dan is het ook niet de pomp.
als die stuk is en zou nog een beetje draaien, lijkt dat op een (schrapend) motorje dat niet op toeren wil komen, en steeds opnieuw probeert.
S40 slaat af op LPG
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
ik heb de rekening niet gezien, maar het zou 700 euro'tjes gekost hebbenEric S40 schreef:@Reimerink: weet je toevallig nog wat het vervangen van de pomp koste?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
rond de € 700,- euro kreeg ik ook te horen als richtprijs voor het vervangen van de pomp. Ik scheen er op tijd bij te zijn en kon het met een revisie af. € 350,-, waarvan het meeste uurloon. tevens het advies de pomp om de 3 a 4 jaar te laten reviceren, want 6 jaar was ongeveer de normale levensduur werd mij verteld. 

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Eric S40
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 08.08.2006 - 15:54
- Locatie: Rotterdam
Heb inmiddels weer een aantal 100den km gereden met werkende pomp. Heb geen idee of hij het binnenkort alsnog gaat begeven, maar dat merk ik vanzelf wel...
@ Rob: heb je enig idee wanneer er gereviseerd wordt en wanneer de pomp vervangen dient te worden? Vastgelopen pomp vervangen, slecht lopende pomp reviseren?
@ Ludo: 4 pompen?! Is het nog wel rendabel om op LPG te rijden?
Heb ook nog zitten denken dat als ik toch de pomp moet laten vervangen het wellicht interessant is om een ringtank te laten plaatsen in plaats van een cilindertank. Heeft iemand enig idee wat zoiets kost?
@ Rob: heb je enig idee wanneer er gereviseerd wordt en wanneer de pomp vervangen dient te worden? Vastgelopen pomp vervangen, slecht lopende pomp reviseren?
@ Ludo: 4 pompen?! Is het nog wel rendabel om op LPG te rijden?
Heb ook nog zitten denken dat als ik toch de pomp moet laten vervangen het wellicht interessant is om een ringtank te laten plaatsen in plaats van een cilindertank. Heeft iemand enig idee wat zoiets kost?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
eenmaal heeft het me 420 euro gekost.Eric S40 schreef:@ Ludo: 4 pompen?! Is het nog wel rendabel om op LPG te rijden?
de rest garantie.
pomp revisie betekent dat de pomp van nieuwe olie word voorzien.
een ingreep van 1,5 á 2 uur. (zorgen dat de tank leeg is)
ik schat dat je op 1000 á 1200 euro mag rekenen als je naar een ringtank wil.
- Stephan van Pelt
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:46
- Locatie: Dongen, Noord brabant
Beste,
ik heb dit probleem ook gehad met mijn 460, bij mij was het "gelukkig " een geoxideerde zekering van de LPG instalatie.....
2 maanden zonder problemen kunnen rijden en begon het weer... voor zekerheid regeleenheid lpg doorgesoldeerd en niets nada nopa problemen meer gehad...
ik heb dit probleem ook gehad met mijn 460, bij mij was het "gelukkig " een geoxideerde zekering van de LPG instalatie.....
2 maanden zonder problemen kunnen rijden en begon het weer... voor zekerheid regeleenheid lpg doorgesoldeerd en niets nada nopa problemen meer gehad...

- Honda Civic 1.5 1986
- Skoda Favorit 1.3 1992
- Peugeot 206 1.6 ( Lease ) 2000
- Ford Escort Clipper 1.6 16V 1996
Huidig Vehicle
- Volvo 460 1.8 LPG G3, Kleurnummer 323-22
- 15 inch lichtmetalen velgen
- Parrot CK3100 Bleutooth carkit
- 273.000 KM.
- Skoda Favorit 1.3 1992
- Peugeot 206 1.6 ( Lease ) 2000
- Ford Escort Clipper 1.6 16V 1996
Huidig Vehicle

- Volvo 460 1.8 LPG G3, Kleurnummer 323-22
- 15 inch lichtmetalen velgen
- Parrot CK3100 Bleutooth carkit
- 273.000 KM.
- Eric S40
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 08.08.2006 - 15:54
- Locatie: Rotterdam
Stephan,
Had jij ook een tikkend geluid uit de tank?
Bij mij deed de pomp het weer de ochtend nadat ik met contactspray in het zekeringenkastje ben beziggeweest. Kan natuurlijk toeval zijn, maar als ik jou over geoxideerde zekeringen hoor...
Had jij ook een tikkend geluid uit de tank?
Bij mij deed de pomp het weer de ochtend nadat ik met contactspray in het zekeringenkastje ben beziggeweest. Kan natuurlijk toeval zijn, maar als ik jou over geoxideerde zekeringen hoor...
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
- Locatie: zuid-holland
Dat is een reeele prijs, maar vooraf kun je de rode dikke draad in de appendagekast t.o.v.massa meten die moet als de motor draait met deEric S40 schreef:Vanmiddag langsgeweest bij de LPG specialist. Waarschijnlijk is toch de pomp kapot, waarbij wel de diagnose is gesteld zonder de auto echt te zien (ze waren nogal druk). De prijs die genoemd werd voor vervangen van de pomp is 700 euro, waar ik nogal van schrok! Kan iemand uit ervaring zeggen of dit een reeele prijs is?
schakelaar op lpg met knipperend groen lampje ( benzinestart)
12 volt zijn ( meten met event. grote gebruiker bv 55 watt lamp)
Geen spanning , of af en toe: zekering bij accu 15 A ( 3e) en/of 5 polig relais nakijken/ vervangen.
Wel spanning: blauw draadje even aan massa leggen, kijken of pomp dan opstart ; geen resultaat : Pomp defect
Ook kan pomp een te lage druk leveren, dit is uit te lezen met LPI software