Luitster jongens, met alle respect, maar je kunt ook te ver gaan in het zeiken op een dealer.
Iedereen moet zijn brood verdienen en als jullie diensten laten uitvoeren door een dealer dan heb je gewoon te betalen en je kop te houden. Anders moet je van te voren een offerte aanvragen en van te voren beslissen of het een goed idee is om met de betreffende dealer in zee te gaan.
En dan nog een opmerking over mensen die hun auto niet ergens in regulier onderhoud hebben maar wel voor een dubbeltje de kleine dingetjes opgelost willen hebben, zo werkt het ook niet.
Ik heb goed betaald voor mijn auto, betaal altijd goed voor onderhoudsbeurten, maar ik hoef echt niet bang te zijn dat ik een rekening krijg voor het uitlezen van mijn auto. Voor wat betreft het resetten van het service lampje, daar heb ik al helemaal nooit een rekening van gezien. Ik breng mijn auto in voor onderhoud als het gaat branden en hij komt er weer uit zonder dat het lampje brandt. Zo is het ook bedoeld neem ik aan.
kosten reset boordcomp bij kleine beurt
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
waar ik altijd moe van word in deze discussies is het gezwets van dit niet goed en dat niet goed. De dealer moet in een mooi groot pand zitten, vloer smetteloos schoon en de modernste, afgrijselijk dure apparatuur voor handen hebben. Dan het liefst ook een ervaren monteur, allerliefst een TU Delft afgestudeerde ingenieur. Vervangende auto moet gratis, liefst benzine ook gratis. Auto moet gewassen/gepoetst worden. Maar wel allemaal gratis. En natuurlijk 24/7 klaar staan. Maar het mag geen knikker kosten.
Snap best dat sommige bedragen nergens op slaan. Maar overleg dat rustig met je dealer of vraag het vooraf. Ga eens een gesprek aan, kan echt geen kwaad ook, misschien krijg je nog een kopje koffie ook (gratis). Als Volvo SE een DIM prijst op 930 euro, mioet de dealer m dan maar aanbieden voor 300? Als service... Auto rijden kost geld, klare zaak lijkt me.
De dealers worden nogal eens over 1 kam gestreken. En als er 1 keer een factuur van een paar tienstjes de deur uit gaat is het gelijk een <%$^>bedrijf. Kijk, dat noem ik gedegen onderzoek. Vergeet effe niet dat niet alle dealers gelijk zijn... Als de melk over datum is bij de Appie, is dat dan gelijk zo bij alle Appies??
Tuurlijk, andere bedrijven kunnen ook goed onderhoud uitvoeren. En misschien ook voor minder. Maar zo heeft iedereen zijn werk. Ik zelf haal mijn boterhammen van het geld wat ik krijg voor mijn werk voor een dealer. En dat doe ik met plezier. Kom regelmatig met klanten in gesprek en dat vind ik leuk. Dit gezemel niet. Typisch Nederlands geloof ik, wijzen dat iets niet goed is tot je kramp in je vinger krijgt.
sorry, moet dit ff kwijt. Dat is volgens mij ook de reden van het cynisme van Bart Simpson, zoals hierboven. Wij proberen toch jullie te helpen?
Dit is gewoon ff mijn verhaal, wil geen welles-nietus discussie opstarten en hoef er ook geen reactie op. hoop alleen dat men begrijpt dat iedereen zijn werk goed probeert te doen. En dat het gezemel een keer ophoudt. Of zeg dan eerlijkw aar je zelf werkt, gaan we dat bedrijf ook lekker afzeiken. Want dan zijn we in feite allemaal oplichters.
zo en nu ga ik een boterham eten
Snap best dat sommige bedragen nergens op slaan. Maar overleg dat rustig met je dealer of vraag het vooraf. Ga eens een gesprek aan, kan echt geen kwaad ook, misschien krijg je nog een kopje koffie ook (gratis). Als Volvo SE een DIM prijst op 930 euro, mioet de dealer m dan maar aanbieden voor 300? Als service... Auto rijden kost geld, klare zaak lijkt me.
