spiegelkappen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Billy Road
4th Gear member

Vanmorgen schade gereden, helaas.....niet mijn schuld gelukkig, bumper/mistlampen moeten vervangen worden. Wil nu ook mijn spiegelkappen en motorkap laten spuiten, maar hoe verwijder ik de spiegelkappen? Iemand een tip?
";Life in the fast lane";

S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
steven460
5th Gear member
Contacteer:

spiegel met 80 tegen een paaltje klappen zoals ik onlangs gedaan heb werkt super :D !
zitten heel wat plastic haakjes aan de binnenkant, met een lineal of schroevendraaien om aanduwen terwijl je trekt aan de spiegel kap denk ik.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Billy Road
4th Gear member

eeeeeh.....

tommytommy
4th Gear member

Idd voorzichtig eruit wippen. Zullen wel pootjes afbreken...misschien eerst een fohn erop??

Je schade zal zijn..spiegelkap in kleur (kan je zo kopen bij de volvo) voor 100e ofzo, bumper met mistlampen ga je zo 2000e voor krijgen incl montage kosten etc etc. geef je je dealer 10%...steek je het geld in je zak

Als je nu je auto wilt vernieuwen is het je natuurlijk je kans...het gaat minder kosten dan allemaal oude-nieuwe onderdelen van de dealer.

Het huidige model is best ook nog heel OK...maar met zicht op de toekomst...:-)

Model 2005 bumper op markplaats bijelkaar 200e, spuitwerk 250e, zoek je een paar kleine spiegels voor ca 300e, 2x kapje spuiten 50e, laat je lekker meteen die grijze strips spuiten voro 350e...zit je op 1150euro

hou je genoeg over voor een setje heldere koplampen...
Billy Road
4th Gear member

vlgs. mij wordt het tegenwoordig rechtstreeks met de schadehersteller verrekend, om leuren te voorkomen.....

wat zijn kosten voor spuiten motor- en spiegelkappen ongeveer (schuren an spuiten in mica kleur)?

sjappi
2nd Gear member

Ik heb nog een volledige voorbumper incl grill en mistlichten te koop. Mocht je interesse hebben moet je maar een mailtje sturen.
tommytommy
4th Gear member

Nee dat is niet zo...gewoon vragen wat het kost voor taxatie. In ieder geval nooit meer dan 10% betalen. Dat is de max. Ook bij de dealer. Zo niet...andere dealer :-)

Ik denk dat je auto wel iets verder van de 3k zit als ik het zo zie.

Je bumper is stuk...je schermen...denk dat je ook pitten op je motorkap hebt....je velg is gewoon afgescheven. Die gaat straks witte plekken krijgen. Verder is dat met die draagarm ook niet leuk..misschien je lampen ook beschadigd?

Dan zal de onderkant wel bekeken moeten worden...en je moet rekening houden dat het best veel geld kost om alles in elkaar te laten zetten....ookal doe je dit zelf.

Mijn auto staat nu bij de taxatie..voor 2 schades buiten mijn schuld om...en m`n vriendin is vorige week aangereden..gisteren taxatie gedaan....dus ben een expert nu...jammer genoeg.

PS spiegelkap spuiten kost 30e ex btw...bij www.autoschade-direkt.nl
Billy Road
4th Gear member

Kun jij me uitleggen hoe dat zit met die 10%? Even via PM misschien?
Ik geef schade door aan mijn verzekeraar en die regelt verder alles met de tegenpartij, ik heb daar geen zeggenschap meer in...

tommytommy
4th Gear member

Billy zal het hier posten..wellicht handig voor andere mensen ook.

Je bent gedupeerd. Iemand heeft je aangereden.

