Ik heb vanaf vorige zomer (de XC70 is van Feb 2006) problemen gekregen met starten. 2 keer lege accu, maar alles doorgemeten niks kunnen vinden. Nu is het zo hier in het midden oosten dat met hitte de accu's veel te lijden hebben. Ik dacht altijd dat kou funest voor een accu is, maar nee het is hitte volgens de dielurt. Die van mijn amerikaanse V8 met 6 liter motor vervang ik dan ook jaarlijks. Al moeten Volvo accu's 2-3 jaar mee kunnen gaan hier.
Het leek dan net met starten of de accu het niet trekt, gelukkig slaat de motor goed en snel aan, maar aangezien mijn vrouw het meeste in de XC70 rijdt is ze er niet echt gerust mee (ze staat niet graag stil met 2 kinderen in 50+graden). Het vreemde is dat het veelal gebeurt als je een stuk gereden hebt en dan bv kwartier erna de auto weer wilt starten. De auto heeft van de zomer 5 weken ongebruikt hier stil gestaan (we waren even terug in NL) en toen ik terug kwam hield ik er rekening mee dat de accu leeg zou zijn maar nee, de XC70 startte super. Zo ook na een nacht stilstand, geen problemen. Natuurlijk was wel de accu overleden van de V8 die gemakshalve voor de XC70 in de garage geparkeerd stond :evil:
Dus maar weer eens terug naar de dielurt, een verse service manager alles door laten meten, niks vinden, toen adviseerde hij mij om de laatste updated software the downloaden into my XC70, brilliant, al 3 weken start de XC70 als een tierelier onder elke omstandigheden, en ook al wordt het herfst, de temp is > 40 graden!
Beter starten door updated software
- xc90t6
- 4th Gear member
- Contacteer:
Fantastisch!
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
-
- 2nd Gear member
Mag ik iets "off topic" vragen?
is de kleur van de auto Brillant?
ik sta op het punt om een gebruikte XC70 te kopen in het zilver, maar ik twijfel hevig aan de kleur...
Ik ben een beetje bang aan het worden voor zilver cq brillant omdat tot voor een paar jaar geleden vrijwel elke auto in die kleur geleverd werd en nu nauwelijks nog.
ik stel anders deze vraag ook nog wel even in een nieuw topic
is de kleur van de auto Brillant?
ik sta op het punt om een gebruikte XC70 te kopen in het zilver, maar ik twijfel hevig aan de kleur...
Ik ben een beetje bang aan het worden voor zilver cq brillant omdat tot voor een paar jaar geleden vrijwel elke auto in die kleur geleverd werd en nu nauwelijks nog.
ik stel anders deze vraag ook nog wel even in een nieuw topic
MY '06 XC70 D5 Ocean Race
Zakelijk S40 1.6D Edition II+Bus. Line II, Savile Grey Pearl, 17"; Mestra`s.
Zakelijk S40 1.6D Edition II+Bus. Line II, Savile Grey Pearl, 17"; Mestra`s.
- surfroy01
- 2nd Gear member
Uhhhh kweenie of de kleur billiant is maar wel 'zilver' of grijs metallic. Ik had geen keuze hier maar eigenlijk vind ik het 1 van de mooiste kleuren omdat de voor en achterkant ook die grijze tinten heeft in de bumper. Ik wil er nog side scuff plates in zilver onder hebben en dan is de auto in mijn optiek af! kijk anders even in mijn introductie topic, daar staan meer foto's en wat filmpjes.
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.