Trillende remmen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
jeronimov70
1st Gear member

Hallo forumleden,
Reeds in het bezit van mijn 2de V70 (van 140pk classic naar 200pk 2001)en ik geniet met volle teugen ,echter sinds de vakantie in de Alpen heb ik last van trillende remmen,vooral bij fors remmen met hoge snelheid.De remschijven/blokken zijn door een Bovag garage 3000km geleden vervangen.Ik vrees toch dat de schijven krom zijn ondanks dat ze 2mnd oud zijn!Ik heb overigens in deze periode geen gekke remsituaties gehad.Met de oude remschijven van beide volvo's ook nooit problemen gehad,ook niet in de bergen.Mijn vraag is of je nog op enige coulance kan rekenen en wat is de beste optie,vervangen of afdraaien van de schijven?
Gr. Jeroen
Oceanracer
Geartronic member

Het kan goed zijn dat je huidige schijven toch wat minder zijn bestand zijn tegen de Alpen. Vooral bij een automaat (maar ook bij verkeerd gebruik van een handbank) kan de temperatuur van de schijven behoorlijk oplopen. Wanneer je dan stil staat (met de voet op de rem) koelt deze vervolgens ongelijkmatig af, waardoor de kans bestaat dat de schijven vervormen.

Hoewel het afdraaien natuurlijk de levensduur verkort zou je het probleem kunnen voorleggen aan je garagist. Ik denk dat hij wel bereid zal zijn je schijven kosteloos of tegen een kleine vergoeding af te draaien. Korting op nieuwe schijven is ook een optie, maar ik zou dan wel gelijk voor andere schijven kiezen. Deze laatste optie gaat je hoe dan ook veel geld kosten. Succes!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ramon&Ramon
7th Gear member

nieuwe schijven en blokken prijs valt wel mee hoor,afdraaien is ook geen succes
Skywalker
3rd Gear member
Contacteer:

Hebben jullie enig idee hoe lang de schijven en blokken bij normaal gebruik en handbak mee kunnen? Dit alles bij een rustige rijstijl...
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Ramon&Ramon
7th Gear member

dat is moeilijk te zeggen,ik heb schijven vervangen bij 30000km al,normaal zal het om de 35000a40000km meegaan en de schijven het dubbele.
Oceanracer
Geartronic member

Ramon&Ramon schreef:nieuwe schijven en blokken prijs valt wel mee hoor,afdraaien is ook geen succes
Als je er net 3000 km mee hebt gereden, kan het nooit mee- maar alleen maar tegenvallen...
Blackstone
2nd Gear member

herkenbaar probleem. ook mijn remmen beginnen te trillen. ook de alpen bezocht. ik weet het. er is weinig aan te doen dan afdraaien of vervangen. toch in een onbedacht ogenblik ws na een remactie bij stilstand de remmen ingedrukt gehouden, of op een andere manier
jeronimov70
1st Gear member

Ik zal de garage verblijden met mijn komst en kijken wat hij voor mij kan doen.
Ik heb overigens geen automaat en rem netjes af op de motor.
jeronimov70
1st Gear member

Trouwens, er schiet me nog iets te binnen maar dit heeft niet direct met het remprobleem te maken.
Ik heb het idee dat mijn oude V70 met 140 pk beter op de motor kon afremmen (caravan met afdaling) dan de nieuwe.Kan dit te maken hebben met de turbo of zit ik mij dit gevoelsmatig in te beelden?
V70 2.5T MOMENTUM 2008
xc70 2.5T comfortline 2004
V70 2.4T comfortline 2001
v70 classic 2.4 1998
jeronimov70
1st Gear member

Ben bij de garagist geweest.Remschijven worden onder garantie vervangen.Nou maar hopen dat ze lang recht blijven! :fadein:
V70 2.5T MOMENTUM 2008
v70 classic 2.4 1998
Oceanracer
Geartronic member

Dat is netjes opgelost!!! Nou maar niet meer de bergen in.

