Hoi,
gisteren heeft mijn S80 T6 een kleine beurt gehad bij mijn garage (geen volvo dealer)
Ben zeer tevreden over deze garage, het betreft een Bosch service centrum met zeer schappelijke tarieven (lees : stukken goedkoper en mogelijk nog hogere kwaliteit / klantvriendelijkheid van een dealer).
Echter gisteravond toen ik de rekening nog even bekeek bleek dat ze 27.50 (ex BTW) voor het resetten van het service lampje in rekening hebben gebracht. (dit was natuurlijk de reden dat ik naar de garage ging, dat is je "trigger" voor onderhoud).
Ligt het nu aan mij of is dat een beetje veel? Ik zelf vindt het eigenlijk geheel buiten proportie en denk zelfs dat het gewoon in de kosten van de beurt hoort te zitten....
gr maurice
Uiteraard ga ik nog even langs om hier bij een kop koffie over te babbelen (en ben ervan overtuigd dat we dit oplossen) maar wil graag wat meningen van jullie (kenners!!) weten.
kosten reset boordcomp bij kleine beurt
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Je garage is mogelijk naar een volvo dealer geweest om het te resetten.
Resetten kan ook op andere manieren volgens vele forumers, gebruik de zoekfunctie maar eens.
Resetten kan ook op andere manieren volgens vele forumers, gebruik de zoekfunctie maar eens.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- mauclau
- 2nd Gear member
Hoi,Skywalker schreef:Je garage is mogelijk naar een volvo dealer geweest om het te resetten.
dank voor je reply, maar de garage is niet naar de Volvo dealer geweest, resetten kunnen ze zelf (Bosch service center met voor alle auto's passende stekkers en bijbehorende software. Hij heeft het zelfs nog laten zien)
Thanks voor tip over zelf resetten, ik ga even op zoek...
maurice
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
je kunt het ook zeer eenvoudig zelf met de dagteller.
scheelt je veel geld.
scheelt je veel geld.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
:shock: Het is inderdaad allemaal wat dat iemand voor zijn dienstverlening zomaar geld durft te vragen
Volvo for life
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Hier staat het duidelijk (als je een beetje Duits kan lezen):
http://www.miketdi.de/faq/80/srl_neu.htm
http://www.miketdi.de/faq/80/srl_neu.htm
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- mauclau
- 2nd Gear member
Kijk, eindelijk heb ik ook eens 1 van de beroemde "bart simpson"reply's.....bart simpson schreef::shock: Het is inderdaad allemaal wat dat iemand voor zijn dienstverlening zomaar geld durft te vragen
"Mag ik een half knip wit van U bakker"
Natuurlijk mijnheer, dat is dan 18 euro"
Het is wat, dat iemand voor zijn dienstverlening zomaar geld durft te vragen.......................
Keep up the spirit simpson! Van jou kunnen we er meer gebruiken....
-
- 3rd Gear member
schandalig... ik doe samen met m'n maat m'n onderhoud zelf aan m'n v40
voor het service lampje te resetten ben ik ff naar de volvo dealer gereden, ik heb gewoon de mecanicien 5 euro "drinkgeld" moeten geven van de uitbater
voor het service lampje te resetten ben ik ff naar de volvo dealer gereden, ik heb gewoon de mecanicien 5 euro "drinkgeld" moeten geven van de uitbater

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Vraag me af wat jij voor werk doet en als het iets van dienstverlening is wat iemand ervoor betalen mag
Volvo for life
- mauclau
- 2nd Gear member
Duidelijk een reply van onvermogen, geen antwoord beschikbaar op mijn reply na jouw opening..bart simpson schreef:Vraag me af wat jij voor werk doet en als het iets van dienstverlening is wat iemand ervoor betalen mag
Doel bereikt..........
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
tuurlijk johmauclau schreef:Duidelijk een reply van onvermogen, geen antwoord beschikbaar op mijn reply na jouw opening..bart simpson schreef:Vraag me af wat jij voor werk doet en als het iets van dienstverlening is wat iemand ervoor betalen mag
Doel bereikt..........
- Billy Road
- 4th Gear member
Ook mijn ervaring is helaas dat wanneer de dealer naar de computer grijpt de tarieven buitenproportioneel zijn...
Elke keer als ze inloggen in de centrale computer gaat de teller flink lopen...
helaas
helaas
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
- mauclau
- 2nd Gear member
Goed om te zien (nou ja, eigenlijk niet) dat meerdere mijn "probleem" herkennen.Billy Road schreef:Ook mijn ervaring is helaas dat wanneer de dealer naar de computer grijpt de tarieven buitenproportioneel zijn...
helaas
Geld verdienen is 1 (niks mis mee, moeten we allemaal, toch Bart?), iemand een oor aan naaien is 2.
Zoals gezegd, ik kom er wel uit met hem, ben zeer tevreden over zijn service en zijn kwaliteit en prijs (behalve dit akkefietje dan) dus ben er van overtuigd dat het goed komt.
- V70ORD5
- 4th Gear member
Lieve forumers,
Het kan ook heel goed, leuk en aardig hoor......