De dealers worden nogal eens over 1 kam gestreken. En als er 1 keer een factuur van een paar tienstjes de deur uit gaat is het gelijk een <%$^>bedrijf. Kijk, dat noem ik gedegen onderzoek. Vergeet effe niet dat niet alle dealers gelijk zijn... Als de melk over datum is bij de Appie, is dat dan gelijk zo bij alle Appies??
Tuurlijk, andere bedrijven kunnen ook goed onderhoud uitvoeren. En misschien ook voor minder. Maar zo heeft iedereen zijn werk. Ik zelf haal mijn boterhammen van het geld wat ik krijg voor mijn werk voor een dealer. En dat doe ik met plezier. Kom regelmatig met klanten in gesprek en dat vind ik leuk. Dit gezemel niet. Typisch Nederlands geloof ik, wijzen dat iets niet goed is tot je kramp in je vinger krijgt.
sorry, moet dit ff kwijt. Dat is volgens mij ook de reden van het cynisme van Bart Simpson, zoals hierboven. Wij proberen toch jullie te helpen?
Dit is gewoon ff mijn verhaal, wil geen welles-nietus discussie opstarten en hoef er ook geen reactie op. hoop alleen dat men begrijpt dat iedereen zijn werk goed probeert te doen. En dat het gezemel een keer ophoudt. Of zeg dan eerlijkw aar je zelf werkt, gaan we dat bedrijf ook lekker afzeiken. Want dan zijn we in feite allemaal oplichters.
zo en nu ga ik een boterham eten
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- mauclau
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25.06.2007 - 11:51
- Locatie: Weststellingwerf
1 Niemand zit hier te zeiken op een dealereXite schreef:Luitster jongens, met alle respect, maar je kunt ook te ver gaan in het zeiken op een dealer.
Iedereen moet zijn brood verdienen en als jullie diensten laten uitvoeren door een dealer dan heb je gewoon te betalen en je kop te houden. Anders moet je van te voren een offerte aanvragen en van te voren beslissen of het een goed idee is om met de betreffende dealer in zee te gaan.
En dan nog een opmerking over mensen die hun auto niet ergens in regulier onderhoud hebben maar wel voor een dubbeltje de kleine dingetjes opgelost willen hebben, zo werkt het ook niet.
Ik heb goed betaald voor mijn auto, betaal altijd goed voor onderhoudsbeurten, maar ik hoef echt niet bang te zijn dat ik een rekening krijg voor het uitlezen van mijn auto. Voor wat betreft het resetten van het service lampje, daar heb ik al helemaal nooit een rekening van gezien. Ik breng mijn auto in voor onderhoud als het gaat branden en hij komt er weer uit zonder dat het lampje brandt. Zo is het ook bedoeld neem ik aan.
2 Ja iedereen moet zijn brood verdienen, alleen ben ik van mening dat het wel binnen de juiste proporties moet blijven. En dan een dealer wat duurder is dan een reguliere garage snap ik ook.
3 Ik neem aan dat je mij bedoelt? Ik stel al dat ik al het onderhoud bij deze garage laat doen dus mijn auto is wel degelijk in regulier onderhoud. En tevens hoor je mij niet zeggen dat ik voor een dubbeltje klaar wil zijn
4 Geheel met je eens, ik verwacht mijn auto te brengen met brandend lampje en met een gedoofd lampje terug te krijgen. Dit zit volgens mij in de prijs van de beurt maar ben ook geen centenpikker dus als mijn garage (geen volvo dealer) hier wat voor rekent (hij moet tenslotte wel specialistisch gereedschap voor hebben) vindt ik dat OK, alleen (zie startpost) vind ik 27,50 ex BTW iets teveel hiervoor.........
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Leuk tarief voor een klusje van tien seconden. Daar zal zelfs Bram Moskowicz jaloers op zijn.mauclau schreef:vind ik 27,50 ex BTW iets teveel hiervoor.........
Volgende keer gewoon zelf doen, zie beschrijving AlexV70.
- Billy Road
- 4th Gear member
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
- Locatie: Dokkum
Tsja, zo'n reactie kan ik natuurlijk verwachten, de helft van wat genoemd wordt, nee drie kwart zelfs, is door mij niet gezegd of beweerd.....ook scheer ik niet alle dealers over één kam (ik kan het niet teruglezen in elk geval), maar het ligt er gewoon TE DIK bovenop.
