ik ben in het bezit van een 850 station, waarvan de vloer aan de passagierszijde voor en achter regelmatig blank staat. het is zo goed als zeker dat dit met de overvloedige regenval van de laatste weken te maken heeft. inmiddels ben ik bij een aantal kenners geweest (o.a. enkele volvo-garages) maar niemand kan zeggen hoe en waar het water de auto binnenkomt. als iemand dit probleem of een manier van aanpak kent, hoor ik het graag.
frans van den mosselaar 070-3255132
wateroverlast 850
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik neem eigenlijk aan dat die kenners dit als eerste hebben gecheckt, maar als de regenwaterafvoer verstopt zit, komt het water via je kachelsysteem naar binnenstromen. Als je de kap opent, zie je onder het voorraam links en rechts afvoerkanalen. Deze moeten vrij zijn van troep, zoals blaadjes e.d. Als dit het geval is, zet dan de tuinslang er op en controleer of het water via de gebruikelijke buizen naar onderen stroomt. Het water moet er dus onderaan de motorruimte weer uitstromen. Als er halverwege water uitstroomt, of het water loopt sowieso niet goed door, dan is je afwatering verstopt. Het water zal dan zelf zijn weg wel vinden, en dit gebeurt dan veelal via het interieurfilter. Deze afwaterbuizen zijn relatief eenvoudig te verwijderen en schoon te maken.
Als je een open dakje hebt (fabriek-af) kan het ook zijn dat je afwatering van je dak verstopt zit. Hier heb ik persoonlijk echter geen ervaring mee.
Als je een open dakje hebt (fabriek-af) kan het ook zijn dat je afwatering van je dak verstopt zit. Hier heb ik persoonlijk echter geen ervaring mee.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
De afvoer van de airco loopt langs de linkerkant van de middenconsole. Als deze verstopt is, of los zit, zou je dus water aan de bestuurderskant moeten vinden. Bovendien heb je dan juist veel wateroverlast bij mooi (vooral warm) weer. En ik begreep dat het juist bij stortbuien het geval is. Vandaar dat ik deze afvoer even had uitgesloten als optie.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
-
- Starter
Hoi,
Het zelfde gehad bij 850 '92, aan de rechterkant onder de motorkap zit een rubber wat aansluit op je raam, deze was bij mij losgekomen.
Als je de motorkap op zijn meest verticale stand zet, kan je het rubber iest aan duwen, of er eventueel wat kit tussen spuiten.
Het zelfde gehad bij 850 '92, aan de rechterkant onder de motorkap zit een rubber wat aansluit op je raam, deze was bij mij losgekomen.
Als je de motorkap op zijn meest verticale stand zet, kan je het rubber iest aan duwen, of er eventueel wat kit tussen spuiten.
-
- Starter
Hallo Frans,fvdmosselaar schreef:ik ben in het bezit van een 850 station, waarvan de vloer aan de passagierszijde voor en achter regelmatig blank staat. het is zo goed als zeker dat dit met de overvloedige regenval van de laatste weken te maken heeft. inmiddels ben ik bij een aantal kenners geweest (o.a. enkele volvo-garages) maar niemand kan zeggen hoe en waar het water de auto binnenkomt. als iemand dit probleem of een manier van aanpak kent, hoor ik het graag.
frans van den mosselaar 070-3255132
Heb jarenlang hetzelfde probleem gehad. Heb zelfs een halfjaar zonder vloerbedekking gereden om deze te laten drogen en het probleem te kunnen vinden. Het was uiteindelijk een lekkende voorruit die aan de bovenkant niet goed verlijmd was. De lekkage was nauwelijks waarneembaar, ik kwam er pas achter toen het een keer stortregende en met een zaklantaarn in de auto zat en zag dat er een klein straaltje water langs de binnekant van de raamstijl liep (plastic cover wegnemen!). Ik heb pas dit jaar de voorruit laten vernieuwen, probleem is nu over.
Groet,
Geo 20V
- ren
- 1st Gear member
Hoi Frans, kan me aansluiten bij het bovenstaand verhaal, alleen bij het lekte bij de mijne rechtsonderin.Met kunst en vliegwerk zogenaamd steenslag veroorzaakt ( puntje van lashamer) en voor kosten van eigen risico hele nieuwe vooruit incl.van zg binnenlijst en de lekkage was verholpen ( zelf kost de voorruit kost ± e 500 ) je betaald tenslotte genoeg premie.
Ik heb ook eerst laten afkitten daarna zocht het water een andere weg, het kwam toen bij de binnen verlichting naar binnen tijdens het rijden.
Ik heb ook eerst laten afkitten daarna zocht het water een andere weg, het kwam toen bij de binnen verlichting naar binnen tijdens het rijden.
850 GLT 2.5 20v´93
V40 1.8i 16v G3 ´97
V40 1.9 td 115pk ´04
V40 1.8i 16v G3 ´97
V40 1.9 td 115pk ´04