Koop advies V70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Ferdinand
1st Gear member

Hoi,

ik ben op zoek naar een V70. Nu ben ik in het bezit van een V40 1.8 maar wil iets zwaarder en daarbij komt dat ik de V70 een geweldige wagen vind om te zien.

Ik heb twee V70's gezien en daar wil ik graag, als het mogelijk is advies over.

1e:VOLVO V70 2.5 COMF AUT4, b.j. 4-1999 met 296.000 km op de teller en 140 PK. Deze auto ziet er zeer goed uit.

2e:VOLVO V70 2.5 T AWD LUX/EXCL, b.j. 11-1997 met 219.000 op de teller en 193 PK en ook deze ziet er zeer goed uit.

Nu graag het advies betreffende de voor en tegens van deze twee auto's.
Ik heb nog nooit een automaat gehad dus ook daar graag advies in.

Verder ben ik benieuwd of de killometerstand van de eerste auto niet te veel is. Ik rij zelf ongeveer 10 á 12.000 km per jaar.

Met vriendelijke groet,

Ferdinand
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

De 2.5 zal een goedkopere (mogeljk ook betrouwbaardere) V70 door zijn lager gewicht en zijn simpelere techniek (geen haakse overbenging, geen achterste differentieel, geen aandrijfassen achter en geen turbo).
Een automaat levert je naast comfort wel extra kosten op in verbruik en door het extra gewicht ervan wat hogere kosten in mrb en verzekering.
Een nadeel van de AWD zijn de zeer kritische profieldiepteverschillen tussen banden de onderling, door een te groot verschil kan de haakse overbrenging schade oplopen, het uitrustingsnivo klinkt daar wel weer lekker met:
Luxury-line:
= ecc
= stoelverwarming voor en achter
= boordcomputer
exclusive-line
= leer
= el. stoelverstelling
= houtinleg
= 16" alu velgen

Er zijn nog legio V70's met hogere standen die gewoon goed rijden en dat nog lang vol kunnen houden.

Als vervanging van een V40 is de 2.5 een enorme stap voorwaarts.
Argent
1st Gear member

Hallo Ferdinand,

Ik heb een jaar geleden een V70 2.5D automaat uit 1999 aangeschaft.

Het uiterlijk van deze auto is zeker een van de redenen geweest.
In het begin is het een weekje wennen maar het rijden in een automaat is zeer relaxed. Het is absoluut niet minder sportief en je bent meer geconcentreerd aan het rijden.
Mijn V70 heeft bijna 240000 gereden en gaat waarschijnlijk nog een tijd mee. Je moet even rekening houden met de kilometer stand van de VOLVO V70 2.5 T AWD LUX/EXCL. Bij 240000km is het tijd voor een grote beurt, veel riemen vervangen, enz. Gaat toch gauw 1000,= kosten.
Misschien kun je deze beurt nog krijgen voordat je hem aanschaft.

Een advies geven vind ik lastig. Je moet namelijk ook een beetje geluk hebben bij de aanschaf van een occassion.
Succes en wijsheid gewenst bij de keuze, ik lees het wel.

Argent
Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan!
fransb85
3rd Gear member

als je kunt kiezen voor een lekkere 5potter turbo altijd doen. de 144pk automaat is ongeveer net zo sloom als je huidige 1,8 met een dubbel verbruik. neem dan lekker een turbo die rijdt op deellast iets zuiniger bovendien. wordt wel n beetje teniet gedaan door de awd (hogere interne weerstand, zwaarder) maar die 193 pk is zo'n eindeloos veel lekkerder blok dat je de rest van je leven spijt hebt als je m niet neemt. je kunt natuurlijk ook nog even naar een 2,5T zonder awd kijken, zijn er ook genoeg. aanschaf is niet veel duurder dan een turboloze, die prijzen hangen ongeveer rond t zelfde niveau. ik baal nog elke dag dat die zeecontainer van mij geen turbo heeft hahaha

oh ja neem een automaat, schakelen is leuk in een sportauto. in voorwielaangedreven familieauto's is schakelen een extra handeling die het genot verstoort, de feeling met het mechaniek is toch nihil dus kun je net zogoed de auto zelf laten schakelen.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”