Vervangend vervoer

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Herror
2nd Gear member

Beste mensen,

Ik wil even jullie mening weten over het volgende:

Op 27 juli 2007 werd mijn splinternieuwe C30 afgeleverd. Eigenlijk vrij snel bleek dat er boven de 120+ km/uur een tikkend geluid vanonder de pook te komen. Ik ben toen naar de garage gegaan en de monteur constateerde hetzelfde. Ik sprak toen af dat ik -zodra de aluminium pook die ik in back order had staan binnen was,- de auto een dag bij de garage zou laten staan.
Als vervangend vervoer kreeg ik een V50 mee.
Nu een week later valt de rekening op de mat voor het vervangend vervoer: €71,40 !!!!

Is dit een normale gang van zaken? Dat je moet betalen voor vervangend vervoer voor een probleem te verhelpen dat er vanaf de aflevering eigenlijk al was?
NOS
7th Gear member

Ja, zo gaat dat wel bij Volvo dat je moet betalen voor vervangend vervoer.

Die prijs die jij noemt lijkt me echter wel belachelijk hoog voor een dagje.
Herror
2nd Gear member

Ik heb hem netjes afgetankt ingeleverd. Het lijkt me dat dat voldoende is. Het was een probleem dat er al was bij aflevering. En binnen 4 weken na aflevering ben ik bij de garage langs geweest ervoor....
patrice
3rd Gear member

hallo
wel wel wel, dat vind ik pas onbeleefd!
in uw plaats zou ik maar is met de verkoper gaan spreken over dit factuurtje!
als hij graag zijn klanten terug zie komen zal hij wel een goed woordje gaan doen bij zijnen baas.
ten eerste is dit uw fout niet en is dit in de garantie van de wagen.
ten tweede, zouden ze tenminste van in het begin mogen zeggen dat vervangend vervoer niet gratis is.
(als dat bij een onderhoudsbeurt is kan ik dat dan wel verstaan)
ten derde, voor die prijs mochten ze toch een c70 meegeven!!
ps: ga liefst naar de garage als dat daar boemvol staat van klanten, dat hebben ze meestal niet graag, en zullen ze u wel vlug gelijk geven!
succes met uw factuurtje!
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
nippie
2nd Gear member
Contacteer:

Da's op z'n zachts gezegd niett netjes. Mijn dealer in Almere heeft mij nu 3 keer een leen auto, niet dat er iets defect was maar eigenlijk steeds voor iets kleins ,monteren stuur, monteren Heico uitlaat(hebben ze niet eens wat voor gerekend), vervangen parrot schermpje en nooit iets berekend voor de leen auto da's pas service maar ook iets wat ik verwacht als de auto nieuw is. Is het voor een service beurt dan zou ik het niet meer dan normaal vinden als men wat berekend. Ik zou ze ff duidleijk maken wat je er van denkt

gr brian
sbv
6th Gear member

Spreek de verkoper hier op aan, mochten jullie er niet uitkomen dan zijn er gelukkig nog andere garage's die wel graag klanten willen behouden. Letwel als je voor een servicebeurt voor vervangend vervoer moet betalen lijkt het me reeel. Zelf heb ik het met wat garantie zaken gehad en daar werd totaal niet moeilijk gedaan. Kreeg een auto mee enkel wat brandstofkosten. Een beurt icm garantie zaken was ook enkel brandstofkosten

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
plim
4th Gear member

Herror,
Ik heb andere ervaringen met "mijn" dealer. Bij De Beemd ben ik gewend dat ze mij naar mijn werk brengen en dat ik weer wordt opgehaald. In andere gevallen vraag ik aan de verkoper of hij iets kan regelen en wanneer dat mogelijk is, krijg ik zijn auto en zorgt hij ervoor dat mijn auto wordt opgehaald en weer thuis wordt terug gebracht.
In de gevallen dat een reparatie bijvoorbeeld langer duurde dan afgesproken heb ik altijd een gratis leen auto gekregen (en dan gewoon een V70).
Ik denk dat de lease rijders gewoon een auto huren ?

