Even 3 vragen in 1:
1. Wat is het verschil tussen STC, DSTC en TRACS?
2. Als ik het goed heb begrepen zijn alledrie op de classic modellen geleverd. Klopt dat?
3. Zo ja, is het mogelijk e.e.a. om te bouwen?
(D)STC en TRACS
- hvdmountain
- 4th Gear member
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- hvdmountain
- 4th Gear member
Ok, maar gisteren zag ik ook een andere schakelaar. Ik heb dus een schakelaar waar boven staat "STC". Op de schakelaar die ik zag stond "TRACS"
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
STC = een geavanceerder systeem dat tracks.
Tracks werk maar tot 40 km/h (optrekken bij glad wegdek)
STC werkt ook bij hogere snelheden en kan bij lage snelheden de ABS aansturen, en bij hogere snelheden via de motor electronica het vermogen op de aangedreven wielen regelen.
STC = optie op de 2.5T en standaard op de T5
DSTC staat niet in de folder.
Tracks werk maar tot 40 km/h (optrekken bij glad wegdek)
STC werkt ook bij hogere snelheden en kan bij lage snelheden de ABS aansturen, en bij hogere snelheden via de motor electronica het vermogen op de aangedreven wielen regelen.
STC = optie op de 2.5T en standaard op de T5
DSTC staat niet in de folder.
- hvdmountain
- 4th Gear member
Daytonawim, bedankt!
Maarrr...ik heb een 2.4 my 2000, deze heeft STC...
Maarrr...ik heb een 2.4 my 2000, deze heeft STC...
-
- 1st Gear member
Hoop niet dat ik fout zit, maar volgens mij is het verschil tussen STC en DSTC:
- STC is omgekeerde ABS: zal bij spinnende banden je motorvermogen afremmen om spinnen tegen te gaan. Vooral handig bij sneeuw en nat wegdek.
- DSTC is "ESP" oftewel, een systeem waar elk wiel afzonderlijk aangestuurd kan worden door een computer om over of onderstuur te voorkomen. Voornamelijk bekend van de Mercedus A-klasse na de befaamde Elandproef.
DSTC was pas later leverbaar (=nieuwere technologie) maar vraag me aub niet vanaf wanneer enzovoort. De rest van je vragen kan ik ook niet beantwoorden.
- STC is omgekeerde ABS: zal bij spinnende banden je motorvermogen afremmen om spinnen tegen te gaan. Vooral handig bij sneeuw en nat wegdek.
- DSTC is "ESP" oftewel, een systeem waar elk wiel afzonderlijk aangestuurd kan worden door een computer om over of onderstuur te voorkomen. Voornamelijk bekend van de Mercedus A-klasse na de befaamde Elandproef.
DSTC was pas later leverbaar (=nieuwere technologie) maar vraag me aub niet vanaf wanneer enzovoort. De rest van je vragen kan ik ook niet beantwoorden.