Mijn mooie zwarte XC heeft blijkbaar onder een druipboom gestaan want er zitten wat harsvlekken op.
Wie heeft een goeie tip om ze weg te halen zonder dat de lak beschadigt.
Hars
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Mooie bull- :evil: :evil: Ben. Ga even naar een Focwa dealer als je er niet zeker van bent. Mijn vorige auto stond ook eens ooit onder zo'n 'gezellig boompje'. Met een fijne cleaner ging het er goed vanaf.
Maar ik was er wel een tijdje mee bezig..........................
Maar ik was er wel een tijdje mee bezig..........................
For life with more contents
- Znef
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat ge die klei van Meguiar's bedoelt. In alle geval, die hebben daar toch iets voor.menjo schreef:Je hebt hier volgens mij van die soort klei voor. Kan me het merk niet meer herinneren. Heb het zelf nooit gebruikt.
Wooptidoo, I'm Znef and driving a Volvo :p
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
gebeurt me regelmatig, ik doe er niets aan en na een paar keer door een regenbui rijden is 't er weer af.........
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ja maar............ jij hebt nog een échte laklaag op die Amazon. De nieuwe lak kun je er bijna afkijken :?ps-amazon schreef:gebeurt me regelmatig, ik doe er niets aan en na een paar keer door een regenbui rijden is 't er weer af.........
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ach, het regent al de hele dag. Misschien is die zuur genoeg om de ahrs op te lossen. En anders ga ik de Sorbospullen maar eens uitproberen 

- Battlecruiser
- 8th Gear member
Heb al vaker in Italië last gehad van dit euvel.
Wassen hielp niet, omdat het spul onder warme omstandigheden snel droogt. Als het heel vers is, kun je het wellicht redden met wassen.
Beter is: verdunner voor Bison-Kit. Kan geen kwaad op autolak en het is de harsverdunner bij uitstek. Je kunt er immers ook de meest hardnekkige van alle kunstharsen mee verwijderen: polyurethaan!
Andere mogelijkheid (maar daarnaar moet je langer zoeken): een middeltje tegen tectylvlekken. Autotectyleerders geven die potjes meestal mee aan hun klanten.
Wassen hielp niet, omdat het spul onder warme omstandigheden snel droogt. Als het heel vers is, kun je het wellicht redden met wassen.
Beter is: verdunner voor Bison-Kit. Kan geen kwaad op autolak en het is de harsverdunner bij uitstek. Je kunt er immers ook de meest hardnekkige van alle kunstharsen mee verwijderen: polyurethaan!
Andere mogelijkheid (maar daarnaar moet je langer zoeken): een middeltje tegen tectylvlekken. Autotectyleerders geven die potjes meestal mee aan hun klanten.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- HANS144
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Wasbenzine kun je ook proberen.
Daar haal je namelijk ook makkelijk lijmresten van stickers mee van je auto en het tast je lak niet aan!!!
Daar haal je namelijk ook makkelijk lijmresten van stickers mee van je auto en het tast je lak niet aan!!!
- T5Fred
- 3rd Gear member
Ik zou het aan Jesse vragen, zijn auto zat bij de zomermeet helemaal onder de hars. Tijdens de herfstmeet glom die groene kar weer als een rijpe komkommer....... :oops: Hij weet dus hoe je het er af krijgt.