hierbij een foto van mijn li draagarmrubber, gemaakt toen het stuur volledig naar links gedraaid was.
Graag jullie aan- en opmerkingen, is dit rubber op zoja wat kost het vervangen hiervan.
draagarmrubbers
-
- 2nd Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- sbv
- 6th Gear member
Bij de S60 staat een stukje hierover. Kijk daar eens. Het vervangen door een powerflex is iets van 60 euro geloof ik
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Frumpy
- 5th Gear member
Dit rubber is in ieder geval overleden, de onderkant is, naar het lijkt, losgescheurd.
Gewoon laten vervangen met originele Volvo KLPD-rubbers, deze zijn m.i. voor Volvo's het meest geschikt. Langere levensduur en zeker niet minder qua comfort dan die je nu hebt.
Gewoon laten vervangen met originele Volvo KLPD-rubbers, deze zijn m.i. voor Volvo's het meest geschikt. Langere levensduur en zeker niet minder qua comfort dan die je nu hebt.
- Oceanracer
- Geartronic member
Volgens mijn dealer zul je die hardere rubbers zeker wel vernemen. Korte hobbels zullen meer in het stuurwiel worden doorgegeven. Dit kan als minder comfortabel worden ervaren. De wagen zal strakker sturen/ reageren, wat velen beschrijven als strakker sturen. Mijn dealer raadde het mij derhalve af. Qua duurzaamheid zou er geen verschil in zitten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Jouw dealer raadde het mij juist aan!
Blijkbaar wordt er gekeken naar persoon.
Wat uiteraard van belang is.
Ik voor strak sturen, jij voor comfort.
Blijkbaar wordt er gekeken naar persoon.

Ik voor strak sturen, jij voor comfort.

- edraket
- 7th Gear member
En wat denk je van de levensduur van de banden. Met stuggere rubbers is de uitlijning ook onder belasting correct, waardoor de banden veel langer meegaan. De reden dat de S60 zo'n bandenvreter is wordt mi hierdoor veroorzaakt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Frumpy
- 5th Gear member
Iemand uit de Volvo organisatie beweerde dat voor het vervangen van de voorste draagarmrubbers de draagarmen niet meer gedemonteerd hoeven te worden.
M.a.w., met een speciale pers kan dit direct onder de auto plaatsvinden?
Mocht dit zo zijn dan vind ik het vreemd dat er voor de klant nog steeds een standaardtijd van 2,65 uur gehanteerd wordt, als de klus voor beide zijden binnen 1 uur geklaard kan worden.
Nogmaals, dit zijn niet mijn woorden, maar weet iemand meer hierover?
M.a.w., met een speciale pers kan dit direct onder de auto plaatsvinden?
Mocht dit zo zijn dan vind ik het vreemd dat er voor de klant nog steeds een standaardtijd van 2,65 uur gehanteerd wordt, als de klus voor beide zijden binnen 1 uur geklaard kan worden.
Nogmaals, dit zijn niet mijn woorden, maar weet iemand meer hierover?
- mjeuring
- 3rd Gear member
Kwestie van 2 bouten extra losdraaien en je hebt de hele draagarm op je werkbank liggen. Ik wist het wel, ga een beetje met een zware pers onder de auto liggen te klooien.
En 2 bussen binnen een uur vervangen geloof ik ook niets van. Zit je echt wel wat langer bij. Die 2.67 zal wel kloppen. Alleen dat belachelijke uurtarief EUR 67 ex btw ben ik hier bij Broekhuis kwijt. Nah, dacht het niet. Laten ze hun nieuwe pand maar op een andere manier financieren
Marinus
En 2 bussen binnen een uur vervangen geloof ik ook niets van. Zit je echt wel wat langer bij. Die 2.67 zal wel kloppen. Alleen dat belachelijke uurtarief EUR 67 ex btw ben ik hier bij Broekhuis kwijt. Nah, dacht het niet. Laten ze hun nieuwe pand maar op een andere manier financieren

Marinus
-
- 7th Gear member
er is inderdaad volvo gereedschap voor,
het uurtarief en tijd klopt ook.
67 ex btw valt wel mee vind ik.
of werk je zelf ook nog voor 15 euro per uur!
Monteur kost ± bruto € 20,- + belasting = ± € 30,-. per uur (zijn ook die aanmerkelijk minder verdienen)Ramon&Ramon schreef:er is inderdaad volvo gereedschap voor,
Dan houden "ze" dus ± € 50,- over. (Mag ook € 40,- zijn, gun ik de monteur wat meer
Milieu kosten, klein materiaal, computergebruik en andere dingen die ze op de rekeining durven te zetten, nog niet mee gerekend.
Moet ik @mjeuring toch gelijk geven, je betaald voor het nieuwe pand.