Of je vrouw niet meer laten rijden...Oeps, dat had je inmiddels verwijderd... :wink:
jeronimov70
1st Gear member

Ik hou jullie volgend jaar "op de hoogte".....,maar het trillen is nu in ieder geval weg.
V70 2.5T MOMENTUM 2008
v70 classic 2.4 1998
mvdworp
1st Gear member

jeronimov70 schreef:Ik hou jullie volgend jaar "op de hoogte".....,maar het trillen is nu in ieder geval weg.
Heb hetzelfde probleem met mijn V70 D5 van 2002. Heb inmiddels in het afgelopen jaar 2 setjes remschijven gemonteerd gehad (niet origineel Volvo) waarbij na een aantal maanden trillen bij het remmen ontstond. Vervolgens laten afdraaien zowel van de auto als aan de auto. Na de vakantie kwam het probleem weer terug. Bij de dealer voortrein laten checken op speling, slijtage van rubbers, etc. Niets gevonden. Dealer heeft nieuwe set remschijven met blokken gemonteerd en zegt met origineel geen tot weinig klachten te krijgen. Nu maar afwachten en hopen dat het niet weer terugkomt.
Volvo V70 D5
Dimi
2nd Gear member
Contacteer:

Toen ik met mijn vader zijn V70 (2jaar geleden, toen had ik mijn v70 nog niet) naar zwitserland ben gereden (afwisselend rijden, ik en mijn vader) nergens last van gehad, gewoon continu afremmen op de motor en versnelling hoog houden, toen wij in het hotel waren was er een duitser ook met een v70 en die kwam vragen of wij ook last hadden van trillende remmen en stuur, hij had er onder weg last van gekregen.

Nu mijn opa was vroeger vrachtwagen chauffeur (ook met volvo's) en van hem goede tips gekregen ivm afdalen en klimmen, natuurlijk heb ik tijdens een drive/training day in zwitserland ook heel wat bij geleerd.

- tijdens een afdaling zoveel mogelijk op de motor remmen, je mag zelfs 1ste versnelling gebruiken als het nog te snel gaat maar geef dan even een stootje gas (wielblokage voorkomen) niet doen bij sneeuw/ijzel zonder de gepaste banden/kettingen en ervaring.

Heb dit zelf geprobeerd en ik raad het niet echt aan om dit als eerste keer tedoen als je in een stijle afdaling zit, je kan dit gewoon proberend aan de verkeers lichten of file, schakel naar 2de en om af te remmen naar 1ste en zonder het rempedaal te gebruiken.

- waneer er toch gebruik gemaakt word van de remmen doe dit dan kort en krachtig, niet zoals je afremt voor een verkeerslicht= lange aanloop, om de rijders achter je te waarschuwen gewoon de voet op het pedaal maar niet remmen gewoon de lichten laten oplichten en dan kort en krachtig afremmen.

En daar hebben ze nog gezegd om niet op stc/dstc te rijden, bij sneeuw en ijzel kan dit voor onnodige problemen/reactie's zorgen, je moet op de ondergrond rijden, niet op de beveiliging. Vind het wel raar de dstc geeft mij een veiliger gevoel, maar als je ziet hoe de mensen in de alpen en skigebieden rijden... volgas omhoog beetje slippen en nog harder gaan en toch zeer weinig ongelukken gebeuren en daar rijden ze soms nog in lada's.
Ramon&Ramon
7th Gear member

sommige merken schijven in de imitatie handel zijn gewoon slecht,simpel!
Die trillen na een paar honderd km weer!
je kunt de orginele ook kopen bij de goeie vakhandel,het merk is Ate.
in de blauwe verpakking.
FelixB
2nd Gear member

Had het met mijn a50R sutomaat ook. Die werden afgedraait onder het mom van:
'Er zit een restspanning in de schijf, die eruit moet. Nu die er eenmaal uit is, zullen die schijven niet snel meer kromtrekken'.

En idd nooit meer last gehad!
V70n T5 bj 2000
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”