hoeveel toeren je de motor laat draaien.
Qua vering gaat het ook prima, maar ik heb wel onlangs mn auto verlaagt met stuggere vering en sportschokdempers. Toen die er nog niet opzaten zakte de auto met de caravan wel iets verder door, maar viel nog mee. Gewoon zorgen dat de druk op trekhaak niet te hoog is.
Mijn advies gewoon doen, want ben het eens met Turbodesk, over wat betreft de rest van het jaar, dan is een 1.8 wel voordeliger.
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20787
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ho foute info timvandoorn!Gewoon zorgen dat de druk op trekhaak niet te hoog is.
Voor een juiste wegligging is het essentieel om een goede kogeldruk te hebben. Met een caravan van pak em beet 950 kg betekent dat dus ongeveer 65 kg. Zeker niet minder.
Te lage kogeldruk is levensgevaarlijk voor de stabiliteit van de caravan!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- timvandoorn
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 26.08.2005 - 10:11
ja hèhè, maar in de meeste gevallen laden ze de caravan met teveel kogeldruk waardoor auto zwaar gaat hangen, vandaar dat ik zei niet teveel (80 of meer) kogeldruk, tussen de 70 en 80 kilo doe ik altijd.V480-S60 schreef:Ho foute info timvandoorn!Gewoon zorgen dat de druk op trekhaak niet te hoog is.
Voor een juiste wegligging is het essentieel om een goede kogeldruk te hebben. Met een caravan van pak em beet 950 kg betekent dat dus ongeveer 65 kg. Zeker niet minder.
Te lage kogeldruk is levensgevaarlijk voor de stabiliteit van de caravan!
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
- ChickenS40
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 09:48
- Locatie: Den Haag
Ik rij met mijn wagen ieder jaar met de boot er achter naar Italië, compleet beladen ongeveer 900/1000 kg (let uiteraard wel op de gewichtsverdeling).
Ik ben in ieder geval blij dat ik met m'n 2.0T wat over heb als het moet.
Maar ik heb in ieder geval geen problemen, ook ik rij vaak genoeg stupmerds voorbij die het proberen met een 1.6 of 1.8 die dan op hun toppunt rijden. Mijn advies is dan ook om ervoor te zorgen dat ja altijd net iets meer trekkracht over hebt dan je nodig hebt.
Ik ben in ieder geval blij dat ik met m'n 2.0T wat over heb als het moet.
Maar ik heb in ieder geval geen problemen, ook ik rij vaak genoeg stupmerds voorbij die het proberen met een 1.6 of 1.8 die dan op hun toppunt rijden. Mijn advies is dan ook om ervoor te zorgen dat ja altijd net iets meer trekkracht over hebt dan je nodig hebt.
PhaseI S40 2.0 T '98 160PK
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
genoeg is genoeg dus waarom meer pakken
een 1,6 is ook meer dan genoeg
alleen moet je soms iets meer toeren maken maar is meer dan genoeg
een 1,6 is ook meer dan genoeg
alleen moet je soms iets meer toeren maken maar is meer dan genoeg
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Met 1000 kg. achter de auto lijkt mij dat met een 1.6 ook wel een beetje te licht, maar 1.8 gaat m.i. redelijk goed als je zoals ik al eerder aangafChickenS40 schreef: ook ik rij vaak genoeg stupmerds voorbij die het proberen met een 1.6 of 1.8 die dan op hun toppunt rijden.
maar met een beetje gezond verstand kan rijden, op tijd kleiner schakelen enz.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- timvandoorn
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 26.08.2005 - 10:11
mwoah, ik vind mezelf niet echt een stumperd met een 1.8.. :roll:ChickenS40 schreef:Ik rij met mijn wagen ieder jaar met de boot er achter naar Italië, compleet beladen ongeveer 900/1000 kg (let uiteraard wel op de gewichtsverdeling).
Ik ben in ieder geval blij dat ik met m'n 2.0T wat over heb als het moet.
Maar ik heb in ieder geval geen problemen, ook ik rij vaak genoeg stumperds voorbij die het proberen met een 1.6 of 1.8 die dan op hun toppunt rijden. Mijn advies is dan ook om ervoor te zorgen dat ja altijd net iets meer trekkracht over hebt dan je nodig hebt.
met 900 á 1000 kilo achter mn auto naar Zuidkust Frankrijk kan ik bijna overal mooi honderd blijven rijden en heel soms moet die even naar de 80, maar dat is puur omdat ik geen zin heb om de motor teveel toeren te laten draaien, anders lukt 100 ook wel, ik vind dat qua prestaties heel netjes voor mn mooie 1.8
moet zeggen dat ik ook niet ben ingehaald naar mn geheugen door auto met caravan (of iets dergelijks), want ik heb bijna niemand 100 á 110 zien rijden met caravan
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.