Afgelopen zaterdag kreeg ik de melding dat het remsysteem service nodig had. En de melding was met een simpel "resetje" niet weg te krijgen
Omdat ik die dag nog dik 400km voor de boeg had toch eerst ff bij de Volvo dealer langs.
Hup de kar naar binnen gereden, aan de computer, uitlezen, motorkap open eneven aan wat stekkers prutsten en dingetjes controleren. Het magazijn in om te kijken naar reserve onderdelen (die waren er helaas niet maar zijn nu in bestelling)
En een nog even een reset gedaan...... melding blijft wonderbaarlijk weg.
Mijnheer goede reis en tot ziens.
Halfje knip wit voor 0,0 euro. Het lijkt mijn slager wel, krijg ik ook altijd een paar droge worstjes of rolletje leverworst gratis.
=D> =D> Het kan dus ook echt heel goed!
Afgelopen zaterdag kreeg ik de melding dat het remsysteem service nodig had. En de melding was met een simpel "resetje" niet weg te krijgen
Omdat ik die dag nog dik 400km voor de boeg had toch eerst ff bij de Volvo dealer langs.
Hup de kar naar binnen gereden, aan de computer, uitlezen, motorkap open eneven aan wat stekkers prutsten en dingetjes controleren. Het magazijn in om te kijken naar reserve onderdelen (die waren er helaas niet maar zijn nu in bestelling)
Halfje knip wit voor 0,0 euro. Het lijkt mijn slager wel, krijg ik ook altijd een paar droge worstjes of rolletje leverworst gratis.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
- mauclau
- 2nd Gear member
Hulde! je ziet, de uitzondering bevestigt de regel! Of was het nu andersom :?V70ORD5 schreef:Lieve forumers,
Hebben wij dezelfde slager trouwens? Krijg ook altijd een plakje zelf gemaakte leverworst..........heerlijk!

Ongelofelijk, dat ze naast de beurt daar nog geld voor durven vragen.
Ik vind het echt geld klopperij.
Heeft niks meer te maken met reële vergoedingen voor dienstverlening.
Je zou bijna denken dat je het met een Volvo-dealer van doen had.
Hier gratis om zelf te doen.
Servicelampje resetten, modeljaren -2001
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto.
Het lampje blijft gedurende 120 seconden branden wanneer het contact wordt ingeschakeld.
Opmerking! Indien het lampje knippert, kan dit zijn omdat één van de onderhoudsparameters niet geprogrammeerd is.
Ga als volgt te werk om het servicelampje te resetten:
-Contactstand I
-Druk de resetknop voor de dagteller in en houdt deze ingedrukt
-Contactstand II
-Het servicelampje begint met knipperen wanneer de reset-knop voor de dagteller 10 seconden is ingedrukt
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 5 seconden los.
Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 5 seconden wordt losgelaten, is het controlelampje niet gereset. Het controlelampje houdt dan wel op met knipperen.
Servicelampje resetten, modeljaren 2002-
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto. Het tekstbericht wordt 120 seconden getoond elke keer dat het contact wordt ingeschakeld.
-Contactstand I
-Contactstand II.
Opmerking! Draai de sleutel in stand II binnen 2 seconden.
-Houd de resetknop voor de dagteller ingedrukt tot de oorspronkelijke waarde weer is ingesteld.
Opmerking! Bij alle voertuigen vanaf het 2003 modeljaar gaat er een algemene gele lamp branden wanneer de resetknop moet worden losgelaten.
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 4 seconden los. Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is
-Als de dagteller al opnieuw is ingesteld, moet de reset-knop minimaal 10 seconden en maximaal 14 seconden ingedrukt worden gehouden.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 4 seconden wordt losgelaten, is het servicelampje niet gereset.
Succes
Ik vind het echt geld klopperij.
Heeft niks meer te maken met reële vergoedingen voor dienstverlening.
Je zou bijna denken dat je het met een Volvo-dealer van doen had.
Hier gratis om zelf te doen.

Servicelampje resetten, modeljaren -2001
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto.
Het lampje blijft gedurende 120 seconden branden wanneer het contact wordt ingeschakeld.
Opmerking! Indien het lampje knippert, kan dit zijn omdat één van de onderhoudsparameters niet geprogrammeerd is.
-Contactstand I
-Contactstand II
-Het servicelampje begint met knipperen wanneer de reset-knop voor de dagteller 10 seconden is ingedrukt
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 5 seconden los.
Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 5 seconden wordt losgelaten, is het controlelampje niet gereset. Het controlelampje houdt dan wel op met knipperen.
Servicelampje resetten, modeljaren 2002-
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto. Het tekstbericht wordt 120 seconden getoond elke keer dat het contact wordt ingeschakeld.
-Contactstand I
-Contactstand II.
Opmerking! Draai de sleutel in stand II binnen 2 seconden.
-Houd de resetknop voor de dagteller ingedrukt tot de oorspronkelijke waarde weer is ingesteld.
Opmerking! Bij alle voertuigen vanaf het 2003 modeljaar gaat er een algemene gele lamp branden wanneer de resetknop moet worden losgelaten.
