Tankdeksel niet op slot
- trompetje
- 5th Gear member
- Contacteer:
ach, ik heb 'm ook pas een jaar .......

Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
-
- 2nd Gear member
De vertraging kun je in en uit laten schakelen bij de Volvo-dealer (de vertraging zit er pas in vanaf (ik dacht) modeljaar 2001)

Meten is weten, als je weet wat je meet !!
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
IMO vind ik dat Volvo dat soort grappen instelbaar zou kunnen maken dmv een 2 knops user interface verborgen achter een niet te makkelijk berijken kapje. Op die manier is iig 0.1% van de Volvo rijdens te vreden, die kunnen nu zelf de tijd instellen die zij graag zien bij hun Volvo. :drinking:
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- Fast Roger
- 2nd Gear member
Dat vertraagd afsluiten van de Tankdeksel is voor het tanken wel handig maar voor de wasstraat wat minder. Gisteren reed ik door de wassstraat zie ik mijn tankdeksel in een keer open staan. Schrok me helemaal lek :shock: . Voordat je het weet slaat zo´n borstel je tankdeksel eraf.
Kun je dit voorkomen dat dit gebeurd? (bijv. dmv een afstelling van de deksel). Of is het gewoon niet meer door de wasstraat rijden maar de auto met het handje wassen.
Kun je dit voorkomen dat dit gebeurd? (bijv. dmv een afstelling van de deksel). Of is het gewoon niet meer door de wasstraat rijden maar de auto met het handje wassen.
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
er bestaan vast wel tank-doppen met slot. Anders kun je ook de auto vanuit binnen op slot doen niet waar?
- Fast Roger
- 2nd Gear member
Je kan je auto van binnen wel op slot doen maar dan blijft de tankdeskel gewoon open. Hier geldt ook weer die vertragingstijd. (heb dit uitgeprobeerd)
Volvo S60 T5 bj: 2002 2007-2012 198860 Km
Vovlo S60 D5 bj: 2010 2012 - until now 358000 Km - Full Option Car
Vovlo S60 D5 bj: 2010 2012 - until now 358000 Km - Full Option Car
- Denniskl
- 5th Gear member
Als je er één in de buurt hebt, ga dan door een wastunnel.
Zo een waar je doorheen moet rijden.
Dan kan je op de heenweg, naar de wasstraat, al je auto van binnenuit op slot doen.
En als je dan bij de wasstraat aangekomen bent, is de tankklep ook op slot...
Beetje omslachtig, maar denk wel dat het werkt.
Off-topic:
Bij mijn S40 gaat wel alles gelijk op slot zonder vertraging.
En ik doe ook altijd de deuren op slot als ik door de wastunnel ga.
Het klepje ging wel eens open, evenals de rechter buitenspiegel die wel eens uit "z'n fatsoen" raakt...
Ook haal ik de koplampwissers er af.
Zo een waar je doorheen moet rijden.
Dan kan je op de heenweg, naar de wasstraat, al je auto van binnenuit op slot doen.
En als je dan bij de wasstraat aangekomen bent, is de tankklep ook op slot...
Beetje omslachtig, maar denk wel dat het werkt.
Off-topic:
Bij mijn S40 gaat wel alles gelijk op slot zonder vertraging.
En ik doe ook altijd de deuren op slot als ik door de wastunnel ga.
Het klepje ging wel eens open, evenals de rechter buitenspiegel die wel eens uit "z'n fatsoen" raakt...
Ook haal ik de koplampwissers er af.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
-
- Starter
Hallo,
Als het tankslot zelfs na de vertraging niet op slot gaat, is de motorunit die aan de rechterzijde binnenkant bij tankklep bevestigd is, kapot. Deze unit is echter eenvoudig zelf te repareren, en je hoeft dus niet een geheel nieuwe unit bij VOLVO te kopen.
Haal de unit los van de bedrading.
Haal de unit uit elkaar.
Haal het motortje uit de plastic behuizing, de twee contactpennetjes die de verbinding vormen tussen de connector en het motortje is veelal de boosdoener. Je kan beter het geheel solderen om een los contact te voorkomen.
Als het tankslot zelfs na de vertraging niet op slot gaat, is de motorunit die aan de rechterzijde binnenkant bij tankklep bevestigd is, kapot. Deze unit is echter eenvoudig zelf te repareren, en je hoeft dus niet een geheel nieuwe unit bij VOLVO te kopen.
Haal de unit los van de bedrading.
Haal de unit uit elkaar.
Haal het motortje uit de plastic behuizing, de twee contactpennetjes die de verbinding vormen tussen de connector en het motortje is veelal de boosdoener. Je kan beter het geheel solderen om een los contact te voorkomen.
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
Bedankt voor deze tip. Heb net twee weken geleden een nieuw motortje laten plaatsen bij de dealer .. :evil:
Afijn, weet ik wat ik de volgende keer moet doen.
Afijn, weet ik wat ik de volgende keer moet doen.

Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
- Paul
- Geartronic member
Nou je dealer zal dit toch wel weten? Motor was misschien ook echt kapot?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
Bij mij ging de deksel niet meer open, hij bleef op slot (handig als je bij het tankstation staat met zo goed als lege tank
). Ben meteen doorgereden naar de dealer, die hebben "iets" gedaan waardoor de deksel wel open ging, maar niet meer sloot (slot (motortje?) was volgens dealer kapot). Slotje is daarna vervangen.
Ik weet dus niet of hij nu echt kapot was of zoals kameel hierboven aangeeft nog wel te repareren was. Is ook niet zo belangrijk meer.

Ik weet dus niet of hij nu echt kapot was of zoals kameel hierboven aangeeft nog wel te repareren was. Is ook niet zo belangrijk meer.
Ron
-
- 1st Gear member
Bij mij gaat de vergrendeling niet meer dicht maar ik kwam er achter dat je via de kofferbak (afdekking links verwijderen) bij de vergrendelingsmotor komt en dan met de hand de vergrendeling kan openen en sluiten.
Vraag ik me intussen wel af hoe het kan dat de vergrendeling nog wel open gaat maar niet meer sluit.
Voor het tanken sloot ik de auto af. Toen ik de tankklep opende sloot net de vergrendeling waardoor de pen niet uit kon schuiven, daarna wilde hij niet meer sluiten. Als ik de vergrendeling met de hand sluit gaat hij nog wel automatisch open. Weet iemand hoe de motor van de vergrendeling ik elkaar zit?
Vraag ik me intussen wel af hoe het kan dat de vergrendeling nog wel open gaat maar niet meer sluit.
Voor het tanken sloot ik de auto af. Toen ik de tankklep opende sloot net de vergrendeling waardoor de pen niet uit kon schuiven, daarna wilde hij niet meer sluiten. Als ik de vergrendeling met de hand sluit gaat hij nog wel automatisch open. Weet iemand hoe de motor van de vergrendeling ik elkaar zit?
-
- 1st Gear member
Ik heb ook dat probleem en mijn schoonvader had ook dat probleem bij zijn s60, het probleem zit hem vaak in een tandwieltje aan de vergrendelingsstaaf waarbij tandjes afbreken en dat zo dat motortje wel draait maar dat het vergrendelingsstaafje niet meer sluit of opent.