Na 30000 km zonder problemen komen de eerste problemen naar voren
1° na het stoppen en achterwaarts te beginnen rijden een licht gekraak aan de vooras, volgens volvo dealer speling op de rechter cardan ( aandrijfas)
2° een gepiep in de motor als men de gaspedaal induwt tussen de 1800 en 2200 toeren , volvo dealer weet het nog niet direct heeft wel een lekje gezien boven het kleppendeksel (plastieken bakje) dichten dienen te worden vervangen naar schijnt een veelvoorkomende fout bij de 2liter diesel.
3° handgrepen binnen loskomende verf ,dealer gaat de grepen vervangen
4° gerammel van het rolluik met paraplubak, zit in het rolluik dealer gaat het volledig vervangen
5° zoals velen het hier al over hebben gehad het beruchte windgeruis, dealer gaat het volledig nakijken om het volledig te minimaliseren
algemeen: voor een auto van 18 maanden lijkt me dit wel overdreven van tekortkomingen, je betaald er toch een aanzienelijke som geld voor.
Gelukkig is er een goede bereidheid van de dealer om dit allemaal in orde te brengen.
Volvo for life dat week ik nog niet zenne.( veel plastiek tegenwoordig)
kennen er nog sommige onder ons deze problemen laat het maar weten
V50 MY 06 Problemen
-
- 1st Gear member
Eindelijk, deze dinsdag was het zo ver wagen binnen voor de hierbovenvermelde herstelling, enkel de cardan en olieklepdeksel werden hersteld, gepiep motor weten ze niet wat het is , deurgrepen zitten nog in nabestelling, Gisteravond wagen opgetakeld wegens olielek aan cardan en versnellingsbak ( oliedichting geschonden bij het vervangen van cardan , terug olielek aan kleppendeksel) Dus met andere woorden er werd niets opgelost en een heel pak vervelling erbij. Vertrouwen in dealer is ondertussen ook verdwenen dus voor mij kan het dit weekend al niet meer stuk.
- xc90t6
- 4th Gear member
- Contacteer:
dit hebik dus nooit met mijn dealer of met mijn volvo. Hoe komt 't?
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
-
- 1st Gear member
ik hoop dat het volgende week allemaal opgelost word, Moet zeggen ik rij nu met een vervangwagen nen zaffira, al je uwen volvo niet hebt dan weet je al rap welk comfort je meer hebt ten opzichte van een ander type wagen.
-
- 1st Gear member
Deze avond onze V50 terug weest afhalen bij den dealer , wat is dat terug een lekker gevoel om er terug mee te mogen rijden. Moet zeggen deze keer waren al de punten vervangen behalve het gepiep in de motor, dealer moet groen licht krijgen om de turbo te vervangen nadat de volvo expert het gepiep gehoord heeft na een testrit.
Het zal dan nog allemaal in orde komen.
Het zal dan nog allemaal in orde komen.