S40 slaat af op LPG

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

dan is het ook niet de pomp.
als die stuk is en zou nog een beetje draaien, lijkt dat op een (schrapend) motorje dat niet op toeren wil komen, en steeds opnieuw probeert.
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

Eric S40 schreef:@Reimerink: weet je toevallig nog wat het vervangen van de pomp koste?
ik heb de rekening niet gezien, maar het zou 700 euro'tjes gekost hebben
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

rond de € 700,- euro kreeg ik ook te horen als richtprijs voor het vervangen van de pomp. Ik scheen er op tijd bij te zijn en kon het met een revisie af. € 350,-, waarvan het meeste uurloon. tevens het advies de pomp om de 3 a 4 jaar te laten reviceren, want 6 jaar was ongeveer de normale levensduur werd mij verteld. :)
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Rob Bakker schreef: 6 jaar was ongeveer de normale levensduur werd mij verteld. :)
écht niet, wie heeft je dat wijsgemaakt?.
ik ben zelf al aan m'n 4é bezig sinds 5 jaar en 1 maand.
en ik ben écht niet de enige.
Gebruikersavatar
Eric S40
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 08.08.2006 - 15:54
Locatie: Rotterdam

Heb inmiddels weer een aantal 100den km gereden met werkende pomp. Heb geen idee of hij het binnenkort alsnog gaat begeven, maar dat merk ik vanzelf wel...

@ Rob: heb je enig idee wanneer er gereviseerd wordt en wanneer de pomp vervangen dient te worden? Vastgelopen pomp vervangen, slecht lopende pomp reviseren?

@ Ludo: 4 pompen?! Is het nog wel rendabel om op LPG te rijden?

Heb ook nog zitten denken dat als ik toch de pomp moet laten vervangen het wellicht interessant is om een ringtank te laten plaatsen in plaats van een cilindertank. Heeft iemand enig idee wat zoiets kost?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Eric S40 schreef:@ Ludo: 4 pompen?! Is het nog wel rendabel om op LPG te rijden?
eenmaal heeft het me 420 euro gekost.
de rest garantie. :wink:

pomp revisie betekent dat de pomp van nieuwe olie word voorzien.
een ingreep van 1,5 á 2 uur. (zorgen dat de tank leeg is)

ik schat dat je op 1000 á 1200 euro mag rekenen als je naar een ringtank wil.
Annie mg
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 22.03.2007 - 17:14
Locatie: Dordrecht

Eric S40 schreef: Heeft iemand enig idee wat zoiets kost?
Gewoon ff rondbellen bij de specialisten. Kan zeker in poen schelen.

Greetz Marco
Gebruikersavatar
Stephan van Pelt
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:46
Locatie: Dongen, Noord brabant

Beste,

ik heb dit probleem ook gehad met mijn 460, bij mij was het "gelukkig " een geoxideerde zekering van de LPG instalatie.....
2 maanden zonder problemen kunnen rijden en begon het weer... voor zekerheid regeleenheid lpg doorgesoldeerd en niets nada nopa problemen meer gehad... :)
- Honda Civic 1.5 1986
- Skoda Favorit 1.3 1992
- Peugeot 206 1.6 ( Lease ) 2000
- Ford Escort Clipper 1.6 16V 1996

Huidig Vehicle :)
- Volvo 460 1.8 LPG G3, Kleurnummer 323-22
- 15 inch lichtmetalen velgen
- Parrot CK3100 Bleutooth carkit
- 273.000 KM.
Gebruikersavatar
Eric S40
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 08.08.2006 - 15:54
Locatie: Rotterdam

Stephan,

Had jij ook een tikkend geluid uit de tank?

Bij mij deed de pomp het weer de ochtend nadat ik met contactspray in het zekeringenkastje ben beziggeweest. Kan natuurlijk toeval zijn, maar als ik jou over geoxideerde zekeringen hoor...
Gebruikersavatar
lucardie lpg
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
Locatie: zuid-holland

Eric S40 schreef:Vanmiddag langsgeweest bij de LPG specialist. Waarschijnlijk is toch de pomp kapot, waarbij wel de diagnose is gesteld zonder de auto echt te zien (ze waren nogal druk). De prijs die genoemd werd voor vervangen van de pomp is 700 euro, waar ik nogal van schrok! Kan iemand uit ervaring zeggen of dit een reeele prijs is?
Dat is een reeele prijs, maar vooraf kun je de rode dikke draad in de appendagekast t.o.v.massa meten die moet als de motor draait met de
schakelaar op lpg met knipperend groen lampje ( benzinestart)
12 volt zijn ( meten met event. grote gebruiker bv 55 watt lamp)
Geen spanning , of af en toe: zekering bij accu 15 A ( 3e) en/of 5 polig relais nakijken/ vervangen.
Wel spanning: blauw draadje even aan massa leggen, kijken of pomp dan opstart ; geen resultaat : Pomp defect

Ook kan pomp een te lage druk leveren, dit is uit te lezen met LPI software
Gebruikersavatar
Eric S40
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 08.08.2006 - 15:54
Locatie: Rotterdam

Gelukkig heb ik tot nu toe geen problemen meer gehad met de lpg installatie. Even afkloppen op een stuk blank hout :) Zolang de pomp het weer doet blijf ik er af!
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”