Chromen uitlaat

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
jackss60
1st Gear member

Hoi,

Ik was even op kapaza naar foto's aan het zoeken en kwam volgende links tegen.

Met standaard uitlaat :

http://nl.autoscout24.be/AllImages.aspx?id=107928538
Afbeelding

Met chromen uitlaat :

http://nl.autoscout24.be/AllImages.aspx?id=109614070
Afbeelding

Ik heb de standaard uitlaat. Vraag is dus als volgt...is dat gewoon een eindstukje dat erover geplaatst is? Is dit ergens te kopen of bestellen of heeft de volvo dealer dit?
Indien het niet apart te bestellen is van volvo zijn er dan ergens wel adressen waar ik terecht kan voor een gelijkaardig eindstukje zonder dat het iets wordt waar alleen maar veel herrie uitkomt en er verder ook niet uit ziet?

Ik heb het een hele tijd geleden gevraagd aan de dealer en die wist me toen te vertellen dat het onderdeel dat zij konden leveren niet voor een diesel was. En dit terwijl deze bovenstaande s60 met chromen uitlaat wel degelijk een diesel is????

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Avond,
Jack
EvolvE
5th Gear member

D5 heeft volgens mij standaard een verchroomd eindstuk.
Volgens mij kunnen ze deze gewoon bij een dealer bestellen.

Anders kan je het beste de diameter van het uitlaatpijpje opmeten en
via een accessoireleverancier deze kopen. Autostyle heeft er een heel aantal
in het gamma i.i.g.
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
tommytommy
4th Gear member

Ik hoorde dat het niet een los pijpje is...gewoon een complete achterdemper.

Ik haal binnekort gewoon zo`n chromen opzet stukje..bij de autoshop..je ziet het verschil denk niet. Zal enkele tientjes kosten.

Gr Tommy
Fabian
3rd Gear member

Zal het lukken met een opzet stukje ?

Standaard is de uitlaat wat naar beneden gebogen. Bij de geposte D5 loopt 't recht.
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
EvolvE
5th Gear member

Loopt niet helemaal recht. iets schuin.
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
jackss60
1st Gear member

Hoi,

Net naar een autostyle dealer geweest en die had er maar eentje op voorraad die zou passen en heb die maar even meegenomen om effe een indruk te krijgen.

Gaat dan over de volgende

Afbeelding

Op het plaatje ziet het er wat dun uit maar is echt wel wat breder hoor.

Op http://www.autostyle.nl/products.asp
Zoeken naar volvo s60

AS 701 32,50
Uss pp rond 80xL170 chroom 40-77 AS 701-H
Uitlaatsierstuk rond 80xL170mm chroom 40->77mm
Universeel/

Heb deze gepast en hij gaat er wel keurig over maar het ziet er op een bepaalde manier toch raar uit als ie erop zit. Volgens mij is ie gewoon te lang en geeft dit daarom zo'n raar beeld. Het probleem is dat alle uitlaatsierstukjes die je krijgt na zoeken op automerk gewoonweg niet passen. De uitlaat van mij is 65mm breed en dan valt al een hele varia van eindstukjes af.

Ik had liever de AS 18783 gehad maar die zou zeker niet passen dan qua breedte. Qua lengte is deze volgens mij beter aangezien die 120mm is terwijl degene die ik nu hier heb liggen 170mm is en er te ver uitsteekt.

Is toch moeilijk en vooral omdat die afnemers niet meteen alles op voorraad hebben en je kan moeilijk zeggen van bestel die en die maar om het zo effe uit te proberen.

Toch reuze moeilijk hoor. Het moet tenslotte gewoon deftig blijven dus al die raketpijp eindstukjes enzo vallen zowiezo af.

G'avond,
Jack

PS : Bij de geposte D5 loopt ie ook schuin naar beneden. Zie eerste foto op http://nl.autoscout24.be/AllImages.aspx?id=109614070
PS : Zal morgen eens zien of ik een fotocamera kan lenen van iemand dan kan ik wat foto's plaatsen om het te laten zien
volvo-4life
2nd Gear member

Ik heb hier een Accessoire prijslijst van de S60 van 1 januari 2002 (vond ik op mn werk tussen een dossier). De prijzen zijn incl. montage. Voor een optie RVS uitlaatsierstuk vragen ze hier 65,-. Maar misschien is deze prijs helemaal outdated.
jackss60
1st Gear member

volvo-4life schreef:Ik heb hier een Accessoire prijslijst van de S60 van 1 januari 2002 (vond ik op mn werk tussen een dossier). De prijzen zijn incl. montage. Voor een optie RVS uitlaatsierstuk vragen ze hier 65,-. Maar misschien is deze prijs helemaal outdated.
Dat is dan volgens mij dat stuk voor een rechte uitlaat zoals op de benzine versies.
Weet jij of dit voor de diesel versie is met dat pijpje dat naar onder buigt?

