Iemand ervaring met achteraf inbouw van Volvo Guard Alarm

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
mawi
2nd Gear member

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een Volvo alarm ? Ik heb een V70 uit 2002, en overweeg om dit te doen. Afhankelijk van de kosten en arbeid :D

In dit forum kan ik er niets over vinden, en op internet heb ik nog geen los Volvo alarm kunnen vinden.

Wel las ik hier op het forum dat men het achteraf inbouwen van een CC heeft laten varen, omdat dit nogal ingrijpend was. Ik weet niet of dit hetzelfde is voor een Alarm, en of dat je het systeem moet (laten) programmeren om dit aan de gang te krijgen.
Op het dashboard zit wel een schakelaar om de interieur sensoren uit te kunnen schakelen.

Vast bedankt voor een reactie.

Gr Marcel
Volvo V50 2005
sjoebert
2nd Gear member

de draadboom van het complete alarm ligt al in jouw auto.

er moeten nog een paar componenten ingebouwd worden.
-het ledje (midden op je dashboard bijna tegen de ruit aan)

-de sirene (achter het binnenscherm van je rechter voorwiel)

-de massabwegingssensor (in de hemel in het midden)

-kantelsensor (linksacher bij de zekeringkast bij je achterlicht)

-het motorkapslot (op het schutbord het linker slot vervangen voor 1 met schakelaar)

-de zekering in de zekeringkast plaatsen voor de sirene

vervolgens moet er software gedownload worden en in de auto geladen worden om de boel te kunnen activeren.
eventueel bijklussen.... voor weinig aan alle volvo`s :)
s80 1999
4th Gear member

cruise control is nog makkelijker, het key pad a 60 euro en 350 euro aan software.
medio
2nd Gear member

De draadboom is alleen aanwezig in oorspronkelijk NL auto's. Ik heb een V70 uit Duitsland geimporteerd en hierin kon geen volvo alarm ingebouwd worden. Als je een ander merk alarm neemt, kies dan voor de variant geschikt voor cabrio's (vanwege het nablazen van de airco krijg je anders vaak vals alarm in de zomer)...
Gast

Sjoebert,
Ik zit met precies het zelfde als Mawi.
De verzekering eist een klasse 3 alarm.
Je noemt nu al die compenenten op, maar heb je ook een idee wat het moet kosten.
Ook het downloaden van de software.
Is het mogelijk de hardware uit een sloper te halen? of past het software matig dan weer niet? Bijvoorbeeld uit een S60 2001 in een V70 2002?
Fantastisch trouwens, de duidelijke uitleg die je geeft.
mawi
2nd Gear member

Ik ontdekte vandaag dat het lampje van de schakelaar voor de interieur sensor wel aan en uit gaat. Ik krijg dan in het display de melding dat Gaurd beperkt actief is.
Zou dit betekenen dat het er wel in zit ?

vreemd..

Was wel nadat ik een nokia carkit heb vervangen door een (echte) Ericsson (accu los gehad). Gevolg was wel dat ik nu een airbag probleem heb. Meer info in de andere topic "nokia carkit uitbouwen"
Volvo V50 2005
mawi
2nd Gear member

Volvo V50 2005
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

mawi schreef:Ik had een vraag uitstaan bij http://www.volvos.nl of zij een alarm konden regelen. Dit was hun antwoord (vandaag.. zondag, goede service):

Beste Marcel,

Het alarm bestaat voornamelijk uit software en dat kan alleen de dealer doen.
In Duitsland is het alarm een stuk goedkoper, je hebt dan alleen neigings sensor, het ding dat zorgt dat het alarm afgaat als de auto opgetild wordt.

Succes,

Bert Jan ter Maat
Ja, en dat is geen klasse 3 alarm.
mawi
2nd Gear member

Hee Bart,

Is dat wat sjoebert opnoemt wel klasse 3 ? Of MOET volvo dit doen om het te kunnen aanmelden (registratie) om in aanmerking te komen voor de verzekering-eis ? Heeft dan te maken met het SCM certificaat ?

gr marcel
Volvo V50 2005
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

je mist in Duitsland de interieursensor (onder dat ook nog eens ontbrekende plastic plaatje middenin je hemelbekleding) en de bijbehorende bekabeling.wil je een origineel Volvo alarm zal je dat serieus geld kosten
mawi
2nd Gear member

bart
bedoel je dat het plaatje er normaal niet zit ? of dat er een speicaal plaatje in moet voor deze sensor ? Ik heb namelijk wel een plaatje in zitten. Kijk zo even of er iets onder zit (bekabeling).

gr marcel
Volvo V50 2005
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

mawi schreef:bart
bedoel je dat het plaatje er normaal niet zit ? of dat er een speicaal plaatje in moet voor deze sensor ? Ik heb namelijk wel een plaatje in zitten. Kijk zo even of er iets onder zit (bekabeling).

gr marcel
als dat er zit scheelt dat in de kosten, een Duitse auto mist dat plaatje doorgaans
mawi
2nd Gear member

Hai Bart,

Onder het plaatje een stekker met 3 draden..

Heb je een indicatie voor ons (ook AlexV70) wat de kosten zijn voor de nodige materialen, inclusief software bij de dealer ?

Kunnen we deze dan zelf aanmelden of kan dit alleen via een erkent inbouwstation (SCM), of bij de volvo dealer ?

gr marcel
Volvo V50 2005
Gast

Sjoebert,

Volgen Bart zou er nog ergens een kasje moeten zitten.

Het alarmsysteem!!
Hij weet niet waar deze is geplaatst.
Kun jij ons (mawi ook) uitleggen waar deze dan zou moeten zitten.

bvd
Gast

Ik bedoel alarm kasTje
Freshman
2nd Gear member

Kan je niet voor toch wat visuele bescherming een los ledje op het plaatje zetten (verzonken) en deze verbinden met de draden onder het zwarte plaatje. Of knippert er dan niks omdat de software niet is geinstalleerd.

Gr
DannyB
3rd Gear member

Mijn broer heeft een duitse T5 uit 2002 zonder alarm. Bij navraag bij een niet officiele Volvo dealer zouden de kosten voor de onderdelen incl. het inbouwen op ongeveer € 800,00 komen. Ik weet alleen niet meer of de kabelboom hier bijzit!
Ook werd aangeraden alleen een officieel alarm te nemen, ivm storingen bij imitatie!
Uit de historie van mijn auto blijkt dat het alarm ook later is ingebouwd en de de kosten voor de onderdelen waren ongeveer € 450,00 excl. (zonder kabelboom)

Gr. Danny
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
Rogier64
5th Gear member

Mijn duitse V70 is door dealer Ton van Kuijk voorzien van een origineel Volvo klasse 3 alarmsysteem met SCM certificaat. Hierdoor was mijn auto full casco te verzekeren (zonder klasse 3 alarm niet bij mijn verzekering). Ik mis de interieur bewegingssensor inderdaad en het knipperende ledje op het dashboard is ook niet aanwezig. Alle overige zaken zijn verder wel aanwezig. Ik weet alleen niet wat de kosten zijn, de vorige eigenaar heeft dit laten uitvoeren. Na inbouw is het certificaat 36 maanden geldig, daarna telkens 12 maanden na inspectie (en stempel op het certificaat).
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”