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 4 seconden los. Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is
-Als de dagteller al opnieuw is ingesteld, moet de reset-knop minimaal 10 seconden en maximaal 14 seconden ingedrukt worden gehouden.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 4 seconden wordt losgelaten, is het servicelampje niet gereset.
Succes
- cammaro
- 2nd Gear member
duur voor zo lullig iets! Bij mij is vorige keer de service interval ook gratis gereset evenals een storing door mij zelf gemaakt ook gratis gereset. En vanmorgen nog zoiets de bc gaf aan dat de koelvloeistof te laag was dus gelijk langs de dealer gereden en ik kon gelijk naar binnen rijden! De monteur had nog even geken of het koelsysteem niet lek was en had hem weer bijgevult. Ik mocht zo wegrijden geen kosten. =D>
volvo c70 saffron pearl
2.3 t5 lekker roffelen
2.3 t5 lekker roffelen
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ik zie niet in waarom een Volvodealer voor het resetten meer dan 3 minuten werk in rekening brengt, want het kost maar één minuut.
Dan hoeft het dus nauwelijks meer dan 5,- te kosten.
Dan hoeft het dus nauwelijks meer dan 5,- te kosten.
Volvo Rules the Road
- Billy Road
- 4th Gear member
Had ooit problemen met m'n DIM (instrumentenpaneel). Ik heb toen zelf een ruildim weten te bemachtigen bij een erkend demontagebedrijf voor 125 euro (kostte bij dealer 930 euro incl.)
Zelf verder geinstalleerd, (stelt niet veel voor) en toen naar de dealer met de vraag of ze deze softwarematig aan mijn auto wilden koppelen.
Na een discussie dat dit niet mogelijk zou zijn en de vervolgschades voor mijzelf zouden zijn dan toch de auto aan de stekker gehad.
De auto heeft zegge en schrijven nog geen 10 minuten aan de computer gehangen, inlezen , herkenen en softwarematig instellen
(taal BC etc.)
En terwijl ik daar al eerder was geweest voor een reset en softwareupdate (ong. 5 minuten werk) à raison van 50 euro ex. BTW kreeg ik nu opnieuw een rekening van 105 ex BTW te betalen voor deze actie.
Waarom vraag ik mij dan af?
Omdat ik geen vaste klant ben?
Omdat ik de auto niet bij hun gekocht had?
Omdat volgens hun het niet mogelijk was een ruildim (buiten Volvo om) te plaatsen?
Omdat ik eerder mijn ongenoegen kenbaar had gemaakt over het plaasten van twee ruitenwissers en een tankdopklepje voor een arbeidsloon van 35 euro excl. BTW? (echt nog minder dan 5 minuten werk)
Omdat ik eerder 5 minuten bij hun op de brug stond om te constateren dat mijn band aanliep in de wielkast (wederom 35 euro excl. BTW)
Omdat toen ik over klantvriendelijkheid begon ik een beetje schaapachtig werd aangekeken
Omdat mij toen haarfijn werd gezegd, dat ik blij mocht zijn dat ze me wilden helpen en ik nu wel VOLVO rijd....
Sorry, weer genoeg gezeurd.....wil best betalen voor bewezen diensten, maar waarom dan toch steeds het gevoel dat ik financieel gezien gen**id word?
Zelf verder geinstalleerd, (stelt niet veel voor) en toen naar de dealer met de vraag of ze deze softwarematig aan mijn auto wilden koppelen.
Na een discussie dat dit niet mogelijk zou zijn en de vervolgschades voor mijzelf zouden zijn dan toch de auto aan de stekker gehad.
De auto heeft zegge en schrijven nog geen 10 minuten aan de computer gehangen, inlezen , herkenen en softwarematig instellen
(taal BC etc.)
En terwijl ik daar al eerder was geweest voor een reset en softwareupdate (ong. 5 minuten werk) à raison van 50 euro ex. BTW kreeg ik nu opnieuw een rekening van 105 ex BTW te betalen voor deze actie.
Waarom vraag ik mij dan af?
Omdat ik geen vaste klant ben?
Omdat ik de auto niet bij hun gekocht had?
Omdat volgens hun het niet mogelijk was een ruildim (buiten Volvo om) te plaatsen?
Omdat ik eerder mijn ongenoegen kenbaar had gemaakt over het plaasten van twee ruitenwissers en een tankdopklepje voor een arbeidsloon van 35 euro excl. BTW? (echt nog minder dan 5 minuten werk)
Omdat ik eerder 5 minuten bij hun op de brug stond om te constateren dat mijn band aanliep in de wielkast (wederom 35 euro excl. BTW)
Omdat toen ik over klantvriendelijkheid begon ik een beetje schaapachtig werd aangekeken
Omdat mij toen haarfijn werd gezegd, dat ik blij mocht zijn dat ze me wilden helpen en ik nu wel VOLVO rijd....
Sorry, weer genoeg gezeurd.....wil best betalen voor bewezen diensten, maar waarom dan toch steeds het gevoel dat ik financieel gezien gen**id word?
";Life in the fast lane";