Jullie hebben allebij een schade formulier getekend..die neem je naar huis en vul je thuis even de achterkant in. Staat ook een schadebdrag..zou ik op 3000-4000 zetten als ik jou was. (ruime schatting, niet bindend)

Vervolgens stuur jij z.s.m. dit formulier naar je tussenpersoon of verzekeraar. (dit heeft de dader van je schade ook gedaan)

Je verzekeraar of tussenpersoon belt je wel even..en vervolgens krijg je een brief in de bus dat je een nummer moet bellen om een datum-plaats te melden voor een taxatie. Dus hiervoor moet je even een afspraak maken bij je garage. (daarna bel je dat taxatie buro dus)

Dan komen ze naar je auto kijken op die bewuste dag, en gaat de garage laten zien wat er slechter is geworden aan je auto. Dat is dus ook steenslag op je motorkap...als dat daarvan is.

De dealer zal 10% vragen van het taxatie bedrag, dit is als je hem daar niet laat maken. Als je dit wel doet..zou ik geen 10% betalen als ik jou was.

Ik zou alleen de functionele delen laten maken..verder koop je gewoon een bumper op marktplaats...wat ik eerder melde..als je het goed wilt doen pak je nu je kans om weer een nieuwere auto te rijden.

Hou wel rekening met dat je wel moet kunnen boren..schroeven...slijpen..en creatief moet zijn. Als je daar zin in hebt...is het je kans. En steek je nog 2 ruggen in je zak daarnaast.
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Ik heb met mijn vorige Volvo S70 eens een scooter in mijn linker voorscherm gehad.

Taxatie bij een door de verzekeringsmaatschappij aangewezen schadebedrijf laten doen. Kwam toen uit op ongeveer 1.500 euro. Ik heb toen bij een ander schadebedrijf gevraagd wat het zou kosten om de boel te repareren. Overeen gekomen dat ik zelf voor de onderdelen zou zorgen en dat zij deze zouden monteren en spuiten. Bij het halen van de onderdelen bij de dealer zelfs nog 20% korting gekregen. Heb daar toen iets van 400 euro aan overgehouden.

Het volledige schadebedrag is destijds, zonder inhoudingen of iets dergelijks, gewoon aan mij uitbetaald.

Succes!!
sjappi
2nd Gear member

En die 10% lijkt mij sterk overdreven voor een offerte op te laten maken. Toen ik schade had aan mijn S40 is de offerte (met nieuwe onderdelen) gratis gemaakt en heb ik het geld gestort gekregen via mijn verzekering.
tommytommy
4th Gear member

Sjappi dat is wel zo in Nederland....wij betalen toch overal te veel voor.

Bij de Fiat afgelopen week betaalde ik een vast bedrag voor taxatie ontvangst en analyse..was 78e en de schade was 800-1000e.

De Volvo deed het voor 10%...wat normaal is hier. En mijn eigen garage waar uiteindlijk ik hem uiteindelijk laat taxeren doet het gratis....dat is natuurlijk ook niet normaal. Kom er vaker...vandaar.

Gr Tommy
Billy Road
4th Gear member

Zijn jullie dan ook all risk verzekerd? Centraal beheer regelt alles voor mij, ik breng de auto weg en haal hem weer op, that's all. Krijg zelf geen geld op mijn rekening gestort...ze claimen alles bij de tegenpartij en beneden de 2500 euro komt er geen schade expert bij....

Ik ga uiteraard wel samen met de hersteller een schaderapport opstellen......

tommytommy
4th Gear member

Yep allrisk..

Afzeggen...gewoon een afspaak maken voor taxatie...betaal je die 10% aan de volvo dealer en cashen maar. Geld gaat altijd eerst naar je eigen rekening.

Koop je alles op marktplaats en laat je de rest spuiten in Delft (kost 1/3 dan bij de Volvo)

En 2 ruggen over voor een extra vakantie..

Natuurlijk moet je het zelf weten...ik denk dat als je geld over had dat je wel een nieuwere S60 had...dus regel het gewoon zelf.

