Hallo Forumleden: Na vijf jaar met veel plezier een Renault Safrane te hebben gereden met (VOLVO- motor) ben ik nu in het bezit van een S60 d5, zelf geimporteerd vanuit Duitsland, met 120.000 op de teller. De auto bevalt perfect. Inmiddels heb ik de h7 lampen vervangen door xenon-lampen en ben ik het forum dankbaar voor de tip, om door het boren van een gaatje in de weerstand van de bewakingseenheid, de boordcomputer weer correct te laten signaleren. Mijn Safrane heb ik altijd geheel zelf onderhouden en die traditie wil ik eigenlijk voortzetten met de Volvo. Ik verwacht dat dit forum mij daarbij vaker van dienst zal zijn! Voor een eerste probleempje heb ik echter nog geen antwoord gevonden: De boordcomputer geeft aan dat het tijd is voor een kleine beurt. Maar hoe krijg ik dat signaal gereset nadat olie is ververst en de noodzakelijke checks zijn uitgevoerd? Bij de Safraan was daar een routine voor overeenkomstig het instructieboekje maar bij de Volvo lees ik daar niets over. Betekent dat, dat ik voor dit soort zaken altijd naar de dealer moet? Of kent iemand een alternatieve oplossing?
Reacties zijn welkom!
Groet, Mathieu.
Voorstellen en computervraag
- Oceanracer
- Geartronic member
Probeer dit eens:
Contact aanzetten (1e positie) en vervolgens dat staafje waarmee je je dagteller op nul zet indrukken.
Blijven indrukken en je contactsleutel in 2e positie zetten (niet starten). Je blijft je dagteller indrukken tot het servicelampje begint te knipperen (ongeveer een 5 seconden wachten).
Dagteller loslaten en contact uitzetten en klaar!
Contact aanzetten (1e positie) en vervolgens dat staafje waarmee je je dagteller op nul zet indrukken.
Blijven indrukken en je contactsleutel in 2e positie zetten (niet starten). Je blijft je dagteller indrukken tot het servicelampje begint te knipperen (ongeveer een 5 seconden wachten).
Dagteller loslaten en contact uitzetten en klaar!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Fredhead
- Geartronic member
De tip van Oceanracer heeft bij mij in ieder geval gewerkt.
Ik ga deze week bij de garage langs voor een afspraak, steeds de melding zien van "tijd voor regulier onderhoud" gaat op den duur ook vervelend worden.
Mijn Volvo krijgt een lekkere grote beurt en hoop er dan voorlopig weer tegenaan te kunnen.
Ik ga deze week bij de garage langs voor een afspraak, steeds de melding zien van "tijd voor regulier onderhoud" gaat op den duur ook vervelend worden.
Mijn Volvo krijgt een lekkere grote beurt en hoop er dan voorlopig weer tegenaan te kunnen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Rechtstreeks uit VADIS
Servicelampje resetten
Aanwijzing: Het lampje kan ook worden gereset met behulp van VADIS-voertuigcommunicatie.
Servicelampje resetten, modeljaren -2001
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto.
Het lampje blijft gedurende 120 seconden branden wanneer het contact wordt ingeschakeld.
Opmerking! Indien het lampje knippert, kan dit zijn omdat één van de onderhoudsparameters niet geprogrammeerd is.
Ga als volgt te werk om het servicelampje te resetten:
-Contactstand I
-Druk de resetknop voor de dagteller in en houdt deze ingedrukt
-Contactstand II
-Het servicelampje begint met knipperen wanneer de reset-knop voor de dagteller 10 seconden is ingedrukt
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 5 seconden los.
Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 5 seconden wordt losgelaten, is het controlelampje niet gereset. Het controlelampje houdt dan wel op met knipperen.
Servicelampje resetten, modeljaren 2002-
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto. Het tekstbericht wordt 120 seconden getoond elke keer dat het contact wordt ingeschakeld.
-Contactstand I
-Contactstand II.
Opmerking! Draai de sleutel in stand II binnen 2 seconden.
-Houd de resetknop voor de dagteller ingedrukt tot de oorspronkelijke waarde weer is ingesteld.
Opmerking! Bij alle voertuigen vanaf het 2003 modeljaar gaat er een algemene gele lamp branden wanneer de resetknop moet worden losgelaten.
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 4 seconden los. Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is
-Als de dagteller al opnieuw is ingesteld, moet de reset-knop minimaal 10 seconden en maximaal 14 seconden ingedrukt worden gehouden.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 4 seconden wordt losgelaten, is het servicelampje niet gereset.
Succes
Servicelampje resetten
Aanwijzing: Het lampje kan ook worden gereset met behulp van VADIS-voertuigcommunicatie.
Servicelampje resetten, modeljaren -2001
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto.
Het lampje blijft gedurende 120 seconden branden wanneer het contact wordt ingeschakeld.
Opmerking! Indien het lampje knippert, kan dit zijn omdat één van de onderhoudsparameters niet geprogrammeerd is.
-Contactstand I
-Contactstand II
-Het servicelampje begint met knipperen wanneer de reset-knop voor de dagteller 10 seconden is ingedrukt
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 5 seconden los.
Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 5 seconden wordt losgelaten, is het controlelampje niet gereset. Het controlelampje houdt dan wel op met knipperen.
Servicelampje resetten, modeljaren 2002-
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto. Het tekstbericht wordt 120 seconden getoond elke keer dat het contact wordt ingeschakeld.
-Contactstand I
-Contactstand II.
Opmerking! Draai de sleutel in stand II binnen 2 seconden.
-Houd de resetknop voor de dagteller ingedrukt tot de oorspronkelijke waarde weer is ingesteld.
Opmerking! Bij alle voertuigen vanaf het 2003 modeljaar gaat er een algemene gele lamp branden wanneer de resetknop moet worden losgelaten.
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 4 seconden los. Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is
-Als de dagteller al opnieuw is ingesteld, moet de reset-knop minimaal 10 seconden en maximaal 14 seconden ingedrukt worden gehouden.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 4 seconden wordt losgelaten, is het servicelampje niet gereset.
Succes
-
- 1st Gear member
Hartelijk dank voor de antwoorden waardoor ik met succes mijn boordcomputer heb kunnen resetten wat betreft de melding: "tijd voor periodiek onderhoud".
Vadis is dus een goede referentie. Als iemand weet hoe ik daar aan kan komen houd ik me aanbevolen...
Groet,
Mathieu.
Vadis is dus een goede referentie. Als iemand weet hoe ik daar aan kan komen houd ik me aanbevolen...
Groet,
Mathieu.
Kijk even bij handleidingen.Mathieu schreef:Vadis is dus een goede referentie. Als iemand weet hoe ik daar aan kan komen houd ik me aanbevolen...
Groet,
Mathieu.