Al weer 2 weken een Volvo ridder, en dan vind je toch vreemde buttons op je middenconsole.
In eerste instantie dacht ik dat het iets voor het alarm was, maar deze zit er niet op!!
waar is deze button voor en hoe werkt het????
greetzz wizz
vreemde knop??
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
- IkeV70
- 5th Gear member
Schakelt de binnensensoren van het alarm uitwizzs80 schreef:Al weer 2 weken een Volvo ridder, en dan vind je toch vreemde buttons op je middenconsole.
In eerste instantie dacht ik dat het iets voor het alarm was, maar deze zit er niet op!!
waar is deze button voor en hoe werkt het????
greetzz wizz
Schakelt de deadlock uit
Als je je auto op slot zet terwijl er iemand in blijft zitten druk je beter eerst deze knop even in, anders gaat het alarm af (als je dat hebt) en kan die persoon zelf de deuren niet openen vanwege de deadlock.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Denniskl
- 5th Gear member
Als je dat knopje ingedrukt hebt, dan gaat er ook een lampje in branden.
Volgens mij doet deze knop het alleen als de motor uit is, sleutel in de accesoirestand?
Volgens mij doet deze knop het alleen als de motor uit is, sleutel in de accesoirestand?
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Yep,, lampje brand.... maar wat kan ik hier mee, aangezien ik geen alarm heb???
Just do it,
www.leondewinter.com/volvo
- Denniskl
- 5th Gear member
Je drukt op dat knopje als er nog mensen bijvoorbeeld in de auto blijven zitten.
Zo kunnen ze er altijd nog uit als je de auto op slot gedaan hebt.
Als je het knopje niet indrukt, gaan de sloten permanent op slot.
Ze zijn dan ook niet van binnenuit te openen!
Probeer het even zelf, zodat je weet dat het werkt.
Gewoon met de sleutel in de auto blijven zitten, sleutel uit het contact, en doe de auto maar op slot.
Na een seconde of 25 hoor je een klik, en dan zitten ze permanent op slot.
En dan kan je het ook nog proberen door wel het knopje ingedrukt te hebben.
Zo kunnen ze er altijd nog uit als je de auto op slot gedaan hebt.
Als je het knopje niet indrukt, gaan de sloten permanent op slot.
Ze zijn dan ook niet van binnenuit te openen!
Probeer het even zelf, zodat je weet dat het werkt.
Gewoon met de sleutel in de auto blijven zitten, sleutel uit het contact, en doe de auto maar op slot.
Na een seconde of 25 hoor je een klik, en dan zitten ze permanent op slot.
En dan kan je het ook nog proberen door wel het knopje ingedrukt te hebben.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
- Fulaks
- 6th Gear member
Wel, deze knop is toch nuttig, ook al heb je geen alarm. In de meeste Volvo's is het immers zo dat een 30-tal seconden na het sluiten van de wagen met de afstandsbediening, de hendels aan de binnekant van de deuren niet meer werken om de deur te openen. Dit heet dus 'dead-lock'. Reden hiervan is dat dieven dan bij het inkloppen van de ruit nog steeds de deur niet kunnen openen.
Wannee je ergens even parkeert en er mensen in de auto achterblijven (kinderen...) is het veiliger om de deadlock uit te zetten, en dat dope je dus met die knop. Je kan dan de auto op slot doen, maar de hendels aan de binnzijde blijven dan werken, zodat de achtergebleven inzittenden toch normaal kunnen uitstappen.
Fulaks
Wannee je ergens even parkeert en er mensen in de auto achterblijven (kinderen...) is het veiliger om de deadlock uit te zetten, en dat dope je dus met die knop. Je kan dan de auto op slot doen, maar de hendels aan de binnzijde blijven dan werken, zodat de achtergebleven inzittenden toch normaal kunnen uitstappen.
Fulaks
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ik snap het, thankzz Denniskl en Fulaks, een zeer duidelijke uitleg
Dit is mijn eerste auto met zeer veel opties en voor mij, veel nieuwe snuffjes.
Mijn vorige auto was een Bmw 318 i m bla, bla, heel verhaal, en ja dan blijkt dat 10 jaar vooruitgang best wel veel is.
Dit is mijn eerste auto met zeer veel opties en voor mij, veel nieuwe snuffjes.
Mijn vorige auto was een Bmw 318 i m bla, bla, heel verhaal, en ja dan blijkt dat 10 jaar vooruitgang best wel veel is.
Just do it,
Je hebt gelijk hoor! Daar zal het wel instaan maar het is meer gemakzucht dat ik dat niet heb gedaan.