Broekhuis Assen?
- mjeuring
- 3rd Gear member
15 * 8 * 22 = 2640 Euro. Daar wil ik wel maandelijks mee thuis komen. En heel wat mensen zouden dat ook erg graag bruto willen hebbenRamon&Ramon schreef:er is inderdaad volvo gereedschap voor,

Als ik een HBO geschoold iemand bij een engineeringsburo aan het werk zet ben ik 50 Euro per uur kwijt en dan praten we toch echt over heel andersoortige werkzaamheden.
Emmen.AlexV70 schreef:Monteur kost ± bruto € 20,- + belasting = ± € 30,-. per uur (zijn ook die aanmerkelijk minder verdienen)
Dan houden "ze" dus ± € 50,- over. (Mag ook € 40,- zijn, gun ik de monteur wat meer)
Milieu kosten, klein materiaal, computergebruik en andere dingen die ze op de rekeining durven te zetten, nog niet mee gerekend.
Moet ik @mjeuring toch gelijk geven, je betaald voor het nieuwe pand.![]()
Broekhuis Assen?
En dan hebben we het nog niet eens over de marge op de onderdelen. Kleppendekselpakking bij broekhuis: bijna 100 Euro. Exact zelfde pakking bij een Volvo dealer in Hannover: ongeveer 25 Euro.
Lang leve internet.
Marinus
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
Stelregel voor elk bedrijf klein of groot:
Elke gloeilamp die er brandt wordt betaald door de klant.
trouwens , wie anders moet het betalen???
V70 freak
-
- 7th Gear member
het pand,energierekening,loonkosten,dacht je van milieu gezeur en wat dat een garage bedrijf per jaar kost
een vloeistofdichte vloer van 1500vierkante meter kost 100000euro.
Het trieste is dat je voor een monteur van 20 jaar met nul ervaring net zo veel betaald als voor een zeer ervaren monteur!
en daar zit nu het probleem van veel fouten en slechte reparaties.
een vloeistofdichte vloer van 1500vierkante meter kost 100000euro.
Het trieste is dat je voor een monteur van 20 jaar met nul ervaring net zo veel betaald als voor een zeer ervaren monteur!
en daar zit nu het probleem van veel fouten en slechte reparaties.
DE KLANT, maar moet het gloeidraadje van goud zijn? :?lucardie lpg schreef:Stelregel voor elk bedrijf klein of groot:
-
- 7th Gear member
de eisen die Volvo aan zijn dealers stelt zijn niet mis,voldoe je daar als dealer niet aan, kun je je dealerschap vergeten,want dat wordt simpelweg afgepakt.
Kijk maar naar de opzet van de showrooms,die zijn bij alle dealers nagenoeg hetzelfde,dit is een eis van Volvo.
Kijk maar naar de opzet van de showrooms,die zijn bij alle dealers nagenoeg hetzelfde,dit is een eis van Volvo.
- Frumpy
- 5th Gear member
En dat is nog maar het tarief.Ramon&Ramon schreef: Het trieste is dat je voor een monteur van 20 jaar met nul ervaring net zo veel betaald als voor een zeer ervaren monteur!
Met de tijd die standaard gehanteerd wordt in de "pakket" all-in prijzen vergalloppeert Volvo zich ook wel behoorlijk.
Draagarmrubbers bij Volvo 2,65 uur? Mijn "beunhaas" was binnen 1 1/2 uur klaar. Die werkt dan ook door, en gaat niet ondertussen aan drie andere Volvo's sleutelen.
Remschijven achter + handremschoentjes vervangen Volvo 3 uur? De beunhaas 1 1/4 uur.
Etc.
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
Helemaal mee eens , Kwaliteit van je auto zie je terug in het nest waar hij vandaan komt, en mag wel wat meer kosten.Ramon&Ramon schreef:de eisen die Volvo aan zijn dealers stelt zijn niet mis,voldoe je daar als dealer niet aan, kun je je dealerschap vergeten,want dat wordt simpelweg afgepakt.
Hoe zou men het vinden als je auto van bv 60000 Euro bij de dealer in een nissenhut met tl buis
moet worden onderhouden? (met alle respect overigens voor de goede monteurs die in een nissenhut werken).
V70 freak
- Oceanracer
- Geartronic member
Lijkt mij eerder iets voor versleten motorsteunen.Frumpy schreef:Kunnen gescheurde voorste draagarmrubbers invloed hebben op een ietsiepietsie vertraagd oppakken van de aandrijving na het uitrollen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- Frumpy
- 5th Gear member
Bij de auto in kwestie (V70 m.y. 2006, 58.000 km, automaat), zijn de motorsteunen (ondersten en bovenste) nog als nieuw.
Alleen de voorste draagarmrubbers zijn aan vervanging toe, vandaar het vermoeden dat beide zaken wellicht met elkaar te maken hebben?
Wat zou het fractioneel vertraagd oppakken van de aandrijving nog meer kunnen zijn?
Alleen de voorste draagarmrubbers zijn aan vervanging toe, vandaar het vermoeden dat beide zaken wellicht met elkaar te maken hebben?
Wat zou het fractioneel vertraagd oppakken van de aandrijving nog meer kunnen zijn?