En als ik dan vraag dat dit komt, of rustig overleg zoals genoemd (zonder koffie overigens
, omdat ik -en geen vaste klant ben -en de auto niet bij hen gekocht heb, wordt ik in niet misverstane woorden van repliek gediend, waarvan mij de broek afzakt....(hoezo, was ik brutaal of zo?)
En vasthoudend als ik ben, ben ik door de dealer op het verkeerde been gezet, doordat ze beweerden dat een ruildim elders vandaan, niet zou gaan werken. Moet ik dan tegen mijn principes in maar 800 euro meer dokken, terwijl ik, nota bene van een insider bij Volvo heb gehoord dat het wel kan, NEE DUS, ik ben niet van Lotje getikt.
En ik weet heus wel dat dit een houding is van één werkplaatschef, die zich dus NIET klantvriendelijk opstelt........naar mij toe althans....het is iid niet te hopen dat je ze überhaupt over één kam zou MOETEN scheren...
En nogmaals......ik wil heus betalen voor bewezen diensten, maar niet het GEVOEL hebben dat ik genaaid wordt en ik zeik dus geen bedrijf af.
Ik wil juist, zoals gezegd, in een goed gesprek het gevoel hebben dat ik wordt geholpen, en laat daar nou net de schoen wringen.....
Laten we het er maar op houden dat betreffende persoon weinig empatisch vermogen heeft, zou wel handig zijn voor de klantenbinding overigens.
Eet smakelijk trouwens!
Wilde niemand persoonlijk tegen de schenen schoppen, alleen ff mijn gal spuwen...en dat ben ik nu weer kwijt.
En als ik dan vraag dat dit komt, of rustig overleg zoals genoemd (zonder koffie overigens

En vasthoudend als ik ben, ben ik door de dealer op het verkeerde been gezet, doordat ze beweerden dat een ruildim elders vandaan, niet zou gaan werken. Moet ik dan tegen mijn principes in maar 800 euro meer dokken, terwijl ik, nota bene van een insider bij Volvo heb gehoord dat het wel kan, NEE DUS, ik ben niet van Lotje getikt.
En ik weet heus wel dat dit een houding is van één werkplaatschef, die zich dus NIET klantvriendelijk opstelt........naar mij toe althans....het is iid niet te hopen dat je ze überhaupt over één kam zou MOETEN scheren...
En nogmaals......ik wil heus betalen voor bewezen diensten, maar niet het GEVOEL hebben dat ik genaaid wordt en ik zeik dus geen bedrijf af.
Ik wil juist, zoals gezegd, in een goed gesprek het gevoel hebben dat ik wordt geholpen, en laat daar nou net de schoen wringen.....
Laten we het er maar op houden dat betreffende persoon weinig empatisch vermogen heeft, zou wel handig zijn voor de klantenbinding overigens.
Eet smakelijk trouwens!
Wilde niemand persoonlijk tegen de schenen schoppen, alleen ff mijn gal spuwen...en dat ben ik nu weer kwijt.
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Allereersts: mijn reply gaat niet over dit topic specifiek maar over een sfeer die ik op veel Volvo forums proef. Ik spreek ook niemand persoonlijk aan, alles gaat in zijn algemeenheid en is wellicht her en der aangedikt
Ik heb niet genoeg verstand van DIM's en dergelijke en snap best dat je dingen gebruikt monteert. Doe ik ook als iets uit de klauwen loopt hoor.
in mijn ogen een gemiste kans van de dealer. Je had vaste klant kunnen worden, nu wordt je het nooit meer. Jammer dat de dealer daar niet op in springt. Of in ieder geval verkeerd.Billy Road schreef: En als ik dan vraag dat dit komt, of rustig overleg zoals genoemd (zonder koffie overigens, omdat ik -en geen vaste klant ben -en de auto niet bij hen gekocht heb, wordt ik in niet misverstane woorden van repliek gediend, waarvan mij de broek afzakt....(hoezo, was ik brutaal of zo?)