Heb verder op autostyle niets meer gevonden dat zou passen. Mijn uitlaat is met schuifmaat gemeten 65 mm breed en daar hebben ze niets meer voor buiten degene die ik al had meegenomen maar te lang was :-(

Het sierstukje is een klein detail maar maakt het geheel toch weer wat mooier. Vreemd dat er niemand hier zoiets op z'n diesel heeft liggen?

gr,
Jack
volvo-4life
2nd Gear member

Ik zou het je niet durven zeggen Jack. Het stukje werd naar mijn weten standaard op de benzine turbo versies S60 gezet. Maar de diesel versies (met een naar beneden gebogen eindstuk) heb ik eerlijk gezegt ook nog nooit met zo'n sierstuk zien rijden. Ik ben het volledig met je eens dat het net het geheel wat mooier maakt. Toch maar de Volvo-dealer bellen zou ik zeggen...
jackss60
1st Gear member

Ik vrees dat die me niet kunnen verder helpen maar ik zal het nog wel eens vragen. Misschien dat ze ondertussen toch zoiets leverbaar hebben voor een diesel.
Jumbo2
2nd Gear member

Op mijn S60 D5 zit gewoon een Chromen sierstuk. Het mooie eraan vindt ik de ovale vorm, dat maakt het net iets meer af.

Jumbo
S70 T5
Barlin
2nd Gear member

Bij mij op de bezine 2,5T zit ook een chromen stukje. Zal morgen eens kijken of het de hele demper is of een opzet stukje. Het is rond maar erg af.
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
jackss60
1st Gear member

Jumbo2 schreef:Op mijn S60 D5 zit gewoon een Chromen sierstuk. Het mooie eraan vindt ik de ovale vorm, dat maakt het net iets meer af.

Jumbo
Waar heb je die gekocht? Had je ook zo'n uitlaat zoals op de eerste foto helemaal bovenaan?
Als je me een type nummer kan geven of eventueel een site waar ik die kan bestellen en bekijken zou het reuze zijn.

groeten,
Jack
Billy Road
4th Gear member

Hier nog iemand met belangstelling....
";Life in the fast lane";

S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
volvohans
2nd Gear member

Voor drie jaar terug heb ik een ovale zwaar chromen eindstukje bij Brezan gekocht voor toen € 17,20 incl. BTW.
Wellicht hebben ze deze nog.
Staat zeer mooi op mijn S60.

groetjes Hans
volvo-4life
2nd Gear member

Voor drie jaar terug heb ik een ovale zwaar chromen eindstukje bij Brezan gekocht voor toen € 17,20 incl. BTW.
Wellicht hebben ze deze nog.
Staat zeer mooi op mijn S60.

groetjes Hans
Zat er in dat eindstukje dan ook een gat voor een naar beneden gebogen (diesel) uitlaat?
jackss60
1st Gear member

http://www.brezan.nl/merken.html

:? :?

Brezan lijkt me dus een puur Nederlandstalige winkel. Precies geen filialen in Belgie? EDIT : http://www.brezan.be/ Dus ook filialen in Belgie ;-)
En verder, er staat niets op hun site van producten buiten alle merken dan waarvan ze zaken kunnen leveren. Maakt het wel enorm moeilijk om er dan achter te komen wat ik moet bestellen.
Staat er geen naam of merk op het sierstukje? Heb je er toevallig een foto van?

groeten,
J
volvohans
2nd Gear member

Ik heb het bochtje er af moeten zagen, dit was zo gepiept.
Het is geen chroom maar een RVS eindstukje.

Gr Volvohans
jackss60
1st Gear member

Middag Hans,

Zat ie hier wellicht ergens bij?
http://www.nmparts.nl/eindstukken.htm

of hier ergens (doorbladeren)
http://www.japtuningshop.com/categorie. ... &offset=20

bochtje eraf gezaagd? Mag dat dan. Dacht dat bij diesels dit een reden had vanwege roet en dergelijke. Daar krijg je geen problemen mee bij de keuring ofzo?

gr,
Jack
volvohans
2nd Gear member

Hallo Jack,

Het ziet er uit als sky-tune dubbel ovaal, maar dan enkel met bevestiging met een klem.
Ik hoop, dat je het vinden kunt.
Hierover nooit geen problemen gehad met de APK keuring.

Succes Volvohans
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”