Vandaag een setje MAD progressieve veren en Monroe reflex schokbrekers laten monteren, WOW wat een verschil maakt dat.
De kont van de auto staat meteen 5 cm hoger, in bochten rolt de achterkant helemaal niet meer en hij stuurt weer als een nieuwe!!
Het is echt een aanrader. Ik ben blij!!!!
S80 verhoogd
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Je kunt het allemaal teruglezen op hbase. Ik heb gekozen voor de "hulp veren" in de hbase omschrijving. Dit zijn in werkelijkheid de hoofdveren van MAD, die naar zeggen ook door overheidsdiensten worden gebruikt en meteen worden gemonteerd als de auto nieuw is.
Voor de schokbrekers heb ik Monroe reflex gekozen, dat is de iets zwaardere dan OEM, ze blijken ook iets dikker van diameter tov de oude en idd zwaarder in gewicht, de demping zal ook iets pittiger zijn dan de standaard OEM's.
Twee tot drie uur arbeid moet je voor de montage rekenen.
PS op veren- en demperprijzen kunt je vaak behoorlijke kortingen krijgen.
Gisteravond nog een extra ritje gemaakt en het is echt een feest, vooral omdat de auto niet meer rolt in de bochten. Dit maakt het rijden weer echt puur plezier. Op het rechte stuk is het allemaal ietsje stugger geworden, maar dat is te verwachten van nieuwe spullen. Het zal na een paar honder duizend km's ook wel weer ietsje zachter worden.
Het sturen gaat ook weer nauwkeuriger, het is gewoon weer leuker rijden.
Zoals eerder gezegd: ECHT EEN AANRADER!
Voor de schokbrekers heb ik Monroe reflex gekozen, dat is de iets zwaardere dan OEM, ze blijken ook iets dikker van diameter tov de oude en idd zwaarder in gewicht, de demping zal ook iets pittiger zijn dan de standaard OEM's.
Twee tot drie uur arbeid moet je voor de montage rekenen.
PS op veren- en demperprijzen kunt je vaak behoorlijke kortingen krijgen.
Gisteravond nog een extra ritje gemaakt en het is echt een feest, vooral omdat de auto niet meer rolt in de bochten. Dit maakt het rijden weer echt puur plezier. Op het rechte stuk is het allemaal ietsje stugger geworden, maar dat is te verwachten van nieuwe spullen. Het zal na een paar honder duizend km's ook wel weer ietsje zachter worden.
Het sturen gaat ook weer nauwkeuriger, het is gewoon weer leuker rijden.
Zoals eerder gezegd: ECHT EEN AANRADER!
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
www.hbase.nl
voor degenen die het (nog) niet kennen.
voor degenen die het (nog) niet kennen.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- mauclau
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25.06.2007 - 11:51
- Locatie: Weststellingwerf
prima site, maar.........................wat kan ik ermee??Skywalker schreef:www.hbase.nl
voor degenen die het (nog) niet kennen.
kan er niet bestellen, zie er alleen bruto prijzen, vind er geen verder info etc etc.....
Dan nog een vraag voor Skywalker, je zegt dat de achterkant 5cm hoger staat.
Was je auto hiervoor dan zo doorgezakt of is het daadwerkelijk hoger dan normaal? En ziet dat er dan wel een beetje uit?
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
je kunt er de onderdelen opzoeken die bij je auto/kenteken passen en vervolgens met de auto(groot)handel onderhandelen. Verdere info etc etc is volgens mij niet nodig uitgaande van het feit dat je de beschikking over b.v. Vadis hebt.
De auo was waarschijnlijk 2cm ingezakt en met de nieuwe, zwaardere vering 3 cm hoger dan standard dus voor mijn beleving 5cm verschil. Het staat prima, is gemakkelijker om spullen in en uit de kofferbak te halen en stapt makkelijke in en uit. Ik vind het niet bezwaarlijk en het misstaat bepaald niet.
De auo was waarschijnlijk 2cm ingezakt en met de nieuwe, zwaardere vering 3 cm hoger dan standard dus voor mijn beleving 5cm verschil. Het staat prima, is gemakkelijker om spullen in en uit de kofferbak te halen en stapt makkelijke in en uit. Ik vind het niet bezwaarlijk en het misstaat bepaald niet.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
je kunt er de onderdelen opzoeken die bij je auto/kenteken passen en vervolgens met de auto(groot)handel onderhandelen. Verdere info etc etc is volgens mij niet nodig uitgaande van het feit dat je de beschikking over b.v. Vadis hebt.
De auo was waarschijnlijk 2cm ingezakt en met de nieuwe, zwaardere vering 3 cm hoger dan standard dus voor mijn beleving 5cm verschil. Het staat prima, is gemakkelijker om spullen in en uit de kofferbak te halen en stapt makkelijke in en uit. Ik vind het niet bezwaarlijk en het misstaat bepaald niet.
De auo was waarschijnlijk 2cm ingezakt en met de nieuwe, zwaardere vering 3 cm hoger dan standard dus voor mijn beleving 5cm verschil. Het staat prima, is gemakkelijker om spullen in en uit de kofferbak te halen en stapt makkelijke in en uit. Ik vind het niet bezwaarlijk en het misstaat bepaald niet.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,