Ik heb niet genoeg verstand van DIM's en dergelijke en snap best dat je dingen gebruikt monteert. Doe ik ook als iets uit de klauwen loopt hoor.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- mauclau
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25.06.2007 - 11:51
- Locatie: Weststellingwerf
Eet smakelijkVolvoMafia schreef:waar ik altijd moe van word in deze discussies is het gezwets van dit niet goed en dat niet goed. De dealer moet in een mooi groot pand zitten, vloer smetteloos schoon en de modernste, afgrijselijk dure apparatuur voor handen hebben.zegt wie? Dan het liefst ook een ervaren monteur, allerliefst een TU Delft afgestudeerde ingenieur. Vervangende auto moet gratis, liefst benzine ook gratis. Auto moet gewassen/gepoetst worden. Maar wel allemaal gratis. En natuurlijk 24/7 klaar staan.zegt wie? Maar het mag geen knikker kosten. zegt wie?
Snap best dat sommige bedragen nergens op slaan. Maar overleg dat rustig met je dealer doe ik toch? of vraag het vooraf. Ga eens een gesprek aan doe ik ook?, kan echt geen kwaad ook, misschien krijg je nog een kopje koffie ook (gratis). Als Volvo SE een DIM prijst op 930 euro, mioet de dealer m dan maar aanbieden voor 300? nee nooit, dat is geld verliezen, maar een mogelijkheid tot een ruilDIM kan/mag niet zo direkt afgekapt worden, dat is gebrek aan kennis Als service... Auto rijden kost geld, klare zaak lijkt me. zijn we het over eens?
De dealers worden nogal eens over 1 kam gestreken. En als er 1 keer een factuur van een paar tienstjes de deur uit gaat is het gelijk een <%$^>bedrijf.spreek voor jezelf, je scheert nu zelf alles over 1 kam Kijk, dat noem ik gedegen onderzoek. Vergeet effe niet dat niet alle dealers gelijk zijn... Als de melk over datum is bij de Appie, is dat dan gelijk zo bij alle Appies??
Tuurlijk, andere bedrijven kunnen ook goed onderhoud uitvoeren. En misschien ook voor minder. Maar zo heeft iedereen zijn werk. Ik zelf haal mijn boterhammen van het geld wat ik krijg voor mijn werk voor een dealer. En dat doe ik met plezier. Kom regelmatig met klanten in gesprek en dat vind ik leuk. Dit gezemel niet omdat je mogelijk weet dat sommige(veel?) mensen gelijk hebben?. Typisch Nederlands geloof ik, wijzen dat iets niet goed is tot je kramp in je vinger krijgt. krijg de indruk dat je je aangepsproken voelt?
sorry, moet dit ff kwijt. Dat is volgens mij ook de reden van het cynisme van Bart Simpson, zoals hierboven. Wij proberen toch jullie te helpen? Ik neem aan dat je dit niet serieus bedoelt?
Dit is gewoon ff mijn verhaal, wil geen welles-nietus discussie opstarten dan moet je je niet op een forum begevenen hoef er ook geen reactie op te laat. hoop alleen dat men begrijpt dat iedereen zijn werk goed probeert te doen.twijfelt niemand aan, maar niet koste van alles En dat het gezemel een keer ophoudt. Of zeg dan eerlijkw aar je zelf werkt, gaan we dat bedrijf ook lekker afzeiken. Want dan zijn we in feite allemaal oplichters. Och och, de bloeddruk stijgt
zo en nu ga ik een boterham eten
- mauclau
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25.06.2007 - 11:51
- Locatie: Weststellingwerf
Kijk dit klinkt al heel anders, op deze manier liggen we allemaal weer op 1 lijn.VolvoMafia schreef:Allereersts: mijn reply gaat niet over dit topic specifiek maar over een sfeer die ik op veel Volvo forums proef. Ik spreek ook niemand persoonlijk aan, alles gaat in zijn algemeenheid en is wellicht her en der aangedikt als je daar je bericht mee was begonnen, dan was het al heel anders overgekomen, nu spreek je mij en de overige topic posters
in mijn ogen een gemiste kans van de dealer. Je had vaste klant kunnen worden, nu wordt je het nooit meer. Jammer dat de dealer daar niet op in springt. Of in ieder geval verkeerd.Billy Road schreef: En als ik dan vraag dat dit komt, of rustig overleg zoals genoemd (zonder koffie overigens, omdat ik -en geen vaste klant ben -en de auto niet bij hen gekocht heb, wordt ik in niet misverstane woorden van repliek gediend, waarvan mij de broek afzakt....(hoezo, was ik brutaal of zo?)