Ik zou even bellen...en aangeven dat je nog niet weet waar je het laat maken...is je goed recht...vandaar die 10% die je aan je dealer betaald dan.
Billy Road
4th Gear member

Ik wil gewoon nieuw spul erop en alles netjes.....hoef de verzekering niet te "flessen"....ik begrijp nu waarom die premies zo hoog liggen....begrijp me goed ik ben geen dief van eigen portemonnee, laat motorkap en spiegelkappen wel meespuiten maar op die manier geld "verdienen" is niet mijn ding...

sjappi
2nd Gear member

Billy Road schreef:Ik wil gewoon nieuw spul erop en alles netjes.....hoef de verzekering niet te "flessen"....ik begrijp nu waarom die premies zo hoog liggen....begrijp me goed ik ben geen dief van eigen portemonnee, laat motorkap en spiegelkappen wel meespuiten maar op die manier geld "verdienen" is niet mijn ding...
Beetje laat antwoord maar ik snap niet goed wat hieraan flessen is?
Voor een gelijke schade worden jij en ik gelijk uitbetaald, dus voor de verzekering is er geen verschil.
Ik recycleer daarentegen stukken en jij gebruikt nieuwe onderdelen.
euerw
5th Gear member

flessen= oplichten, denk dat idd niet uitmaakt of ze het aan de garage of eigenaar van de auto betalen. premie`s zijn om hele andere redenen zo duur.
sjappi
2nd Gear member

euerw schreef:flessen= oplichten, belazeren
zover was ik al.. Maar wat is daar oplichten/belazeren aan?
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Billy Road schreef:Ik wil gewoon nieuw spul erop en alles netjes.....hoef de verzekering niet te "flessen"....ik begrijp nu waarom die premies zo hoog liggen....begrijp me goed ik ben geen dief van eigen portemonnee, laat motorkap en spiegelkappen wel meespuiten maar op die manier geld "verdienen" is niet mijn ding...
Als je dit al onder oplichten gaat scharen...??? :?
(Ik heb niet de indruk dat Tommy de boel wil belazeren, maar brengt het misschien iets ongenuanceerd)

Je kunt natuurlijk gewoon de weg van de minste weerstand kiezen en gewoon de procedure van de verzekeringsmaatschappij volgen. Je gaat dan naar het door de verzekeringsmaatschappij aangewezen schadeherstelbedrijf, laat daar de schade taxeren en tevens repareren. Deze hebben onderling afspraken gemaakt en zullen hier beide hun voordeel aan hebben. Voordeel voor de verzekerde is dat zij verder weinig omkijken hebben naar het schadeherstel en hier dus gemak van hebben.

Je kunt natuurlijk ook gewoon officieel je schade laten taxeren en ervoor kiezen de schade uit te laten betalen. Dan kan zelf de keuze maken waar je je schade laat herstellen. Hebben de kleine schadeherstelbedrijven tenminste ook nog een boterham en die zullen zeker hun best doen om de klant tevreden te stellen, en doen dit vaak nog goedkoper ook.

Tevens, zoals al aangegeven, kun je er ook voor kiezen om tweedehands onderdelen te monteren. Wel zo milieuvriendelijk en maakt uiteindelijk in kwaliteit weinig uit. De onderdelen die aan je eigen auto zijn "gesneuveld" waren immers ook niet nieuw meer!?!?! Bovendien zijn er maatschappijen die de optie bieden om te kiezen voor herstel met gebruikte onderdelen, waarbij de premie tevens lager is.

Voordeel om zelf even de moeite te nemen om te kijken of er goedkopere opties zijn om de schade te laten herstellen is dat je van de over gebleven euro's meteen het, eventuele, verschil in premie (door verlies van no-claimkorting) iets hebt gecompenseerd!!!

Ik denk dat de prijzen van de premies inderdaad door andere oorzaken omhoog schieten. Neem bijvoorbeeld onze criminele medemens die niet met hun handen van andermans eigendommen af kunnen blijven!! Bovendien kunnen de grote jongens onder de schadeherstellers hun prijzen langzaamaan omhoog schroeven. Ze hebben de verzekeringsmaatschappij immers toch al als klant!! Zo gaan de premies wel omhoog...

Naar mijn mening gaat het hier meer om respect voor de mening of (koop)gedrag van de ander, in plaats van grof te stellen dat een ander de boel zou "flessen"!!
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”