volvo familie uitbreiden

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Belg
2nd Gear member

Wat ik vroeger ondervonden heb zijn de randen van de carroserie aan de achterwielen, de bakken achteraan waar het reservewiel in past, de voorste gardebous boven de pinkers zijn ook roestgevoelig omdat ze langs binnen slijk ophopen en ook de scharnieren van de moterkap. Die durven wel eens afscheuren. Ook moet je der opletten dat de achterste slijklappen nog aanwezig zijn. Die ontbreken wel eens omdat de bevestiging roestgevoelig is.
Das wat ik met mijn vroegere 144 ondervonden heb. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Indien gewenst kan ik nog wel wat lectuur doorsturen met tips voor een aankoop van de 140 serie. Groeten, Koen
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
Belg
2nd Gear member

Iets waar ik vroeger wel eens last van had was het membraam in de su-carburator. Het is een dun rubber vlies dat een vacuum creeert maar na verloop van tijd scheurt. Je hebt dan bijna geen vermogen meer. Het beste is dat je er altijd een in reserve bij hebt zeker omdat je het makelijk zelf kan vervangen, gewoon vier parkerschroeven losschroeven en het deksel van de carburator verwijderen. Je ziet het dan zitten en je kan echt niks stuk maken.
Een ander teer punt bij mijn 144 was de koppelingskabel.Deze heeft het bij mij meerdere keren begeven. Ook best in reserve nemen en hij is mits wat turnen makelijk te vervangen.
Der kan natuurlijk vanalles stuk gaan maar eigenlijk is het een heerlijke probleemloze moter met een zalig ouderwets geluid waar je echt van gaat houden. Ik hoop voor jou dat je der vele kilometers van kan genieten.
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
Guestuser

Hallo,

Wat ik ondervonden heb aan mijn 144 is dat het volgende nogal roest:

Motorkap scharnier punten
Reservewielbakken
Dorpels
Wielranden
Wielkuipen (onder de achterbank)
Voorschermen

Technisch: Vastzittende remklauwen

Verder heb ik er niks op aan te merken ! Nu ist wel zo dat mijne al 1,5 jaar buiten stilstond in weer en wind, en dat heeft m niet stil gelaten.

Verder rijden ze echt super, en je hebt er een fijne Cruizer aan !

Ik ben er GTPO !

Gr. Davey
144 Driver bij uitstek
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”