Ik heb niet genoeg verstand van DIM's en dergelijke en snap best dat je dingen gebruikt monteert. Doe ik ook als iets uit de klauwen loopt hoor.
Geld verdienen prima, Dealer wat duurder prima, ruilartikelen (indien mogelijk) prima, goede gesprekken met je garage prima.
Kortom, het plakje slager bij de worst en de bakker bij het halfje wit komen gelukkig bij elkaar en leefde nog lang en gelukkig.................

- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Fijn dat jullie nu allemaal weer aardig tegen elkaar doen.
IS EEN STUK GEZELLIGER!
IS EEN STUK GEZELLIGER!
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Nogmaals, ik heb in mijn stuk niemand genoemd en weinig tot geen specifieke voorbeelden gegeven. Het gaat over de sfeer in dit soort topics. Die de schoen past, trekke hem aan. Maar wat men vaak vergeet, zijn de kosten die een bedrijf heeft om gewoon het licht aan te houden. Zoveel medewerkers om voor de klant klaar te staan, etcetera.mauclau schreef:Eet smakelijkVolvoMafia schreef:waar ik altijd moe van word in deze discussies is het gezwets van dit niet goed en dat niet goed. De dealer moet in een mooi groot pand zitten, vloer smetteloos schoon en de modernste, afgrijselijk dure apparatuur voor handen hebben.zegt wie? ikke geloof ikDan het liefst ook een ervaren monteur, allerliefst een TU Delft afgestudeerde ingenieur. Vervangende auto moet gratis, liefst benzine ook gratis. Auto moet gewassen/gepoetst worden. Maar wel allemaal gratis. En natuurlijk 24/7 klaar staan.zegt wie? ikke geloof ikMaar het mag geen knikker kosten. zegt wie?ikke geloof ik
Snap best dat sommige bedragen nergens op slaan. Maar overleg dat rustig met je dealer doe ik toch? of vraag het vooraf. Ga eens een gesprek aan doe ik ook?, kan echt geen kwaad ook, misschien krijg je nog een kopje koffie ook (gratis). Als Volvo SE een DIM prijst op 930 euro, mioet de dealer m dan maar aanbieden voor 300? nee nooit, dat is geld verliezen, maar een mogelijkheid tot een ruilDIM kan/mag niet zo direkt afgekapt worden, dat is gebrek aan kennis Als service... Auto rijden kost geld, klare zaak lijkt me. zijn we het over eens?
De dealers worden nogal eens over 1 kam gestreken. En als er 1 keer een factuur van een paar tienstjes de deur uit gaat is het gelijk een <%$^>bedrijf.spreek voor jezelf, je scheert nu zelf alles over 1 kam Kijk, dat noem ik gedegen onderzoek. Vergeet effe niet dat niet alle dealers gelijk zijn... Als de melk over datum is bij de Appie, is dat dan gelijk zo bij alle Appies??
Tuurlijk, andere bedrijven kunnen ook goed onderhoud uitvoeren. En misschien ook voor minder. Maar zo heeft iedereen zijn werk. Ik zelf haal mijn boterhammen van het geld wat ik krijg voor mijn werk voor een dealer. En dat doe ik met plezier. Kom regelmatig met klanten in gesprek en dat vind ik leuk. Dit gezemel niet omdat je mogelijk weet dat sommige(veel?) mensen gelijk hebben?. Typisch Nederlands geloof ik, wijzen dat iets niet goed is tot je kramp in je vinger krijgt. krijg de indruk dat je je aangepsproken voelt? nee, voel me niet aangesproken. Met dit soort geklaag in het achterhoofd weet ik dat je daar niets mee bereikt. Maar kijk eens om je heen, iedereen klaagt en zeikt over alles en iedereen maar weigert om zelf iets te veranderen. Mag een ander doen. Ik heb het dus over de "ikke-eerst"-metaliteit.
sorry, moet dit ff kwijt. Dat is volgens mij ook de reden van het cynisme van Bart Simpson, zoals hierboven. Wij proberen toch jullie te helpen? Ik neem aan dat je dit niet serieus bedoelt? sorry, lees mijn posts eens. Dus ja, ik ben serieus en voel dit als een persoonlijke aanval. Jij vindt dus onze antwoorden zinloos. Lees ze dan niet of ga VW rijden.
