Volvo 440 DL Fleet E2 - Hellup! hij start niet meer

Alles over de 440 / 460
Laptom
2nd Gear member

Wat V440 zegt is inderdaad een goede aanpak om je motor weer 100% te krijgen.
Ik zou alleen nu even wachten met eraf halen van teveel dingen (kleppendeksel, enz), totdat de motor weer gewoon, zoals voorheen, loopt.

Je zegt dat je aan de verdelerkap hebt gezeten en dat daarna de auto niet meer start en ploft. Controlleer de timing en de ontstekenings volgorde!! Deze moet gewoon goed staan anders zal je de auto niet gemakkelijk kunnen starten.
De slangetjes die je vervangen hebt zijn veelal vacuum slangetjes en moeten inderdaad niet gebroken zijn. Let wel even op of deze nieuwe niet wegsmelten! Meestal start je auto nog wel als een slangetje kapot is, maar loopt deze onregelmatig.
Probeer eerst het probleem met je verdelerkap op te lossen, zodat de auto weer loopt.
Minimaniac
2nd Gear member

Als ik zo kijk naar de aansluiting van de bougiekabels op je foto's en het advies wat WPEE je op 3 september gaf, dan denk ik dat je ze nog niet goed hebt zitten. Je moet volgens mij de kabels allemaal 1/4 verplaatsen tegen de richting van de klok in. m.a.w. waar jij op je foto nr 1 hebt staan, daar moet nr 2 worden aangesloten, waar nr2 nu zit, moet nr 4 komen, waar nr 4 zit moet nr 3 komen en waar nr 3 zit moet nr 1 komen.
Ik denk dat dan je motor weer goed draait ipv ploffen.
succes.
cyberizzy
1st Gear member
Contacteer:

hi luitjes, ik heb inmiddels het euvel verholpen.
Het bleek een defecte bobine te zijn.
Nu vraag ik mezelf af of sit aan mij lag of gewoon stom toeval.
Het trillen is niet verholpen dus daar ga ik binnenkort naar kijken.
Meer info waar ik deze kan vinden is altijd welkom.
In de vraagbaak kon ik daar niet 123 uit komen.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”