slecht starten v70 tdi 's morgens+automaatproblemen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
v70tdi
Starter

distributie vervangen waarbij brandstofpomp is afgesteld. Ik heb zelf de temperatuursensor vervangen. Wat kan het nog meer zijn?

tevens...
automaat vertoont soms kuren. Na starten en proberen weg te rijden rijdt hij stapvoets en reageert niet op het gas. Auto uitzetten en opnieuw proberen werkt (nog wel..). Automaatvloeistof ziet er goed uit (roodbruin maar dun, hoort dat zo)
denren
2nd Gear member

In welke zin slecht starten?

Mijn V70 staat op dit moment bij de dealer en daar wordt een onderdeel van de brandstofpomp vervangen. Dit is een soort brandstofstop ( klep ) die de toevoer van de diesel regelt. Mijn auto startte slecht soms wel en soms niet. Niks aan de hand met accu of startmotor maar gewoon geen toevoer van de diesel. Het onderdeel zelf is niet bij de volvo te krijgen maar wel via de Audidealer.

En als je auto niet reageert op het gas zou ik toch maar eens gaan kijken of de luchtmassameter niet vervangen moet worden. Dit onderdeel is al vaak besproken op dit forum..
V50 D5 GT edition II
v70tdi
Starter

dank voor de reaktie!
de auto reageert normalerwijze wel op het gas. Maar het is nu 2x gebeurd dat ik de D(drive) inschakel en er niks gebeurd, auto gaat in een soort stationair toerental vooruit maar er vindt geen opschakeling in de automaat plaats en hij reageert ook niet op het gas, zou dat aan die luchtmassameter kunnen liggen of komt hij gewoon niet in zijn versnelling?
v70tdi
Starter

hoe vervang ik het brandstoffilter bij een v70tdi (97) automaat
v70tdi
Starter

probleem lijkt opgelost, o-ringen vervangen, auto trok valse lucht, mn tijdens starten met koude motor een probleem. Met dank aan Twan Slegers in Helmond.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”