Coulantieregeling

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Henkie-weg
Starter

Hallo medeforummers,

Ik ben zelf sinds een jaar een volvo rijder, ik rij nu in een V50 uit 2004 en heb nu ongeveer 81000 km op de teller.
de laatste tijd dan maakt hij soms met starten een raar geluid.
tijdens de 80000 km grote beurt heb ik dit aangegeven bij de garage en men zou hier naar kijken. toen ik hem weer ophaalde kreeg ik de mededeling dat er een koelvin kapot was en dat de startmotor ook vervangen moest worden. de totale kosten komen op €1330, uit. ik weet van een collega dat volvo een coulantie regeling hanteerd en heb er in de garage dus ook naar gevraagd. het antwoord was dat deze regeling pas in behandeling wordt genomen als de reparatie al is uitgevoerd en dat het kan varieren wat er eventueel wordt vergoed. De garagehouder vond zelf ook dat de problemen eigenlijk nog lang niet mogen optreden.

mijn vraag is nu, wie heeft er ervaring met deze coulantieregeling en weet hoe dit in zijn werk gaat. Alvast bedankt
hans451
Starter

Heb twee keer (met succes) een beroep gedaan op de coulanceregeling.
In 2001 een ruilversnellingsbak voor een V40. (60.000 km: lager kapot):Kwijtschelding 40% en... een keer in 2006 voor het vervangen van een solenoide en tandriempoelie (eveneens plm 60.000 km): 70 % kwijtschelding voor een (andere) V40 maar bij een andere garage.
Ik kan mij voorstellen dat men eerder bereid is tot coulance als men de auto daar ook daadwerkelijk in onderhoud heeft. In het eerste geval in eerste instantie een brief naar importeur in Beesd geschreven, die mij naar de garage verwees die over de coulance regeling gaat.
In het eerste geval eerst de rekening betaald en daarna snel coulance bedrag terug gestort gekregen. Bij mijn huidige garage coulancebedrag direct verrekend. Bedrag van teruggave kan dus per garage en per geval bepaald worden. Zou even met garage in overleg gaan en anders brief naar Beesd. Succes.
BeePke
3rd Gear member

Wat is coulance-regeling?
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
hans451
Starter

Coulance betekent: coulantheid of tegemoetkoming. Coulant betekent ook: niet krenterigzijn.
Een dealer kan zich coulant opstellen in geval van een voortijdig defect aan een onderdeel van een auto (na de garantieperiode) en een deel van de reparatiekosten kwijtschelden. Het hangt uiteraard van het soort defect af en wanneer dat opgetreden is en of een dealer bereid is coulant te zijn in zo'n geval. Het is m.i. geen recht maar meer een gunst, maar als men een goede relatie heeft met een dealer zal men best bereid zijn een klant tegemoet te komen. Zie voorbeelden hierboven.
Peter
7th Gear member
Contacteer:

En wanneer men nog geen goede band met de dealer heeft, moet de dealer er voor zorgen dat die band er alsnog komt.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”