Pascal
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Herror
2nd Gear member

Ja, en ik heb er geeneens veel mee gereden: R'dam - Zoetermeer vv. bij mekaar 31 km.
Ik heb de auto nog afgetankt ook (2,5 liter .. maar toch).
Ik ben geen lease rijder overigens.
Maar wel vreemd als je zo omgaat met je klanten. Ik ben (sinds kort) 27 jaar oud, dit is mijn eerste Volvo. Ze mogen wel iets meer moeite doen om me bij Volvo te houden.
Poolrev
5th Gear member

Bij Broekhuis (Ermelo) is het vervangend vervoer gratis, ze komen je Volvo zelfs bij je halen en brengen 'm ook weer thuis... Tenminste, dat is onze ervaring en 't zit dus top daar! :wink:
Annoni
2nd Gear member

Hallo.

Ik ben een keer terug geweest met de resonantie in mijn stuurkolom bij Niham Westland. Stond ook een V50 voor mij klaar.

Bij terugbrengen heb ik ze gevraagd of ik nog moest tanken met de auto en dat was zelfs niet eens nodig! Kijk, dat is nu service!
( ik ben wel een leaserijder maar ik ga er toch vanuit dat de rekening voor de autohuur echt niet naar de leasemij is gestuurd want dan had ik daar ook al wel wat over gehoord denk ik )
Guestuser

Annoni schreef:Hallo.

Ik ben een keer terug geweest met de resonantie in mijn stuurkolom bij Niham Westland. Stond ook een V50 voor mij klaar.

Bij terugbrengen heb ik ze gevraagd of ik nog moest tanken met de auto en dat was zelfs niet eens nodig! Kijk, dat is nu service!
( ik ben wel een leaserijder maar ik ga er toch vanuit dat de rekening voor de autohuur echt niet naar de leasemij is gestuurd want dan had ik daar ook al wel wat over gehoord denk ik )
rekening voor autohuur gaan volgens mij gewoon naar de lease maatschappij. Ik heb altijd recht op vervangend vervoer al vervangen ze een ventieldopje. En daarvoor wordt altijd betaald. Niet dat ik er ooit een rekening van zie (ik heb ook lease)
Herror
2nd Gear member

Ik had de situatie ook voorgelegd in een email aan "Volvo NL - Beesd" om te vragen of dit een normale gang van zaken is.

Ik krijg nu net een excuus mail van hen. Volvo Nederland heeft contact opgenomen met de betreffende dealer en het zal afgehandeld worden.

Ik citeer de laatste zin uit de mail:
"Onze excuses voor dit ongemak en wij wensen u verder prettige en veilige kilometers toe."

Toch netjes dat Volvo Nederland gelijk actie ondernomen heeft. Ik weet alleen niet of de betreffende dealer daar wel zo blij mee is :)
patrice
3rd Gear member

hallo herror, t moment dat gij blij bent!! en 10/10 voor volvo NL!
groetjes
Herror schreef:Ik had de /ituatie ook voorgelegd in een email aan "Volvo NL - Beesd" om te vragen of dit een normale gang van zaken is.

Ik krijg nu net een excuus mail van hen. Volvo Nederland heeft contact opgenomen met de betreffende dealer en het zal afgehandeld worden.

Ik citeer de laatste zin uit de mail:
"Onze excuses voor dit ongemak en wij wensen u verder prettige en veilige kilometers toe."

Toch netjes dat Volvo Nederland gelijk actie ondernomen heeft. Ik weet alleen niet of de betreffende dealer daar wel zo blij mee is :)
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
Annoni
2nd Gear member

rekening voor autohuur gaan volgens mij gewoon naar de lease maatschappij. Ik heb altijd recht op vervangend vervoer al vervangen ze een ventieldopje. En daarvoor wordt altijd betaald. Niet dat ik er ooit een rekening van zie (ik heb ook lease)[/quote]

Hey de Schaker,

Dit ben ik niet met je eens! Ligt aan de afspraken die de werkgever maakt met de lease mij over inzet vervangend vervoer. Bij ons is het zo dat vervangend vevoer bij onderhoud dus niet in het contract zit en als dat perse niet anders kan moet ik dat eerst opnemen met onze wagenparkbeheerder...
Dus ik weet haast wel zeker dat hier geen rekening voor is gestuurd!
Plaats reactie

Terug naar “C30”