kan mij iemand eff banden aanraden
heb michelin primacy hp op zicht ,maar in testen lees ik dat deze bij nat weer rap schuift enz
wie geeft me effe type (iemand met ervaring)
dan kan ik deze in t weekend laten zetten want mijn 1 ste banden zijn vooraan klets en achteraan serieus gecupt (voddebanden)
merci
weeral over banden v s40 20d 2005
- bardos
- 3rd Gear member
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
- Locatie: Drenthe
Zie bijv ANBWtest van zomer 2007.
heb zelf sinds een paar weken de Bridgestones. Bevallen prima!
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 085276.pdf
heb zelf sinds een paar weken de Bridgestones. Bevallen prima!
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 085276.pdf
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Ben erg tevreden over de Conti's waar mijn Volvo mee geleverd werd (type: Sportcontact 2). Zijn nu na ca. 55.000 km voor versleten, en achter gecupt. Vind ik een nette score.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 10:24
Zijn er eigenlijk mensen met een S40 van 2004-heden die GEEN gecupte achterbanden hebben?
Heb Michelin Primacy's eronder in 205/50/17 en heb een af-fabriek sport chassis en dus ook gecupte banden. Ik vind dat toch een behoorlijke misser van Volvo want het lijkt verdacht veel op een structureel probleem waar ook nog eens niks aan te doen is (volgens garage debet aan achterwielgeometrie)
Ben nu eigenlijk van plan naar Bridgestone te wisselen, maar twijfel tussen de Turanza ER300 en Potenza RE050A. Die laatste is alleen in LoadIndex 93 te krijgen in mijn maat. Heb op het moment LoadIndex 89 eronder.
Weet iemand of het een probleem is een hogere Loadindex te monteren? De wang van de band zal wat stijver zijn, maar dat vind ik geen probleem eigenlijk, stuurt ook weer wat scherper.
Heb Michelin Primacy's eronder in 205/50/17 en heb een af-fabriek sport chassis en dus ook gecupte banden. Ik vind dat toch een behoorlijke misser van Volvo want het lijkt verdacht veel op een structureel probleem waar ook nog eens niks aan te doen is (volgens garage debet aan achterwielgeometrie)
Ben nu eigenlijk van plan naar Bridgestone te wisselen, maar twijfel tussen de Turanza ER300 en Potenza RE050A. Die laatste is alleen in LoadIndex 93 te krijgen in mijn maat. Heb op het moment LoadIndex 89 eronder.
Weet iemand of het een probleem is een hogere Loadindex te monteren? De wang van de band zal wat stijver zijn, maar dat vind ik geen probleem eigenlijk, stuurt ook weer wat scherper.
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
voor wat betreft cuppen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=banden
over ervaringen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=banden
en zo is er nog wel een en ander te vinden.
suc6!
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=banden
over ervaringen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=banden
en zo is er nog wel een en ander te vinden.
suc6!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- BeePke
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 13:12
- Locatie: Volvo-land Belgïe
Voor cuppen moet je beetje geluk hebben, heeft met constructie te maken (meer bepaald samenkomen van achteras en body, achteras wordt met stuurpinnen tegen body geduwd en vastgezet, is je body geometrisch een beetje tegen de marge van de tolerantie en je achteras ook, dan is het cuppen meer aanwezig, liggen de waarden op de nominale waarde (=ontworpen waarde), minder probleem, dus samengaan van meerdere onderdelen die op zich wel binnen tolerantie liggen, da was wat technisch maar hoop dat jullie begrijpen waar het probleem vandaan komt).
Voor de mijne heb ik de waarden laten opvragen en ze waren apart en tesamen nominaal of net niet. Dus verwacht geen grote problemen met cuppen, maar zoals ik al zei, zelfs nominale waarden zijn geen garantie voor het niet cuppen. Design kon wellicht beter.
Voor de mijne heb ik de waarden laten opvragen en ze waren apart en tesamen nominaal of net niet. Dus verwacht geen grote problemen met cuppen, maar zoals ik al zei, zelfs nominale waarden zijn geen garantie voor het niet cuppen. Design kon wellicht beter.
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)