Dit is gewoon ff mijn verhaal, wil geen welles-nietus discussie opstarten dan moet je je niet op een forum begevenen hoef er ook geen reactie op te laat. hoop alleen dat men begrijpt dat iedereen zijn werk goed probeert te doen.twijfelt niemand aan, maar niet koste van alles En dat het gezemel een keer ophoudt. Of zeg dan eerlijkw aar je zelf werkt, gaan we dat bedrijf ook lekker afzeiken. Want dan zijn we in feite allemaal oplichters. Och och, de bloeddruk stijgt
zo en nu ga ik een boterham eten
even een vergelijk: wel eens eea helpdesk gebeld voor een compu ofzo? krijg je voor 10 minuten advies een factuur van veel en vervolgens per pst een deeltje wat je er zelf in mag hangen. Of er komt iemand die eerst voorbijrijkosten berekend. Over onduidelijke kosten gesproken...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Was dit dan toevallig bij in de buurt bij VD SCHAAP en MELLEMA ???Billy Road schreef: Omdat toen ik over klantvriendelijkheid begon ik een beetje schaapachtig werd aangekeken
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
ohja, als ik niet reageer ben ik niet boos ofzo. Hooguit lam, ga ff naar Oostenrijk een paar dagen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Oke, jongens en nu weer terug op aarde, waar gaat het nu om.......
een reële vergoedingen voor dienstverlening
en dat is o.a. ook bij garagebedrijven wel eens zoek.
Gelukkig is er niemand die je verplicht om weer terug te gaan naar het bedrijf waar je, je geflest voelde.
Duidelijk zijn tegen de garage en ook om duidelijkheid vragen van hun kant.
Mijn ervaring is dat men daar nog wel eens in om kletst, dit ligt ook aan het referentiekader van de betrokkenen.
Als je 10 grote beurten à € 1000,- verkoopt op een dag, is € 50,- voor uitlezen een lachertje.
Maar het zal jou maar overkomen!
een reële vergoedingen voor dienstverlening
en dat is o.a. ook bij garagebedrijven wel eens zoek.
Gelukkig is er niemand die je verplicht om weer terug te gaan naar het bedrijf waar je, je geflest voelde.
Duidelijk zijn tegen de garage en ook om duidelijkheid vragen van hun kant.
Mijn ervaring is dat men daar nog wel eens in om kletst, dit ligt ook aan het referentiekader van de betrokkenen.
Als je 10 grote beurten à € 1000,- verkoopt op een dag, is € 50,- voor uitlezen een lachertje.
Maar het zal jou maar overkomen!

- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
In het werkplaatstarief zijn de vaste en variabele kosten verdisconteerd. Ook de leeggang (uren die niet gedeclareerd kunnen worden) zitten verrekend in het tarief.
Derhalve is het wel zo eerlijk van een dealer om de werkelijke arbeidsminuten te rekenen en van minutenklusjes geen 2o-minutenklusjes te maken.
Ik hoop dat ik geen personeelsleden van Volvo boos maak, maar ik vind het wel eerlijker als het berekend tarief aansluit bij het verrichte werk.
Derhalve is het wel zo eerlijk van een dealer om de werkelijke arbeidsminuten te rekenen en van minutenklusjes geen 2o-minutenklusjes te maken.
Ik hoop dat ik geen personeelsleden van Volvo boos maak, maar ik vind het wel eerlijker als het berekend tarief aansluit bij het verrichte werk.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ieder voor zich mag vinden wat hij/zij wilt en dan tegelijkertijd uitmaken of hij/zij wel of niet bij een Volvo dealer werkzaamheden laat uitvoeren. Hij/zij mag ook bepalen of voor die aangeboden prijs voldoende "waarde wordt toegevoegd"Battlecruiser S80 schreef:ik vind het wel eerlijker als het berekend tarief aansluit bij het verrichte werk.
Ik ben van mening dat erover klagen niet zoveel zin heeft. De klager moet zich dan afvragen of hij/zij van te voren wel goed de prijs heeft afgesproken. Als betrokkene het met het aanbod van de leverancier niet eens bent, trekt hij/zij toch de conclusie en zoek een weg die je beter past.
