Mijn ervaringen met een nieuwe S80 D5 Summum GT:
Super reisauto. In vergelijking met bv. een BMW 5 serie valt wel op dat de S80, ondanks z'n comfortabele vering, best wel 'slaat' op korte oneffenheden (richels e.d.) De Geartronic automaat 'snapt' eindelijk de D5 motor: geweldig soepel. Qua uiterlijk vind ik t de mooiste Volvo sedan ooit gebouwd, maar dat is en blijft persoonlijk. Ik vond t een hypermoderne Business Saloon, met veel ruimte.
Thom
Ervaring met nieuwe S80
-
- 2nd Gear member
De S80 Executive die ik gisteren heb mogen sturen (een volledig aangeklede V8 met alles erop en eraan) was een prettige ervaring. De motor die je bijna alleen hoort als je het gaspedaal vol indrukt, krijg je zo'n racecircuit-geluid en de auto schiet naar voren. De adaptive cruisecontrol vond ik vrij aardig werken, evenals dat rode licht op je raam als je maar eens moet beginnen met remmen (was 1x nodig, hoewel ik zelf al wist dat ik moest remmen). De Dynaudio geluidsinstallatie heb ik, als kritische audioliefhebber, aan een flinke luistertest onderworpen. En helaas is net als bij de Dynaudio in de V70 met de HU850 het geluid niet helemaal in orde. Bijna hetzelfde euvel, waarbij ik nu de indruk heb dat de diepere frequenties in het laag onderdrukt worden door filters. De meerbands EQ geeft wel enige bijstuurmogelijkheid, maar kan dit probleem niet geheel corrigeren. Jammer Volvo, jullie bewezen in het verleden dat het wel kan (o.a. HU803).
Net als Thom vind ik de S80 ook de mooiste sedan die Volvo ooit heeft gemaakt. De verhoudingen en belijningen in het ontwerp kloppen 100%. 25 augustus wordt mijn S80 afgeleverd.
Net als Thom vind ik de S80 ook de mooiste sedan die Volvo ooit heeft gemaakt. De verhoudingen en belijningen in het ontwerp kloppen 100%. 25 augustus wordt mijn S80 afgeleverd.
- S80 Executive
- 5th Gear member
Gisteren ook vanuit Rotterdam een stuk meegereden met een S80 van de Doetinchemse dealer. Een D5. Het leek een executive, maar had geen schildjes op de c stijl. Ondanks dat in veel van de bovenstaande reacties het ontwerp de hemel in geprezen wordt, vind ik de achterkant enorm rommelig. Er zitten wat mij betreft net iets te veel horizontale lijnen in. Ook vind ik de schuin weglopende bumberpartij onder de achterlichten ook niet geweldig. Deelt iemand mijn mening?

- Frumpy
- 5th Gear member
Jawel, er is iemand die voor 100% jouw mening deelt. De besparing in hoogte op de achterlichten wordt met kunst- en vliegwerk opgelost in de vorm van wat extra bumper en randjes en kantjes.S80 Executive schreef:Ondanks dat in veel van de bovenstaande reacties het ontwerp de hemel in geprezen wordt, vind ik de achterkant enorm rommelig. Er zitten wat mij betreft net iets te veel horizontale lijnen in. Ook vind ik de schuin weglopende bumberpartij onder de achterlichten ook niet geweldig. Deelt iemand mijn mening?
Ik vind dat dat überhaupt voor bijna alle nieuwe Volvo modellen geldt.

- S80 Executive
- 5th Gear member
Gelukkig Frumpy. De achterbumper van een S60 vind ik bijvoorbeeld veel strakker. Zeker de onderste helft, een mooie rechte lijn.