Verschil tussen Lava Grey en Offblack

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
MartijnP
2nd Gear member

Hi,

Ik heb sinds gisteren m'n nieuwe V50. Rijdt als een zonnetje en is erg mooi. De binnenkant valt me toch wat tegen. Ik heb Offblack interieur besteld icm Offblack leder.. Ik ging er vanuit dat het offblack overeen zou komen met de foto's op de Volvo site maar dit is absoluut niet het geval.

Mijn offblack neigt veel meer naar donkergrijs.. Ben nu even niet in de gelegenheid om foto's te maken maar zal dat snel doen.. En stel dat je dealer een verkeerde interieurkleur levert (leaseauto) wat dan?

Ik hoop het stiekem wel want dit is het zeker niet:
Afbeelding

Dus aan de kenners de vraag: hoe zwart is offblack?
Vorige wagen: Audi A4 1.9TDI (130pk)
Huidige wagen: Volvo V50 2.0D MY08 | Blackstone Solid | Edition II | Edition Plus | Family Line | Interieur Offblack | Leder Offblack | Nordic Light Oak |17"; Zaurak Diamond Cut | Adaptive Bi-Xenon | High-Performance Audio | iPod Connector | Parrot 3100
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

tja ...

mij vind ok ook niet echt ZWART ...

het off-black in m'n pa zen S80 is duidelijk zwarter ..
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

pieter007 schreef:tja ...

bij mijn v50 vind ok ook niet echt ZWART ...

het off-black in m'n pa zen S80 is duidelijk zwarter ..
MartijnP
2nd Gear member

Zo, heb ff snel wat foto's gemaakt.. De lelijkste is met flits dus die geeft een behoorlijk vertekend beeld. Maar je zult het met me eens zijn dat het absoluut niet is wat hier wordt weergegeven:

Volvo site:
Afbeelding

Mijn bolide:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Huidige wagen: Volvo V50 2.0D MY08 | Blackstone Solid | Edition II | Edition Plus | Family Line | Interieur Offblack | Leder Offblack | Nordic Light Oak |17"; Zaurak Diamond Cut | Adaptive Bi-Xenon | High-Performance Audio | iPod Connector | Parrot 3100
Dulcis
1st Gear member

Ik heb ook voor de keuze van offblack leder gestaan en heb het toen verschillende modellen bekeken (2 showrooms). Het klopt dat het inderdaad dat het wat grijs is. ik vind dat persoonlijk wel mooi.

Heb uiteindelijk gekozen voor offblack interieur met quartz leder, heb deze keuze alleen als dala bekleding gezien dus ben heel benieuwd straks in het leer is.
MartijnP
2nd Gear member

Kijk als het idd gewoon wat minder zwart is dan de foto's van volvo doen voorkomen dan is het ok. Maar zou het erg jammer vinden als ik iets anders geleverd heb gekregen dan dat ik besteld heb..

Sorry voor de fotokwaliteit overigens.. Ff snel in 1 minuut gemaakt voordat het donker wordt.. Ik zal dit weekend een mooie fotoshoot doen.. Maar o my god wat rijd dit ding lekker zeg...
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

ik zie ook dat het leder een andere structuur heeft?

allemaal kleine bolletjes persies ?
Summum
6th Gear member

Klopt, ook mijn off black is niet diepzwart. De naam (off-black) zegt het eigenlijk ook al. Naar mijn smaak had het nog iets donkerder mogen zijn, alhoewel de huidige kleur op zich erg goed staat.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
BeePke
3rd Gear member

Mijn nieuwe wagen daarnet van binnen geinspekteerd en zwart is het inderdaad niet, donker-donkergrijs eerder (past goed bij m'n Titanium Grey exterieur).
Wat ik wel vond is dat het leer van de achterzetels niet zo mooi valt, te veel kreuken en ook de kopsteunen vind ik niet echt goed gedaan (leer zweeft ipv mooi aan te sluiten op steun), maar ik ben hier aan het vitten zeker...?
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
Gast

Zoek het even op in het engelse woordenboek.
Off black = antracietkleurig
Als je puur zwart wilt hebben, moet je black bestellen (wat volgens mij niet leverbaar is).
MartijnP
2nd Gear member

Een beetje kritisch zijn mag best toch.. Ik heb de auto op papier besteld simpelweg omdat de auto nog niet te bezichtigen was. Je gaat dan af op de foto's in de folder en de website.. Nu wil ik alleen maar aangeven dat deze kleuren niet overeenkomen. Natuurlijk is off-black niet zwart-zwart maar het zou er tegenaan moeten liggen. Echter ligt in mijn beleving offblack meer richting donkergrijs..

De buitenkant is fenomenaal maar over de afwerking van de binnenkant ben ik minder te spreken (al ben ik misschien verwend als ex-audi rijder)..
BeePke
3rd Gear member

Wat zijn je bemerkingen op afwerking interieur?

Btw: Audi heeft betere afwerking dan Volvo, da's geweten!
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
MartijnP
2nd Gear member

Ik zal als de tijd het toestaat een wat uitvoeriger mening geven over het interieur.. Maar even in t kort: Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het interieur niet in verhouding met de rest van de auto. Het geluid klinkt enorm goed, de zetels zitten voortreffelijk, de adaptieve xenon is werelds en het rijgedrag is geweldig!!! En ben met de 2.0d nog niet eens boven de 3000 toeren geweest (<200km) :)

Had graag het zwart gehad van de volvo site (v50, interieur, console) Dat geeft een veel sjiekere uitstraling, het gebruikte kunsstof van het dashboard is niet meer van deze tijd... Straalt goedkoop plastic uit, die strucuur is te grof... Allemaal mijn mening!! :) Hout is erg mooi (icm zwart) maar dat is t net niet..

Anyway, ik ben reuze blij, maar niet helemaal met het interieur
Gast

Moet je eventjes proberen (kan tegenwoordig makkelijk via Internet, met de verschillende car configurators) om een Audi A3 of A4, een BMW 1 serie of 3 serie, naast jouw auto te zetten. Gegarandeerd dat je zo een paar duizend euro duurder uit bent.
Voor wat betreft kleur van het interieur.
Ik kan me best wel voorstellen dat je graag zwart wil (zou ik ook mooi vinden) - echter is niet verkrijgbaar bij Volvo. Off Black is toch echt donker grijs.
Wellicht dat de teleurstelling voortkomt uit communicatiestoornis tussen jou en de dealer.
MartijnP
2nd Gear member

I know! :) Nee, geen communicatiestoornis, meer een verschil tussen alles wat ooit gedrukt is op volvo folders (ook de accesoirelijst) en de werkelijkheid..
bas80
1st Gear member

In de eerste plaats gefeliciteerd met je auto.
Zelf krijg ik mijn V50 komende woensdag (als het goed is) en kon hem een paar dagen geleden ook bekijken. Ik krijg dezelfde interieurcombinatie die jij nu hebt (off-black en light oak). Het viel mij ook al op dat het interieur donkergrijs is en inderdaad niet zo donker (zwart) overkomt als in de folder. Wat dat betreft fijn om die ervaring te kunnen delen. Ik ben van mening (net als sommigen van jullie) dat het echter enigszins misleidend overkomt (ik verwachtte net als jullie ook een 'zwarter' interieur te aanschouwen in het echt). Aan de andere kant is het wel mooi (vind ik althans) dus ga ik er geen punt van maken.
Volvo S70 2.5D 1999
Volvo 440 CVT 1995
Volvo V70 2.5D 1999
Volvo V40 2.0 1996
Volvo S80 2.5D DTI Aut. 1999
Volvo V50 D5 GearTronic
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”