Er over klagen heeft naar mijn inzicht geen enkele toegevoegde waarde. "meehuilen met de wolven in het bos" lost eveneens weinig op.
Wat mij betreft kan dit topic op slot, maar toch nog even hetvolgende:
Een beetje aardig tegen elkaar en respect voor elkaars mening levert m.i. een serieuze bijdrage aan de positieve sfeer op het forum. Ik wens dan ook dat alle forumdeelnemers dit zullen onderschrijven.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Billy Road
- 4th Gear member
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
- Locatie: Dokkum
Ik ben aardig tegen iedereen (op dit forum althans
en toon ook het nodige respect....maar soms heb je geen keuzes en ben je aangewezen op de dealer (software). Of klinkt dit aangewezen nou ook weer te negatief (niet zo bedoeld maar jullie snappen het vast wel).
Vantevoren prijsafspraken maken ben ik met je eens, de dingen die ik meemaakte zaten bij mij in de fase van "leergeld betalen" en dat overkomt me dus niet weer.
Maar idd genoeg gezeurd....maar dat mag soms toch wel even? Heb ook veel (positieve) info gekregen en gegeven op dit forum, maar zo nu en dan even zeuren....ach....moet kunnen, zolang je maar geen mensen persoonlijk gaat aanvallen etc.....
Een mens wil positieve dingen/ervaringen vaak delen, waarom dan soms geen negatieve, sorry minder positieve (leer het al), ook al was het dan alleen maar voor hun eigen gemoedsrust...

Vantevoren prijsafspraken maken ben ik met je eens, de dingen die ik meemaakte zaten bij mij in de fase van "leergeld betalen" en dat overkomt me dus niet weer.
Maar idd genoeg gezeurd....maar dat mag soms toch wel even? Heb ook veel (positieve) info gekregen en gegeven op dit forum, maar zo nu en dan even zeuren....ach....moet kunnen, zolang je maar geen mensen persoonlijk gaat aanvallen etc.....
Een mens wil positieve dingen/ervaringen vaak delen, waarom dan soms geen negatieve, sorry minder positieve (leer het al), ook al was het dan alleen maar voor hun eigen gemoedsrust...
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
:grouphuuug:
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Billy Road
- 4th Gear member
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
- Locatie: Dokkum
Keep up the good spirit!
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
Zo werkt het niet helemaal.Battlecruiser S80 schreef:In het werkplaatstarief zijn de vaste en variabele kosten verdisconteerd. Ook de leeggang (uren die niet gedeclareerd kunnen worden) zitten verrekend in het tarief.
Nu ben ik (gelukkig) al ruim 17 uit de garage wereld en toen moest je al ruim 100% scoren. Ook werd je aangesproken op je onderdelen omzet.
Ik weet nog dat 150% geen probleem was, ofwel dat voor jouw 8 uren werk 12 uren gedeclareerd konden worden.
Dit was een argument voor extra loon, want als je het van het CAO loon moest hebben.
Als bijvoorbeeld voor een grote beurt 3 uren stond (vast tarief) en je deed het in 1,5 uur, dan had je de eerste winst.
Trucjes als inklokken op de nieuwe klus en de oude liep nog.
Klusjes tussen door die ook weer geklokt werden.
Ik denk dat er in al die jaren niet veel verandert is.
Dit is nog maar een kleine greep. Ik heb bij diverse garage's (en merken) gewerkt en dit hier boven is nog niks.
Ik ken ze nog wel veel erger, zo erg dat ik na een week al bedankte.
Toen ben ik maar weer eens aan de studie gegaan.

ps: maar er zijn vast ook eerlijke garage's!?
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41025
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ergo conclusio:
bezint eer gij begint ofwel vraag eerst even wat het gaat kosten vor je je auto de brug op duwt.
Er zijn meer dealers dan alleen de dealer om de hoek.
Probeer in je antwoorden niet in herhaling te vallen.
bezint eer gij begint ofwel vraag eerst even wat het gaat kosten vor je je auto de brug op duwt.
Er zijn meer dealers dan alleen de dealer om de hoek.
Probeer in je antwoorden niet in herhaling te vallen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70